Pagina 1 van 1

Kringen binnenzijde cabriokap C70 2001/torderen

Geplaatst: 20.07.2012 - 21:35
door Morgenstond
Ik heb een prachtige C70 convertible op het oog, maar ik heb enige twijfel over de staat van de kap. Er zitten namelijk witte kringen aan de binnenzijde van de kap. Weet iemand of die door lekkage/doordrenzen ontstaan of zou het iets anders kunnen zijn?

Verder heb ik begrepen dat de kaptechniek nogal gevoelig is. Is dit juist?

En nog een algemenere vraag: torderen houdt toch in dat de auto trilt bij onregelmatig wegdek?

Geplaatst: 20.07.2012 - 21:41
door V70/2.4D/2003
En nog een algemenere vraag: torderen houdt toch in dat de auto trilt bij onregelmatig wegdek?
Vanwaar die vraag? Als die auto dat doet dan zou ik hem laten staan, mogelijk een schadebak.

Geplaatst: 20.07.2012 - 21:53
door Morgenstond
Daar geloof ik niet in, de auto heeft de volledige onderhoudshistorie present bij een goede dealer in Utrecht.

Geplaatst: 20.07.2012 - 21:55
door V70/2.4D/2003
Bij "torderen" wringt het zaakje. Als die auto dat doet.....is nie goed nie!

Geplaatst: 20.07.2012 - 22:00
door Morgenstond
Volgens mij torderen alle C70's...

Geplaatst: 21.07.2012 - 14:21
door Morgenstond
Ik heb vanochtend ook een keer met mijn eigen auto gereden op de weg waar de C70 begon te trillen, en de mijne trilde net zo hard. Heb de auto overigens laten staan, ook al was hij in topconditie (nieuwe banden, nieuwe remmen e.d.).

Geplaatst: 21.07.2012 - 14:57
door Gast
V70/2.4D/2003 schreef:Bij "torderen" wringt het zaakje. Als die auto dat doet.....is nie goed nie!
Maar wel redelijk gebruikelijk bij een C70 cabrio van de eerste generatie.
Als je daar met de kap open over een spoorwegovergang of verkeersdrempel rijdt, zie je in je binnenspiegel nogal wat beweging.
CoupƩ had dit probleem uiteraard niet, en de tweede generatie C70 ook aanmerkelijk minder.

Geplaatst: 21.07.2012 - 16:56
door CramerR
Mijn C 70 heeft ook witte kringen aan de binnenkant van de kap. Die zitten er al 8 jaar en worden niet erger. Meest waarschijlijk dat vorige eigenaar de kap "nat" heeft gesloten. Naar mijn idee geen reden om de auto te laten staan.

Geplaatst: 21.07.2012 - 19:37
door V70/2.4D/2003
dbosker, Zo dan! Wetende dat het moeilijk is om van een reguliere auto een cabrio te maken (je mist immers dat stukje stevigheid die het dak met zich brengt) kijk ik daar met ongeloof van op. Dat heb ik nog niet eerder van cabriorijders gehoord. Nu ken ik er maar twee, eentje met een CLK en eentje met een antiek Fiatje spider, maar toch.
Ik ben dus enigszins verbaasd over dat torderen. Ik zeg: lastoestel en een partij stoomleiding op batterij en aan het werk.

Geplaatst: 21.07.2012 - 19:48
door Gast
Cabrio's torderen wel meer, want je mist natuurlijk een essentieel onderdeel van de stijfheid (vast dak). De eerste generatie C70 Cabrio was niet echt het toonbeeld van carrosseriestijfheid (heb ik uit meerdere bronnen vernomen).
Bij ons op de zaak hebben we ook wel wat mogelijkheden om e.e.a. te verbeteren. - koker 300x200x10.
(fotonietbij ons op de zaak genomen)
Enig nadeel, weegt iets van 73 kg/m

Geplaatst: 21.07.2012 - 20:40
door V70/2.4D/2003
Gewicht en stevigheid gaan in de wereld van het metaal min of meer hand in hand. Met een beetje inventiviteit is de holle ruimte na inbouw zelfs als extra brandstoftank te gebruiken. 8)

Enfin: on topic dan maar weer :wink:

Geplaatst: 21.07.2012 - 21:40
door volvo-jan
de eerste types C70 cabrio torderen inderdaad bij het rijden. dit kun je soms in de binnenspiegel zien vanaf ongeveer 80kmh is verder niks ergs,
een renault cabrio doet dat trouwens altijd en is te zien in de buitenspiegel :D

Geplaatst: 22.07.2012 - 00:05
door Morgenstond
CramerR schreef:Mijn C 70 heeft ook witte kringen aan de binnenkant van de kap. Die zitten er al 8 jaar en worden niet erger. Meest waarschijlijk dat vorige eigenaar de kap "nat" heeft gesloten. Naar mijn idee geen reden om de auto te laten staan.
Dit was ook niet de reden, want door de chef werkplaats is me vanochtend verteld dat dit inderdaad de oorzaak is. De reden is met name dat ik de goede geluidsset mis, dat de kap wel wat werk zal zijn om schoon te houden mocht ik 'm niet meer in de garage hebben staan (veel bomen, hars, plus meeuwenstront en dergelijke) en de voor mijn gevoel toch te krappe financiƫn om het echt met een gerust gevoel te kunnen doen.

Ik twijfel totaal niet aan de staat van de auto overigens, want die was echt ZEER goed. Ik heb zelfs met de chef werkplaats vanochtend de auto bekeken. Voor de betreffende dealer, Buitenweg in Baarn, heb ik ook niets dan lof. Zeer correct geholpen.

Ik sluit zeker niet uit dat ik er ooit nog een koop, maar niet nu. Eerst maar sparen.

En ach, ik ontken dus ook niet dat er toch wel een spijtgevoel bestaat. Maja, m'n kans op deze deal is verkeken. Helaas.

Geplaatst: 29.07.2012 - 14:53
door BlackcurrantV70
Torderen is idd bij meerdere cabrios normaal, kleine test, rij de auto met 1 wiel op de stoeprand en probeer de deuren nog eens te openen en sluiten...

Geplaatst: 29.07.2012 - 17:58
door Veneficus
BlackcurrantV70 schreef:Torderen is idd bij meerdere cabrios normaal, kleine test, rij de auto met 1 wiel op de stoeprand en probeer de deuren nog eens te openen en sluiten...
Dat is nog eens een goeie tip :P

Overigens staat de C70 wel bekend als een "slappe" cabrio. Er zijn cabrio's die minder last hebben van torsie. Ja, je merkt het, maar dat hoort er nou eenmaal bij.

Ik heb mijn C70 het eerste jaar ook alleen maar buiten gehad, zonder mogelijkheid om onder dak te zetten, maar geen problemen gehad. Het enige is dat je ramen vast kunnen vriezen langs de rubbers :P