Pagina 1 van 1

V40 2.0 versus 2.0T

Geplaatst: 25.07.2012 - 20:26
door Owie's V50
Beste Forum leden,

Binnenkort moet de V50 (lease) worden ingeleverd en ben, gezien het budget, op zoek naar een V40 bj 2003-2004 om weer prive te gaan rijden.

Nu kom ik diverse nette en rijk uitgeruste V40's tegen, echter wat is jullie advies: een 2.0 of een 2.0T

Graag de voors en tegens...

Geplaatst: 25.07.2012 - 20:44
door Morgenstond
Een 2.0T als je van dat lekkere turbogevoel houdt, een 2.0 als je minder eisen stelt aan de power. Een 2.0 komt niet tekort natuurlijk, maar het is gewoon allemaal wat minder. Brandstof lusten ze beide best wel, maar ze zijn redelijk zuinig te rijden met een fluwelen voet (zonder opoestijl zelfs).

Geplaatst: 26.07.2012 - 19:47
door TvM
Ik heb sinds februari 2012 een V40 2.0T uit 2004 met bijna alle opties, bevalt mij uitstekend! Natuurlijk lust ie een slokje op de binnenwegen, echter denk ik ook dat het verschil niet groot is tussen 2.0 en een 2.0T qua brandstofverbruik.

Geplaatst: 26.07.2012 - 20:52
door Owie's V50
Kun je ook aangeven wat het verbruik is van een 20T
Ik heb namelijk geen idee of er een groot verschil zit in de fabrieksopgave en werkelijk verbruik.

Geplaatst: 26.07.2012 - 21:03
door TvM
Owie's V50 schreef:Kun je ook aangeven wat het verbruik is van een 20T
Ik heb namelijk geen idee of er een groot verschil zit in de fabrieksopgave en werkelijk verbruik.
Verbruik op binnenwegen volgens boordcomputer is ongeveer 9 liter op 100km, na eigen meting kwam ik uit op; 1 op 10.

Vorige week naar F1 Duitsland geweest (aardig doorgereden op snelweg) verbruik van 1 op 14.

Geplaatst: 28.07.2012 - 09:23
door v402t
Volgens mijn boordcomputer verbruik ik een liter per 13.3 kilometer. In praktijk echter (...) is het een op 11.9. Gebruik (ongeveer): 60 % B-wegen, 30 % snelweg, 10% stadsverkeer. Verder kan ik je melden dat mijn 2.0 T zuiniger is dan mijn vorige V40, een 1.8...M.a.w.: met dezelfde rijstijl als in een turboloze kan het haast niet anders dan dat je zuiniger bent. Bovendien is de 2.0T niet ontwikkeld om mee te knallen (al kan dat natuurlijk wel), daarvoor was er de T4. Wat je ook kiest: neem een van de laatste. Die stonden naast z'n opvolger in de showroom en worden dan ook vaak vol gepropt met alles wat denkbaar is aan opties. Succes met kiezen (neem de turbo maar, je zult er geen spijt van krijgen :toothy8: :toothy8:

Geplaatst: 28.07.2012 - 22:02
door Robzor
Hetgeen jullie zeggen kan ik ook bevestigen. Mijn 2.0T is ook zuiniger dan mijn vorige 2.0. Wanneer ik rustig rijd althans, als ik gas geef schiet het verbruik omhoog. leuk voor af en toe. Let wel, met grotere velgen/bredere banden zal je verbruik wel ongunstiger worden.

Mijn boordcomputer geeft meestal rond de 9,0l/100km weer, maar wanneer ik de wagen aftank is het dan minder gunstig: 9,5-10l/100km. (automaat). Ik rijd hoofdzakelijk rondom dorpen (4/5), dus provinciale wegen en af en toe in de stad (1/5).

Ik zou ook voor de 2.0T gaan!

Geplaatst: 29.08.2012 - 13:02
door Marinus
T4 vooral links laten liggen, 2.0T rijdt veel lekkerder dan een 2.0. Verbruik maakt weinig uit.

Geplaatst: 29.08.2012 - 14:10
door Quota
Hier ook niets dan lof over de 2.0T, heerlijk koppel, je kunt de auto gewoon als een diesel rijden. bij ons is het verbruik iets van 9 tot 9,5 liter per 100 km, en dat is een automaat die niet heel veel snelweg ziet (veel provinciale weg, zelden meer dan 20km per rit. ga je grotere stukken rijden, dan wordt ie ineens nog een behoorlijk stuk zuiniger.

Geplaatst: 03.09.2012 - 14:36
door volvov70r
Ik haalde met mijn 2.0T een gemiddeld verbruik van 7,8l / 100 km, dat was wel met een 95% van de tijd een fluwelen rechtervoet. Zuiniger dan de fabrieksopgave van (ik meen) 8,5l

Maar het kan dus!

Edit, heb t nog even opgezocht:

Om precies te zijn:

2006 13808 km 1090.55 liters 12.66 km/l
2005 11372 km 877.63 liters 12.96 km/l