Pagina 1 van 1
Verstuivers D5
Geplaatst: 27.07.2012 - 10:15
door arnold_w
Ik weet dat er al het een an ander over geschreven is en heb al behoorlijk wat topics doorgespit, maar waar ik geen vinger achter krijg is het bouwjaar.
Blijkbaar zijn de verstuivers een nogal zwak punt bij de D5 motoren, maar ik zie vooral topics van 2007 en ouder en dus gaat het veelal over auto's van de eerste lichting.
Is er aan te geven of deze problemen ook te verwachten zijn bij MY2005?
Zijn hier dezelfde verstuivers gebruikt als de oudere modellen, of heeft men van de eerste modellen geleerd?
Niet dat er nu problemen zijn met de auto die ik op het oog heb, maar gezien de km-stand (178.000) probeer ik een inschatting te maken van mogelijk kosten die de komende tijd op mijn pad kunnen komen.
Geplaatst: 27.07.2012 - 10:58
door V70/2.4D/2003
In zijn algemeenheid bij 178.000 km:
* Distrubutie en de bijbehorende rimram moet vervangen.
* Er zit een remrevisie aan te komen, check in elk geval de remvoeringen van de handrem/preventief vervangen.
Tav de verstuivers:
Ik heb een 2003 met 216.000 op de klok en geen problemen met verstuivers/injectoren. Maar wat niet is kan nog komen.
Geplaatst: 27.07.2012 - 11:11
door Quota
Hallo Arnold,
Ik heb mijn auto met 180K km gekocht twee jaar geleden en heb geen klachten hierover gehad in de afgelopen 47K km.
Geplaatst: 27.07.2012 - 11:12
door arnold_w
1e puntje is me bekend, heb ik al rekening mee gehouden.
Laatste keer dat de riemen zijn vervangen was bij 20.000 in mei 2010.
Auto had nml 3 jaar stilgestaan door faillissement lease maatschappij.
De huidige eigenaar heeft de S60 in mei 2010 overgenomen via de handel en omdat hij zo lang stil had gestaan, preventief alle vitale delen laten vervangen.
Inmiddels is hij dus bijna 160.000 verder (75.000 km per jaar snelweg) en is hij weer aan de beurt voor de distributie. Of de multieriem dan ook perse moet zal ik door de garage wel laten onderzoeken, maar distributie moet sowieso.
Ik zal de onderhoudspapieren er nog eens op nalezen vwb de remmen.
Wat moet ik me bij remrevisie voorstellen, qua prijs?
Geplaatst: 27.07.2012 - 11:19
door EVV
Waarom zou de je multiriem niet vervangen als je de distributie wel doet? Die riem moet er toch af om er bij te komen, en zo duur is zo'n riem nu ook weer niet.
Geplaatst: 27.07.2012 - 12:11
door arnold_w
De riem idd niet, maar de spanner wel.
Laat het wel over aan de monteur, zal wel weten wat nodig is en wat niet.
Maar goed, over de riemen loopt al een ander draadje, ben vooral benieuwd naar de ervaringen met verstuivers van >MY2005, komt dat daar ook regelmatig voor, of is het typisch een kwaaltje van de eerdere modellen?
Geplaatst: 27.07.2012 - 12:25
door V70/2.4D/2003
Remrevisie rondom zo rond de 500 euro (bij een garage)
Geplaatst: 27.07.2012 - 12:28
door arnold_w
OK, dat behelst dan waarschijnlijk nieuwe schijven, blokken, vloeistof en ontluchten, niet zo heel spannend waarschijnlijk.
Geplaatst: 27.07.2012 - 12:38
door Quota
arnold_w schreef:OK, dat behelst dan waarschijnlijk nieuwe schijven, blokken, vloeistof en ontluchten, niet zo heel spannend waarschijnlijk.
ik krijg bovenstaande niet rondom voor die 500 euro bij de dealer, ben bang dat je aan onderdelen alleen al meer kwijt bent (vanwege de schijven)
Geplaatst: 27.07.2012 - 12:45
door V70/2.4D/2003
Remmerij voor (dealer) vorig jaar laten doen a raison van 300 euro, incl nieuwe olie.
Remmen achter, dit jaar laten doen bij een universele garagist: 285 euro.
Doe je het zelf, dan ben je dus goedkoper uit. Het is inderdaad niet zo heel spannend op het vervangen van de remolie na. Laat je dat bij de garage doen en doe je de rest zelf.
Geplaatst: 27.07.2012 - 13:42
door JeroenSpock
Mijn remmen voor en achter zijn vervangen op de klusdag. Schijven en blokken kostten 380 euro. Dus zelf gedaan, met orginele onderdelen.
Geplaatst: 27.07.2012 - 15:15
door jpwg001
Weet je dan ook hoe je de handrem stelt? Ik heb een V70, maar dat zal identiek aan de S60 zijn.
Geplaatst: 27.07.2012 - 18:45
door V70/2.4D/2003
Onder de handle zit de stelschroef
Geplaatst: 27.07.2012 - 19:11
door jpwg001
Het kapje verwijderen? En hoever aandraaien? Zijn er mensen die zo'n pdf hebben met tekeningen om de kapjes los te halen?
Geplaatst: 27.07.2012 - 23:15
door edraket
arnold_w schreef:
Maar goed, over de riemen loopt al een ander draadje, ben vooral benieuwd naar de ervaringen met verstuivers van >MY2005, komt dat daar ook regelmatig voor, of is het typisch een kwaaltje van de eerdere modellen?
Na my06 zijn er andere injectoren gebruikt die minder vaak storen dan daarvoor. Ondanks dat heb ik bij mijn vorige auto (my2006 2.4D) wel een injector stuk gehad bij 240.000km. De types ervoor gaan wel iets vaker en eerder stuk.
Geplaatst: 27.07.2012 - 23:53
door sbv
Quota schreef:arnold_w schreef:OK, dat behelst dan waarschijnlijk nieuwe schijven, blokken, vloeistof en ontluchten, niet zo heel spannend waarschijnlijk.
ik krijg bovenstaande niet rondom voor die 500 euro bij de dealer, ben bang dat je aan onderdelen alleen al meer kwijt bent (vanwege de schijven)
Welnee, zelfs met originele onderdelen kom je er lang niet aan met remmen voor en achter. Montage mee tellen dan zeker wel
Geplaatst: 28.07.2012 - 18:00
door kuupertie
Als ik een tip mag geven, zou ik afzien van een blok met 185pk en de 163pk nemen.
Geplaatst: 28.07.2012 - 18:02
door sbv
Ik zou niet weten waarom
100000 km C30 D5
120000 km V70n D5
28000 km V70n D5 AWD
Allemaal 180 of 185 PK en eigenlijk geen problemen gehad.
Geplaatst: 28.07.2012 - 18:49
door V70/2.4D/2003
Ik zou niet weten waarom
Doe het topic "gekraak en gerammel" van kuupertie maar eens doorspitten. Daar ga je echt niet vrolijk van worden, sterker nog, er zijn momenten dat je bij je eigen denkt: Petrolium er over en de brand er in.
Geplaatst: 28.07.2012 - 21:54
door arnold_w
Ik heb dan ook de 163 pk versie, weliswaar getuned naar 190, maar rijd als de brandweer. Vandaag opgehaald en blij als een kind. Rammelen en kraken doet hij dan ook helemaal niet. Remschijven en blokken zien er nog voldoende dik uit, verwacht hier dus voorlopig geen onderhoud aan.