Pagina 1 van 1

Gaas voor condensor plaatsen C30

Geplaatst: 28.07.2012 - 01:14
door BS
Volgende week ga ik mijn kapotte condensor vervangen en wil ik direct zogenaamd racegaas plaatsen in de hoop dat het een eenmalige reparatie blijft.

Ik vroeg me af, wat is de beste manier om het gaas te bevestigen? Kitten, schroeven, of iets anders? Wat voor soort kit, bijvoorbeeld? En waaraan kan ik die voor dit model (C30 phase 1) het beste bevestigen?

Wat voor gaas zal beter zijn? Plastic gaas of aluminium?

Misschien zijn er nog tips en voorbeelden?

Geplaatst: 28.07.2012 - 10:34
door jee-bee
Op de laatste noordelijke klusdag was er ook iemand met een C30 die dat gedaan heeft. Misschien even dat topic opzoeken en kijken wie het is.

Geplaatst: 28.07.2012 - 11:59
door V70/2.4D/2003
Misschien even dat topic opzoeken en kijken wie het is.
Dat was VolvotjeC30, en die heeft dat mooi gedaan. Vraagt wel wat meer gedemonteer als bij de V70/S60 maar het is zeer zeker goed en netjes te doen.

Geplaatst: 28.07.2012 - 13:02
door kawaman
Ik heb het laatst ook gedaan bij mijn V50, (bumper moet er wel af).
Vast gezet met kit, maar of de kit was niet goed of kon niet tegen de toscaanse hitte (38graden) of toch niet goed genoeg ontvet.
Het gaas zit nu tijdelijk met tyraps vast.
Het houd toch wel een hoop troep tegen en dan niet alleen steentjes maar ook bladeren enzo.

Geplaatst: 28.07.2012 - 20:59
door Trucker
Vandaag race gaas voor de condensor van de C30 gemaakt.

Geplaatst: 29.07.2012 - 11:46
door jee-bee
Niets meer aan doen, ziet er goed uit!

Geplaatst: 29.07.2012 - 22:15
door tricky
Hoe heb je het nu precies bevestigd? Ben ook wel geïnteresseerd heom erger te voorkomen zeg maar...

Ziet erg goed uit trouwens!

Geplaatst: 30.07.2012 - 00:06
door JeroenSpock
Patrick Tricky, kijk hier maar eens.

Wat je niet goed ziet op de foto's is dat die onderste rechthoekige 'box' er nog af kan. VOlgens mij heb ik hem daar mee heen en weer zien sjouwen. Voordeel is dan dan je het gaas en heel strak om heen kan vouwen en heel makkelijk vast kit.

Edit, ik schrijf wel zo leuk Patrick, maar zie nu dat Tricky een T5 heeft. Blijkbaar in de war met TrickyZ, die met zijn D2 op de tuningsdag was.

Geplaatst: 30.07.2012 - 12:25
door Henriëtte
Trucker heeft de bumper er niet afgehaald ivbm de bodykit (r-design).

Geplaatst: 04.08.2012 - 18:55
door BS
Allen dank voor de antwoorden! Uiteindelijk heeft Sanders in Veldhoven, die ook de condensor heeft vervangen, het gaas geplaatst. Alles overigens zeer netjes en vlot, en voor een schappelijke prijs.

Ter referentie, wellicht nog handig om voor de zoekmachine te melden dat de tuning man waar ik het gaas haalde aanraadde om het gaas met ruitenkit vast te zetten.

Geplaatst: 10.08.2012 - 20:18
door Hoekstra
BS schreef:Allen dank voor de antwoorden! Uiteindelijk heeft Sanders in Veldhoven, die ook de condensor heeft vervangen, het gaas geplaatst. Alles overigens zeer netjes en vlot, en voor een schappelijke prijs.

Ter referentie, wellicht nog handig om voor de zoekmachine te melden dat de tuning man waar ik het gaas haalde aanraadde om het gaas met ruitenkit vast te zetten.

Waar heb jij het gaas vandaan precies? Zoek ook nog gaas voor mijn V50 namelijk

Geplaatst: 11.08.2012 - 08:17
door V70/2.4D/2003
Automat of net gelijk welke betere autoshop heeft dat gaas wel. Het is feitelijk van dat "Sjonny-racegaas" waarmee al die petje mannen hun auto een "DTM-wannabee-look" geven maar in de neuzen van onze Volvo's is het dusdanig weggewerkt dat je het niet ziet en het gaas slechts datgene doet wat het moet doen: Stenen vangen en condensor beschermen

Geplaatst: 11.08.2012 - 20:29
door Hoekstra
Moet wel een goed maas wijdte zijn anders heb je er nog niks aan!

Geplaatst: 14.08.2012 - 18:11
door BS
Het gaas dat ik kocht kun je op meerdere plekken krijgen, ik haalde het inderdaad bij Automat. Wel kreeg ik de indruk dat er verschil in kwaliteit is, wat ze bij Automat gril gaas noemen lijkt mij steviger bij de verbindingen dan racegaas. Ik heb overigens racegaas, gril gaas hadden ze niet.

Ook zag ik dat het gaas op zich weinig zin heeft. Er zit bij mijn C30 nog een hele radiator voor, van de turbo, die naar ik aanneem alle klappen voor de condensor wel opvangt. Volgens Sanders was het euvel bij mij dan ook geen steenslag zoals sommigen het hebben meegemaakt, maar gewoon boomblad en vuil. Hij liet me een foto zien met een flinke stapel bruine bladeren voor de condensor. Ik neem aan dat die van onderen worden aangezogen?