Pagina 1 van 3

aanschaf v70 2001

Geplaatst: 28.07.2012 - 04:27
door Chris_S80
Ik ben aan het denken om een V70 uit 2001 aan te schaffen.
Nu hebben we er wel een gevonden maar waar moet ik allemaal op letten?

Hij heeft wel een aantal storingen die ik misschien zelf op kan (laten) lossen.

De airco doet het niet,
De cruise controle niet
De achterportieren gaan niet op en van slot met de ab
Het toerental loopt bij stationair op naar de 1300 toeren en daarna nog iets hoger.

Ik ben zelf wel handig maar is het haalbaar voor zo'n auto?

Het is verder nog een nette auto heeft 335.000 gereden een 2.4 benzine

Geplaatst: 28.07.2012 - 07:11
door jpwg001
Wat vragen ze er voor? Als het een koopje is, kun je er nog eens wat geld bij instoppen. En wat doet de airco niet?slaat de pomp niet aan? Of is hij leeg? Kunnen de portieren wel op slot en alleen niet via de ab? Cruisecontrol kan een kleine sensorzijn. Je zou moeten weten wat de oorzaken zijn.
Hoe is de verdere staat van de auto? Rijdt hij wel? En ook lekker?

Geplaatst: 28.07.2012 - 08:19
door evert65
kortom vragen te over, neem iemand mee die bij een garage werkt, met z`n 2en is makkelijker een conclusie te trekken
indien de airco echt kapot is ben je zo 1500 verder volgens mij
en verder is het stationair wel erg veel : 1300 of hoger, misschien dat een kenner onder de forummers daar iets over kan zeggen?
persoonlijk zou ik even verder kijken

Geplaatst: 28.07.2012 - 08:23
door jpwg001
Stationair zou de etm kunnen zijn...

Geplaatst: 28.07.2012 - 10:05
door Oceanracer
Defecte airco is een lekke airco. Meest voor de hand liggend is een lekke condensor. Inclusief afvullen kost dit zo'n € 500,00.

Te hoog toerental en niet functioneren van de CC zonder verdere foutmeldingen duidt op een defecte ETM. Kost bij een auto zonder turbo een kleine € 400,00.

Achter zijn waarschijnlijk beide portiersloten defect. Kost ca € 600,00 om te laten maken.

Is daarop te besparen? ZEKER! Bij een aircoboer is vervangen al mogelijk vanaf € 350,00. ETM kun je zelf plaatsen, maar software is wel noodzakelijk, dus besparing nihil. Portiersloten kun je ook zelf vervangen door gebruikte. Dan ben je € 75,00 per slot kwijt.

Ik neem aan dat de vraagprijs niet hoger ligt dan € 2500,00?

Geplaatst: 28.07.2012 - 10:08
door jpwg001
Ik zou sowieso alle foutcodes na een reset willen zien. Als dat alles goed is, en de vraagprijs ligt rond de €2000,- á €2500,- lijkt het me een mooie mogelijkheid.

Geplaatst: 28.07.2012 - 23:19
door Chris_S80
Hij staat te koop voor 2199.
De motor en verder alles eromheen is prima in orde!
Staat verder goed op straat

Geplaatst: 28.07.2012 - 23:26
door evert65
probeer `m voor 1850 te krijgen, beetje de zwarte kanten benadrukken

Geplaatst: 28.07.2012 - 23:31
door Laguna-S60
Vorige eigenaar heeft hem 5 jaar gehad, lijkt me dus niet verkeerd.
vind het trouwens wel een lege uitvoering!?

niet eens DTC? was dat niet standaard?

Geplaatst: 28.07.2012 - 23:45
door evert65
2199 vraagt hij stel dat je ergens uitkom tussen 18 en 22 dan komt er een rug bij om `t goed te maken, dan zou ik voor deze http://www.autowereld.nl/volvo/v70/2.4- ... tails.html gaan
kost ietsje meer , maar lijkt me èèn met minder gebreken

Geplaatst: 29.07.2012 - 12:28
door Oceanracer
Staat hij nou op winterbanden?

Geplaatst: 29.07.2012 - 14:53
door vincent65
Zou hem zelf niet kopen, zoveel gebreken duid er volgens mij op dat de vorige eigenaar er niet bepaald zuinig op is geweest.
Wie weet wat er verder nog allemaal aan mankeert.
Zou zelf wat geld bijleggen en voor een "frisse" gaan.

Geplaatst: 29.07.2012 - 14:58
door modiniro
mee eens, een echte Volvo rijder zorgt dat zijn voertuig netjes onderhouden blijft, ga je dit verwaarlozen, met defect airco, defect achtersloten, defecte cruisecontrol en slecht stationair toerental rijden dan kan het zijn dat er nog meer verborgen gebreken gaan ontstaan. Gebed zonder end.

Geplaatst: 29.07.2012 - 15:00
door MarioC70
Kost wat meer,maar wel een hele echte zonder gebreken en in topstaat!
De prijs is nog wel wat aan te doen!



http://www.autokooy.nl/CORE/index.php?o ... 6&Itemid=9

Geplaatst: 29.07.2012 - 15:08
door EVV
Maar geen V70N, kan me voorstellen dat als je je zinnen op een N hebt gezet je geen classic wilt.

Geplaatst: 29.07.2012 - 15:17
door MarioC70
EVV schreef:Maar geen V70N, kan me voorstellen dat als je je zinnen op een N hebt gezet je geen classic wilt.
Beter een mooie classic dan een afgetrapt nieuw model!

Geplaatst: 29.07.2012 - 16:07
door C.Igar
evert65 schreef:2199 vraagt hij stel dat je ergens uitkom tussen 18 en 22 dan komt er een rug bij om `t goed te maken, dan zou ik voor deze http://www.autowereld.nl/volvo/v70/2.4- ... tails.html gaan
kost ietsje meer , maar lijkt me èèn met minder gebreken
Als ik naar de lijnen van de motorkap bij de koplampen kijk hoop ik dat de motorkap niet goed dicht zit, anders heeft de auto schade gehad...

Geplaatst: 05.08.2012 - 11:53
door bernhard2
Ik dacht dat dit type toch v70n is, en de 850 opvolger de classic

Geplaatst: 05.08.2012 - 13:32
door Laguna-S60
850:

Afbeelding

V70 Classic:

Afbeelding

V70N

Afbeelding

V70NN

Afbeelding

Geplaatst: 05.08.2012 - 13:35
door Laguna-S60
vincent65 schreef:Zou hem zelf niet kopen, zoveel gebreken duid er volgens mij op dat de vorige eigenaar er niet bepaald zuinig op is geweest.
Wie weet wat er verder nog allemaal aan mankeert.
Zou zelf wat geld bijleggen en voor een "frisse" gaan.
dat zegt dus echt helemaal niks..., Je gaat toch geen auto inruilen die technisch helemaal goed is!?

Wij waren hartstikke zuinig op onze Laguna, was m'n troetelkindje.
en deze is ingeruild met wat gebreken, o.a niet werkende airco.

En dan is die auto meteen van iemand geweest die er niet zuinig op was?!

wat een onzin....