Onlangs merkte ik dat er water was gelekt aan de passagierskant, langs de onderkant van het handschoenenvakje. Vandaag bij de dealer geweest voor controle en deze gaf aan dat de afvoer van het schuifdak verstopt is. Daarnaast was volgens de dealer lag op de bodem van de auto een laagje water en moet de bekleding worden verwijderd om deze te laten drogen (dus eerst alle stoelen enz eruit). Kosten geraamd op ca. €500. Men zou de afvoer vernieuwen. Naderhand belde de dealer opnieuw met de mededeling dat de verstopping in de koppeling zat die achter het dashboard zit. De monteur kon deze niet vervangen zonder dat daarvoor het hele dashboard gedemonteerd zou moeten worden. Geschatte kosten wederom minimaal €500. Fijn zo'n schuifdak in je auto. Heeft iemand ervaring met deze klacht en is het echt noodzakelijk het hele dashboard te verwijderen om deze koppeling te vervangen?
Dank voor de reactie.
Hallo allen die gereageerd hebben op mijn bericht.
Allereerst mijn excuses voor de vertraagde reactie. Ten tweede dank voor jullie adviezen. Het probleem is natuurlijk inmiddels opgelost. Ik heb in eerste instantie de reparatie niet laten uitvoeren door de garage. Het was vakantietijd en de werkplaatschef was niet aanwezig. Die zou na het weekend weer beginnen. Ik heb de auto opgehaald en mijn "handige" overbuurman heeft datzelfde weekend de passagierskant leeggeruimd en d.m.v. blowers de auto gedroogd. De bestuurderskant was gewoon droog. Die maandag heeft mijn echtgenote contact gehad met de garage (ik was voor werk naar de VS). De werkplaatschef meende de reparatie te kunnen uitvoeren zonder het dashboard te moeten demonteren. Dat is dan ook gelukt en uiteindelijk heeft me dat grapje alsnog €250 gekost. Al met al een deuk in mijn vertrouwen van de kwaliteit van Volvo. Ik heb toch wel een aantal weken met de gedachte rondgelopen om de auto maar te verkopen. Maar goed, uiteindelijk rijdt deze auto dan toch weer heel lekker

Nogmaals dank voor jullie reacties en ik hoop dat dit niet meer zal voorkomen.
m.vr.gr.
Paul Lassauw