Pagina 1 van 1
Geheimzinnig slangetje
Geplaatst: 04.08.2012 - 14:44
door wmuller
Bij de V70 D5 van een kennis loopt aan de voorzijde van het blok een slangetje vanaf de motorsteun omhoog naar een elekrische schakelaar.
Halverweg zit een T-stukje waar een slangetje ontbreekt (die pootje van het T-stuk is daar ook iets witter).
Er hangt nergens een los slangetje en alles lijkt normaal te werken.
Herkent iemand dat slangetje en welke functie heeft het?
Geplaatst: 04.08.2012 - 15:19
door CeeBee
Vacuumslangetje van je motorsteun, ze zullen hem wel afgesloten hebben.
Geplaatst: 04.08.2012 - 17:36
door wmuller
Dank voor de reactie CeeBee.
't Ja, als je ouderwetse auto's gewend bent denk je bij motorsteunen aan een stuk rubber met stalen platen en 2 bouten, niet aan vacuum om de hardheid te varieren. Dank.
Geplaatst: 04.08.2012 - 21:40
door sbv
geen foutmelding of wat onrustige motorloop ?
Geplaatst: 09.08.2012 - 12:13
door charly
Ik heb zelf de vacuumleiding t.h.v. de motorsteun afgeblokt met een boutje wegens een onderdrukverlies in de voorste motorsteun. Door het verlies aan vacuum had ik een langere rempedaalslag. Servo wezrkte blijkbaar niet naar behoren wegens tekort aan vacuum.
Geplaatst: 09.08.2012 - 23:07
door sbv
Nieuwe motorsteun monteren lost probleem op
Geplaatst: 10.08.2012 - 21:59
door charly
Een volvo-techneut heeft nu ook een vacuumlek vastgesteld (ik heb zelf geen vacuummeter) aan de achterste motorsteun. Men confirmeert dat beide steunen nog best hun dienst doen. De functie en de originele bedoeling is er een beetje over. Trillingen in functie van de snelheid dempen! de nieuwste modellen hebben dit gadget niet meer. Een diesel met 350.000 km is zeker niet meer van de stilste (ook qua trillingen). Daarvoor ca. € 400 uitgeven is iets teveel van het goede. Goede raad: ook achterste vacuumleiding afblokken, evenals de ingaande leiding aan de sensor die gemonteerd is aan het luchtfilter. Vacuum zal behouden blijven voor het belangrijkste; de remmen.