Pagina 1 van 1
Ruitensproeiervloeistof geur in de auto
Geplaatst: 04.08.2012 - 19:10
door Nafets
Sinds enige tijd is de geur van de ruitenvloeistof duidelijk aanwezig in de auto (V50 2.0 benzine uit 2006). In een bocht of bij een drempel wordt de geur sterker. Ik heb de indruk dat de lucht door de ventilatieopeningen in het dashboard naar binnen wordt geblazen.
Heeft iemand enig idee wat de oorzaak zou kunnen zijn?
Mvg,
Stefan
Geplaatst: 04.08.2012 - 20:53
door Oceanracer
Ja, daar was iets mee! Is een bekend probleem bij jouw V50 en kan ook problemen met de bedrading geven. Ik weet even niet meer waar het staat, maar is al meerdere keren op het forum langs gekomen.
Geplaatst: 04.08.2012 - 22:23
door Trucker
Oceanracer schreef:Ja, daar was iets mee! Is een bekend probleem bij jouw V50 en kan ook problemen met de bedrading geven. Ik weet even niet meer waar het staat, maar is al meerdere keren op het forum langs gekomen.
In heb een berichtje gehad van mijn dealer dat er kortsluiting kon onstaan door lekken van ruitensproeier vloeistof.
Ik ben even langs geweest en ze hebben bij mijn C30 een nieuw stukje kabel aan de pomp gemaakt.
Dat was/is een oplossing van Volvo Nederland.
Geplaatst: 05.08.2012 - 09:30
door Johan s60
Doet de mijne ook, na een bocht is het net of je flink gesproeid hebt, zal een navragen, zelf denk ik dat het via de dop eruit loopt.
Geplaatst: 05.08.2012 - 10:48
door Ramon&Ramon
Er is een modificatie voor!
Geplaatst: 05.08.2012 - 13:40
door janvanmeer
geldt dit voor alle volvo modellen v30/v50?
bij mijn volvo , v50 1.6d mei 2005, heb ik geen klachten maar wil wel problemen voor de toekomst voor zijn.
Geplaatst: 05.08.2012 - 14:58
door Johan s60
Ramon&Ramon schreef:Er is een modificatie voor!
Mooi, kunnen ze dan wel bij de eerste beurt meenemen
Geplaatst: 05.08.2012 - 15:40
door Nafets
Ik heb de auto afgelopen week voor onderhoud naar de Volvo dealer (Niham, Forepark Den Haag) gebracht en ook gevraagd of ze naar dit probleem wilde kijken. Uiteindelijk is er niets vreemds geconstateerd. Er is mij niets gezegd over een modificatie...
Ik laat er binnenkort ook nog even naar kijken door een ander garagebedrijf.
Geplaatst: 07.08.2012 - 13:24
door FVG
Dit probleem is ook bekend bij mijn auto. Ik zal het bij de eerstvolgende beurt meteen doorgeven. Ik dacht eerst dat men de vloeistof geknoeid had maar dat is het dus niet...
Geplaatst: 08.08.2012 - 14:44
door duikertje88
Ik heb hetzelfde probleem en dit gisteren voorgelegd bij Van Aarle. Zij waren ook niet bekend met deze modificatie. Ze hebben alle gootjes en leidingen schoongemaakt in de hoop dat dit het probleem oplost.
Aangezien de tankje van de ruitensproeiervloeistof bijna leeg is, is de geur ook verdwenen. Binnenkort eens bijvullen en kijken of de geur definitief verdwenen is.
Anders maar eens langs bij de dealer bij ons in de buurt.
Geplaatst: 22.08.2012 - 17:36
door Dey
Ik heb het ook erg sterk na een scherpe bocht naar rechts, veelal rijkswegafslagen. Het lijkt me dat het reservoir wat moet lekken want de lucht is dan echt niet te harden! Je wordt zowat bedwelmd.
Dit soort rare dingen, ook bijvoorbeeld de erg slechte ruitenwissers en nog tal van elende bederven voor mij het rijplezier. Over anderhalf jaar mag ik weer een nieuwe auto uitzoeken en dat zal waarschijnlijk geen Volvo meer zijn helaas.
Geplaatst: 22.08.2012 - 19:05
door Paul
Heb het ook keer gehad, had ik de dop er niet goed opgedaan.
Dey, wat voor ellende heb je nog meer?
Geplaatst: 22.08.2012 - 20:06
door Jolly Breeze Racing
Is een modificatie voor, in ieder geval model 2009 V50 D5.
Door lekkage loopt het via de bedrading door het schutbord de cem-module binnen.
Mijn cem module was al iets aangetast, nieuwe cem-module!
Geplaatst: 22.08.2012 - 21:01
door Paul
Ohw wat goed! Zal eens vragen of het bij een MY11 gefixt is
Geplaatst: 22.08.2012 - 21:30
door nossy
Bij een D5 zit de sproeiertank wel op een andere plaats dan bij de D2!
Ik heb het ook als de tank vol is, weet niet goed wat het is ...
Geplaatst: 25.08.2012 - 15:55
door Nafets
Inmiddels heeft een 2e garagebedrijf het probleem onderzocht. Geen lekkages, alles kurkdroog. Het probleem zit waarschijnlijk in de vloeistof zelf. Was van een goedkoop type (gekocht bij een bouwmarkt). Volgens de monteur ruikt de vloeistof in extreme mate naar spiritus. De geur komt vrij door een ontluchtingsopening of iets dergelijks in het vloeistofreservoir. Reservoir leeggepompt en gevuld met een andere vloeistof die niet zo sterk ruikt. Sindsdien geen probleem meer.
Geplaatst: 10.10.2012 - 14:00
door Dey
Paul schreef:Dey, wat voor ellende heb je nog meer?
Tot nu toe (2,5 jaar oud en 100.000 km)
- Trillingen rond de 84 km/u, ook met andere winterwielen. Nooit opgelost en heb er maar bij neergelegd ondanks dat het storend blijft
- Kapotte lagers in aandrijfas dacht ik (bij 25.000km)
- Achterportier gaat niet uit het slot (bij 65.000 km)
- Twee nieuwe remschijven vòòr ivm extreme trillingen bij remmen (krom bij 50.000 km)
- Twee nieuwe remschijven achter ivm constante trillingen (krom bij 95.000 km)
en dus
- Navigatie met niet werkende TMC (is dus na 8 maanden softwarematig opgelost)
- Zeer slechte ruitenwissers, net nieuwe exemplaren maar vorige week in donker met regen was gewoon gevaarlijk vanwege niet egaal vegen en veel waas.
- Ruitenwissergeur in interieur na bocht naar rechts
Ik verlang vaak terug naar mijn Octavia waarmee ik niets mee heb gehad gedurende 3,5 jaar en 225.000 kilometers.