Pagina 1 van 1
Knipperend STC lampje
Geplaatst: 04.08.2012 - 22:49
door Rob Bakker
Zo midden in Kroatie heb ik zomaar af en toe last van een knipperend STC lampje, ondanks dat ik vlot weg trek om in te voegen.
Gevolg is een verminderd motor vermogen voor een korte duur.
Ik kan de pedaal naar de bodem duwen zonder dat er iets noemeswaardigs gebeurd.
Duur even en met rustig rijden (50 km) verdwijnt het na een poosje.
Heeft iemand een idee wat dit kan zijn?
Het is hier wel behoorlijk warm, slechte wegen en rij veel in de handmatige stand door de heuvel hier.
Geplaatst: 05.08.2012 - 00:10
door M@rcel
Klinkt als een glad wegdek waardoor de STC het nodig vindt om in te grijpen. Schakel de STC eens uit en kijk eens hoe snel er wielspin optreedt (voorzichtig! op rechte weg met niemand in de buurt!)
Geplaatst: 05.08.2012 - 09:24
door Johan s60
Ja lijkt me ook een tractie probleem, dat had ik ook al met 170pk, laat staan met een T6
Geplaatst: 05.08.2012 - 09:40
door Oceanracer
Waarschijnlijk zijn je schokbrekers dan aan het einde van hun latijn.
Geplaatst: 05.08.2012 - 13:29
door Rob Bakker
Hmmmm... Ik ga het morgen weer proberen, en inderdaad speel ik al af en toe met de gedachte om de schokbrekers te vervangen.
Bedankt alvast.
Geplaatst: 17.08.2012 - 19:29
door Rob Bakker
Nog even terug komend op het probleem.
Helaas op de terugweg door Duitsland is het ook een paar keer voorgekomen dat het lampje gaat knipperen.
Eerst snelheid maken , invoegen op de autobahn, en dan gaspedaal iets liften en opeens weer het lampje
even wanneer het kan de rem redelijk aangetikt en het was weg
nu is de auto ook opnieuw uitgelijnd voor de vakantie, kan daarbij iets los geraakt zijn?
Geplaatst: 17.08.2012 - 20:23
door slagschip-s60
ABS sensor ?
Geplaatst: 17.08.2012 - 20:52
door Oceanracer
Was er ook niet iets met een centrale asbout of zo? Dat gaf ook wel eens van die vage meldingen.
Geplaatst: 18.08.2012 - 00:33
door Ramon&Ramon
ABS controller!
Doorsolderen eventueel......
Geplaatst: 18.08.2012 - 09:46
door VolvoTech
Controleer even je centrale as bout om te beginnen. Dat kan je zelf heel gemakkelijk.
Auto even omhoog met de krik, kapje van de velg af en de centrale asbout voelen met je hand. Los? Aandraaien. Vast? Nadraaien.
Merk je dat dit "makkelijk"gaat, dan zat die bout iets los. Dat kan resulteren in een klein (!) beetje beweging in het geheel waardoor net de ABS/TRACS het niet meer snapt...