Pagina 1 van 1

S60 D2 115pk of D3 136pk ?

Geplaatst: 05.08.2012 - 00:16
door azerty
Het is weer zover, na mijn vorige s40 mag ik een nieuwe leasewagen kiezen. Het huidige budget laat volgende uitvoeringen toe :

- Volvo S60 D2 1.6D 115pk Momentum, Motion pack, leder interieur, Park Assist Camera, Snelheidsafhankelijke stuurbekrachtiging

- Volvo S60 D2 1.6D 115pk R-design, Motion pack, Park Assist, Snelheidsafhankelijke stuurbekrachtiging

- Volvo S60 D3 2.0D 136pk, Momentum, Motion pack

Iemand die de nieuwe D3 136pk al gereden heeft? Is het de moeite voor een zwaardere motor te gaan ipv al die leuke opties? Toevallig iemand die D2 r-design rijdt?

Geplaatst: 05.08.2012 - 08:29
door BlackcurrantV70
In Volvodrive magazine staat deze maand een mooi artikel over de S60 D2, de moeite om te lezen.

Een collega van me stond ook voor de keuze tussen een wat kale S60 D2 of een full option V40 D2.

Hij zal voor de V40 gaan (summum, intro line, driver support line en nog een hele boel)

Ik zou persoonlijk ook liever in een full option V40 dan in een wat kale S60 rijden.

Geplaatst: 05.08.2012 - 08:34
door bart simpson
Voor NL bestaat er geen D3 van 136pk

Geplaatst: 05.08.2012 - 10:01
door olson
Die snelheidsafhankelijke stuurbekrachtiging heb je niet nodig. Ga maar eens proef rijden.
Stuurt heel erg raar.

Geplaatst: 05.08.2012 - 10:09
door ZX10r
Raar? Beter vind ik zonder dweilt het alle kanten op zeker in snelle bochten

Geplaatst: 05.08.2012 - 10:59
door cierske
Waarom geen D3 ocean race + motion en convenience pack? volgens mij goedkoper dan momentum met leder en ongeveer dezelfde uitrusting (je mist enkel IAQS denk ik.....)

Edit: Ik zie net dat het om een S60 gaat en daar is blijkbaar geen ocean race voor...

Geplaatst: 05.08.2012 - 20:44
door rinkel
De ocean race heeft ook nog een verlaagd onderstel, moet je van houden.

Onee, dat is de r-design

Maar de d3 komt toch niet naar NL?

Geplaatst: 05.08.2012 - 20:45
door Gast
olson schreef:Die snelheidsafhankelijke stuurbekrachtiging heb je niet nodig. Ga maar eens proef rijden.
Stuurt heel erg raar.
Is ook niet snelheidsafhankelijk - je kunt het in het menu instellen hoeveel er wel of niet bekrachtigd moet worden. (3 standen)

Geplaatst: 05.08.2012 - 21:23
door least
dbosker schreef:
olson schreef:Die snelheidsafhankelijke stuurbekrachtiging heb je niet nodig. Ga maar eens proef rijden.
Stuurt heel erg raar.
Is ook niet snelheidsafhankelijk - je kunt het in het menu instellen hoeveel er wel of niet bekrachtigd moet worden. (3 standen)
Ik had hem ook op m'n V60 en dat beviel prima, lekker zwaar en stabiel op de snelweg, ik mis 'm op m'n V70, maar was geen optie op de LE

Geplaatst: 05.08.2012 - 23:57
door Thom
Is ook niet snelheidsafhankelijk - je kunt het in het menu instellen hoeveel er wel of niet bekrachtigd moet worden. (3 standen)
Dat van die standen klopt, dat hij niet snelheidsafhankelijk zou zijn níet; zo staat het ook in de optielijst, Servotronic.. Vind het zeker een verbetering, je kan immers zelf het stuurgedrag kiezen? Bovendien is het met inparkeren lekker licht en met hogere snelheden prettig zwaar en indirect.

OT: ben wel benieuwd naar die D3 136pk, die kennen we in NL niet!

Geplaatst: 06.08.2012 - 08:38
door Dirk-Pieter
Gezien het formaat en het R-design, zou ik minimaal voor de 136 pktjes gaan;

http://www.autoblog.nl/archive/2011/05/ ... e-r-design

Geplaatst: 07.08.2012 - 21:56
door Wout73
Zeker de snelheidsafhankelijke bekrachtiging nemen: je hebt een pak meer precisie bij hogere snelheid. Met de standaard bekrachtiging zit je bij een niesbui zo 2 vakken verder op de snelweg :o) Heb zo'n 10.000 km met beide systemen achter de rug.

136 pk is vijfcilinder, maakt de auto onderscheidend. En het hogere koppel is zeer nuttig in het dgaelijkse verkeer. Alle andere toeters en bellen zijn alleen de eerste duizend km leuk, koppel blijft leuk. Xenon vond ik ook een aanrader by the way.

Geplaatst: 08.08.2012 - 09:25
door kamikaze
Ik rijd nu een D2, maar nu er ook een D3 is zou ik zeker geen D2 meer nemen.
In Belgiƫ zal dat in leaseprijs en maandelijkse bijdrage nauwelijks schelen.
Terwijl bij mij de vorige D3 (163 pk) een enorm pak duurder was.
Vroeger was het echt de afweging tussen kaal en super (summum) uitgerust.

De D2 is net te doen, maar vanaf als er wat andere personen en bagage meegaan voel je echt dat dit eigenlijk ietsje ondergemotoriseerd is.
En al zeker indien je daar de r-design optie op neemt.

Geplaatst: 11.08.2012 - 00:02
door S60Dennis
kamikaze schreef:Ik rijd nu een D2, maar nu er ook een D3 is zou ik zeker geen D2 meer nemen.
In Belgiƫ zal dat in leaseprijs en maandelijkse bijdrage nauwelijks schelen.
Terwijl bij mij de vorige D3 (163 pk) een enorm pak duurder was.
Vroeger was het echt de afweging tussen kaal en super (summum) uitgerust.

De D2 is net te doen, maar vanaf als er wat andere personen en bagage meegaan voel je echt dat dit eigenlijk ietsje ondergemotoriseerd is.
En al zeker indien je daar de r-design optie op neemt.
Ik sluit mij hierbij aan. Al is een d3 v40 ook zeker geen straf.
Ik rijd D2 maar heb een paar keer een d3 gereden, het is een heerlijk blok, soepel en met een geluid waar je geen genoeg van krijgt.

Geplaatst: 05.09.2012 - 07:33
door DandeGraaff
Ik zou de D3 nemen. Hebben wij ook in onze V60, en het is een heerlijke motor!
Dan een mooie ocean race, en je zit gebakken als je het mij vraagt! :)