Pagina 1 van 2
Tuning V70 D5 185pk 2008
Geplaatst: 06.08.2012 - 11:36
door renedeHunter
Vrienden van het forum,
Een brandende vraag;
Wat is het verschil tussen het tunen van mijn V70 D5, 185pk uit 2008 bij ZIP Tuning (de auto heeft na het tunen 228pk en 475nm), of het tunen via de Volvo dealer naar 205pk en 450NM?
Waarom via de Volvo dealer minder vermogen en NM dan bij ZIP?
Veiligheid of gewoon voorzichtigheid?
Er is ook nog een aanzienlijk prijsverschil, bij ZIP Euro 499,- en bij de dealer Euro 735,- incl. BTW...
Geplaatst: 06.08.2012 - 11:39
door Quota
Bij de dealer verlies je geen eventuele garantie, bij ziptuning wel. Laatstgenoemde heeft überhaupt geen beste reputatie, zoek er maar eens even op.
Geplaatst: 06.08.2012 - 11:59
door sbv
getallen zeggen weinig. Heeft de auto werkelijk dat aantal pk's of is het in de praktijk wat minder.
Mijn V70 zou Rica Stage-2 moeten hebben met 240 pk, nou....ik denk in de praktijk dat het er 210 zullen zijn. De auto is wel degelijk een stuk vlotter, maar dat ik nu zeg ik hou de S70R van vrouwlief bij met 240 pk, verre van
Ik denk dat als ik nu weer zou moeten kiezen dat ik de Polestar zomeraanbieding neem
Geplaatst: 06.08.2012 - 13:54
door edraket
sbv schreef:
Ik denk dat als ik nu weer zou moeten kiezen dat ik de Polestar zomeraanbieding neem
Nog niet van gehoord. Wat is dat dan precies?
Geplaatst: 06.08.2012 - 15:48
door NielsPHEV
edraket schreef:sbv schreef:
Ik denk dat als ik nu weer zou moeten kiezen dat ik de Polestar zomeraanbieding neem
Nog niet van gehoord. Wat is dat dan precies?
Euro 795 ipv 995 van 185 naar 205 pk
Geplaatst: 06.08.2012 - 21:49
door Thijs
Das nog serieus geld...
Geplaatst: 06.08.2012 - 22:56
door sbv
tja fietsen is goedkoper. Goed voor de economie

Geplaatst: 06.08.2012 - 23:12
door crackedtooth
2008-= meer dan 3 jaar oud...
dan zit je bij rica goed en relatief goedkoop
Geplaatst: 07.08.2012 - 14:39
door edraket
Precies, en als je een 163 pk versie hebt kun je bij Rica ook naar 205 pk. Voor we daar discussies over krijgen: de 163 pk variant van 2006> is mechanisch identiek aan de 185 pk versie. Bij Polestar kun je dan alleen maar van 163 naar 185 pk. Is puur vanwege marketing.
Geplaatst: 07.08.2012 - 15:55
door NielsPHEV
edraket schreef:Precies, en als je een 163 pk versie hebt kun je bij Rica ook naar 205 pk. Voor we daar discussies over krijgen: de 163 pk variant van 2006> is mechanisch identiek aan de 185 pk versie. Bij Polestar kun je dan alleen maar van 163 naar 185 pk. Is puur vanwege marketing.
Niet helemaal alleen marketing in nl staat de RDW een bepaalt percentage afwijking in het motorvermogen tov wat op kenteken staat toe (meen iets van 15%) wanneer je een 163 pk ook 205 pk geeft zit je buiten deze marge en mag je niet meer stellen dat de auto rdw conform is hetgeen polestar/volvo wel wil
Geplaatst: 07.08.2012 - 15:59
door crackedtooth
Niels: die marge is veel ruimer, volgens mij 25-30%
Geplaatst: 07.08.2012 - 16:14
door EVV
Geplaatst: 07.08.2012 - 19:41
door toedeledoki
Ben benieuwd wie dat wanneer zou gaan controleren.
Geplaatst: 07.08.2012 - 19:48
door bart simpson
De politie middels een technisch onderzoek als je bij een ongeluk betrokken raakt, en op basis van die bevindingen laat je verzekeraar je als een baksteen vallen....
Je rijdt ook zonder rijbewijs en/of verzekering? er wordt tenslotte toch nauwelijks op gecontroleerd...
Geplaatst: 07.08.2012 - 19:57
door toedeledoki
Ik kan me niet voorstellen dat elke auto bij een aanrijding op tuning en vermogen gechecked wordt. En wat als de auto niet meer op de rollenbank wil door te grote schade? Maken ze hem dan weer rijklaar voor je?
Geplaatst: 07.08.2012 - 20:02
door bart simpson
dan niet joh, je verzekeraar kan bij gerede twijfel uitkering weigeren, dat is dan toch echt jouw probleem en niet het mijne, toedeledokie!
Geplaatst: 07.08.2012 - 20:25
door Frederik Welvaert
toedeledoki schreef:Ik kan me niet voorstellen dat elke auto bij een aanrijding op tuning en vermogen gechecked wordt. En wat als de auto niet meer op de rollenbank wil door te grote schade? Maken ze hem dan weer rijklaar voor je?
De auto hoeft niet eens op de rollenbank. Als ze de computer kunnen uitlezen en zien dat er geen standaard software inzit ben ik ook al de banaan.
Geplaatst: 07.08.2012 - 21:01
door Quota
ppFreddy schreef:toedeledoki schreef:Ik kan me niet voorstellen dat elke auto bij een aanrijding op tuning en vermogen gechecked wordt. En wat als de auto niet meer op de rollenbank wil door te grote schade? Maken ze hem dan weer rijklaar voor je?
De auto hoeft niet eens op de rollenbank. Als ze de computer kunnen uitlezen en zien dat er geen standaard software inzit ben ik ook al de banaan.
Maar die polar tuning is toch ook niet gelijk aan de "standaard" software? Zou de politie dan niet ook hierbij dezelfde conclusie kunnen trekken?
Geplaatst: 07.08.2012 - 21:35
door OGA244
Bij mijn weten gaat Polar tuning nergens over de eerder genoemde 20% heen
Geplaatst: 08.08.2012 - 07:55
door Quota
OGA244 schreef:Bij mijn weten gaat Polar tuning nergens over de eerder genoemde 20% heen
Dat niet, maar de software is niet standaard, dus hoe kan men dan weten tot welk vermogen de auto is opgeschroefd, wanneer een vermogenstest niet meer mogelijk is?
Krijg je een certificaat of aantekening op het kentekenbewijs bij Polar tuning?