Mijn aanpasingen van de R-Edition
Geplaatst: 06.08.2012 - 12:36
Ik ben nu een maand in bezit van de R-Edition en hij bevalt mij uitstekend.
Ik vroeg mij af of al die nieuwe technieken nu zoveel zouden uitmaken op het verbruik t.o.v. de techniek in mijn vorige V40 1.9D uit 2004.
Het verbruik is iets gunstiger maar ik denk dat de winst vooral zal zitten in de CO2 uitstoot.
Bij de bestelling heb ik de standaard 17 inch laten vervangen door 16 inch velgen. Ik kan geen vergelijking maken hoe hij gereden zou hebben met 17 inch maar ik ben dik tevreden over het comfort.
Binnen 2 dagen had ik al de eerste beschadiging opgelopen op een parkeerplaats en heb daarna aan de zijkanten stootstrippen aangebracht.
Ik vind het ook een voordeel dat het grote vlak van de deur een beetje gebroken wordt.
Een niet-afneembare trekhaak is bewust gekozen als extra bumper. Mijn ervaring is dat zoiets echt wel werkt!
Op het kwetsbare vlakke deel van de carosserie onder de achterruit heb ik folie geplakt welke weer eenvoudig te verwijderen/vervangen is.
In de bagageruimte heb ik een rubber inloopmat pas gemaakt welke een goedkope en deugdelijke oplossing is gebleken.
Evenzo een stel rubber vloermatten van Halfort pas gesneden.
De dealer kwam met een perfecte oplossing voor de voeding van mijn TomTom naar de Brobit houder: onder het dashboardkastje achter de bekleding is een extra 12V aansluiting gemaakt. Niet zichtbaar maar wel redelijk makkelijk bereikbaar voor verandering/vervanging van de voeding naar een ander navigatiesysteem.
De foto's moeten e.e.a. verduidelijken.
Zoals je ziet ga ik voor effectiviteit en niet zozeer voor de mooi.
Ik vroeg mij af of al die nieuwe technieken nu zoveel zouden uitmaken op het verbruik t.o.v. de techniek in mijn vorige V40 1.9D uit 2004.
Het verbruik is iets gunstiger maar ik denk dat de winst vooral zal zitten in de CO2 uitstoot.
Bij de bestelling heb ik de standaard 17 inch laten vervangen door 16 inch velgen. Ik kan geen vergelijking maken hoe hij gereden zou hebben met 17 inch maar ik ben dik tevreden over het comfort.
Binnen 2 dagen had ik al de eerste beschadiging opgelopen op een parkeerplaats en heb daarna aan de zijkanten stootstrippen aangebracht.
Ik vind het ook een voordeel dat het grote vlak van de deur een beetje gebroken wordt.
Een niet-afneembare trekhaak is bewust gekozen als extra bumper. Mijn ervaring is dat zoiets echt wel werkt!
Op het kwetsbare vlakke deel van de carosserie onder de achterruit heb ik folie geplakt welke weer eenvoudig te verwijderen/vervangen is.
In de bagageruimte heb ik een rubber inloopmat pas gemaakt welke een goedkope en deugdelijke oplossing is gebleken.
Evenzo een stel rubber vloermatten van Halfort pas gesneden.
De dealer kwam met een perfecte oplossing voor de voeding van mijn TomTom naar de Brobit houder: onder het dashboardkastje achter de bekleding is een extra 12V aansluiting gemaakt. Niet zichtbaar maar wel redelijk makkelijk bereikbaar voor verandering/vervanging van de voeding naar een ander navigatiesysteem.
De foto's moeten e.e.a. verduidelijken.
Zoals je ziet ga ik voor effectiviteit en niet zozeer voor de mooi.