Pagina 1 van 1
veerpootrubber voor schokdempers
Geplaatst: 06.08.2012 - 20:47
door Koosvm
Na het een en ander gelezen te hebben in andere topics vroeg ik mij af hoe hoort het onderste veerpootrubber (soort tuinslangetje) eingelijk te zitten. Zit dit als de auto op de wielen staat klem tussen de onderste winding van de veer? Bij mij zitten ze los op de onderste winding, zegmaar aan de kant van het wiel. Is dit normaal of hoort het rubber klem te zitten? Dit na wat vage rammel geluiden bij drempels etc. Heeft iemand misschien een foto? Zijn er zowieso onderelen die verstandig zijn om preventief te vervangen bij zo'n 260.000 km? Motorsteunen, stab. stangen? alvast bedankt voor de tips!
Geplaatst: 06.08.2012 - 22:26
door JeroenSpock
Auto even omhoog krikken tot het wiel van de grond komt, 'tuinslang' naar beneden draaien tot hij niet verder wil, auto weer neerzetter.
Meer is het niet.
Geplaatst: 06.08.2012 - 22:41
door sbv
stabilisator stangen al vervangen ? Als je gerammel hoort is dit een mogelijke oorzaak
Geplaatst: 06.08.2012 - 23:55
door ovlov058
Evenals de veerpootrubbers bovenaan de veerpoot.
Geplaatst: 07.08.2012 - 20:58
door jpwg001
Tot nu toe gaat het om de isolators, denk ik? Veerpootrubbers zitten bovenin, op het veerpootlager.
Geplaatst: 08.08.2012 - 18:04
door Koosvm
ging inderdaad met name nu om de isolator/rubbers onderin. Maar ben benieuwd of het vervangen van het bovenste lager veel verschil zal maken. Eens kijken wat ik kan vinden op het forum.
Vandaag even de auto omhoog gekrikt en de rubbers onderin meer onder de spiraal geduwd. Maakt zeker een groot verschil en minder gekraak bij kleine hobbeltjes/oneffenheden in het wegdek. Aanrader dus.
Op onderstaande post ook nog veel over kunnen lezen. leuk onderwerp!
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... er&start=0
Geplaatst: 08.08.2012 - 22:04
door jpwg001
Ik heb de veerpootrubbers laten doen. En een lager. Scheelt enorm!!!
Geplaatst: 17.01.2013 - 09:37
door atlast
Wat was je daarvoor kwijt?? Dan moet de hele schokdemper eraf denk ik??