vragen LPG 2.4 (140pk)

De plaats om te praten over de voor- en nadelen van benzine, diesel en gas als brandstof.
"Gas is om op te koken" en "Diesel is voor tractoren"
Maar ook over alle andere noodzakelijke olieën voor de auto. Voor bi-fuelrijders is er een aparte rubriek.
Gebruikersavatar
hvt
5th Gear member
Berichten: 1358
Lid geworden op: 06.01.2008 - 14:44
Locatie: Westerkwartier (gr)

Ik zit er over na te denken om mijn V70 2.4 (140PK, 2004, 106000 km) om te laten bouwen naar LPG.

Eigenlijk was ik steeds al op zoek naar een V70 op lpg, maar ben toevallig één tegengekomen met een lage km-stand en een aantal leuke opties.
Alleen bleek dit een benzine uitvoering. Toch gekocht met het idee om hem om te bouwen naar LPG.

Nu ben ik aan het uitzoeken wat voor installatie ik zou laten inbouwen.
Landi, Vialle, of .............?

Voor de LPG rijders met dezelfde motor:
Wat voor installatie hebben jullie?
Hoeveel liter is jullie tank?
Hoeveel km al op LPG?
Al LPG gerelateerde problemen gehad?

Het is zeker dat er een automatische smeermiddelsysteem op komt voor de kleppen.

Graag geen reacties dat gas is om op te koken.
En ik weet dat je met LPG hogere onderhoudskosten hebt.
V40 1997(MY1998), 1.8, 320000km, summergreen, LPG, ecc, cc, half leer, verlaagd, heldere donkere koplampen.
V70 2004, 2.4 (140pk), Black Sapphire, Thor 17", Eibach pro-kit -30, Xenon, vol leer, ecc, cc, schuif-kanteldak, spoiler, mistlampen, HP-speakers, CFE.
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=50941
Gebruikersavatar
sbv
6th Gear member
Berichten: 4278
Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn

Persoonlijk Vialle LPI, ik dacht 67l onderbouw. Tank kan mij niet groot genoeg zijn, scheelt wat tanken

Hij '99 V70 2.5 20V AT en '00 V70R AWD
Zij '19 S60 T5, '99 S70R AT Saffron Pearl en '00 V70R AWD Laserblue
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Verbrand klepje heb je wel is zo af en toe met LPG
Beetje ingezakt allemaal,met zo,n reparatie is de winst van LPG rijden verdwenen!
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Klep
M@rcel
6th Gear member
Berichten: 4457
Lid geworden op: 19.03.2009 - 13:07

Hiero:
- B5254T2 (2.5T)
- Vialle LPI met flashlube ingebouwd bij 110.000km door Mesman in Son
- Kilometerstand nu 281.500km
- Motor is getuned door Fasttech
- Compressie is professioneel gemeten een kleine maand terug: Was als nieuw
- Loopt beter als een zonnetje of een naaimachine
- Eenmaal lpg pomp in de tank vernieuwd
- Verder geen extra kosten als gevolg van LPG (Kleppen nog nooit gesteld)
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

M@rcel schreef:Hiero:
- B5254T2 (2.5T)
- Vialle LPI met flashlube ingebouwd bij 110.000km door Mesman in Son
- Kilometerstand nu 281.500km
- Motor is getuned door Fasttech
- Compressie is professioneel gemeten een kleine maand terug: Was als nieuw
- Loopt beter als een zonnetje of een naaimachine
- Eenmaal lpg pomp in de tank vernieuwd
- Verder geen extra kosten als gevolg van LPG (Kleppen nog nooit gesteld)

Kwestie van instralen! :)
M@rcel
6th Gear member
Berichten: 4457
Lid geworden op: 19.03.2009 - 13:07

Ramon&Ramon schreef:
M@rcel schreef:Hiero:
- B5254T2 (2.5T)
- Vialle LPI met flashlube ingebouwd bij 110.000km door Mesman in Son
- Kilometerstand nu 281.500km
- Motor is getuned door Fasttech
- Compressie is professioneel gemeten een kleine maand terug: Was als nieuw
- Loopt beter als een zonnetje of een naaimachine
- Eenmaal lpg pomp in de tank vernieuwd
- Verder geen extra kosten als gevolg van LPG (Kleppen nog nooit gesteld)

Kwestie van instralen! :)
Yep, dat moet het zijn. Kan niet anders! :)
Robin69
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 13.08.2012 - 15:56

LPG is een goede keuze met de huidige brandstofprijzen! Ik zou kiezen voor een Landi Renzo (www.eurogas.nl) systeem. Ik rij er nu 6 jaar mee zonder problemen. Een klep additief systeem kan de slijtage van kleppen/klepzetels beperken. Daarnaast is de pijs voor een dergelijk systeem behoorlijk scherp. Ik heb een 69 ltr tank (bruto) maar er kan ook een 77 ltr tank in. Succes met je keuze.
Gebruikersavatar
hvt
5th Gear member
Berichten: 1358
Lid geworden op: 06.01.2008 - 14:44
Locatie: Westerkwartier (gr)

Robin69 schreef:LPG is een goede keuze met de huidige brandstofprijzen! Ik zou kiezen voor een Landi Renzo (www.eurogas.nl) systeem. Ik rij er nu 6 jaar mee zonder problemen. Een klep additief systeem kan de slijtage van kleppen/klepzetels beperken. Daarnaast is de pijs voor een dergelijk systeem behoorlijk scherp. Ik heb een 69 ltr tank (bruto) maar er kan ook een 77 ltr tank in. Succes met je keuze.
Hoeveel km heb jij er in die 6 jaar mee gereden?
Heb jij ook een 140pk 2.4?
Waarom heb jij voor een 69ltr tank gekozen ipv een 77 ltr, tank kan volgens mij niet toch niet groot genoeg zijn?
V40 1997(MY1998), 1.8, 320000km, summergreen, LPG, ecc, cc, half leer, verlaagd, heldere donkere koplampen.
V70 2004, 2.4 (140pk), Black Sapphire, Thor 17", Eibach pro-kit -30, Xenon, vol leer, ecc, cc, schuif-kanteldak, spoiler, mistlampen, HP-speakers, CFE.
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=50941
Robin69
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 13.08.2012 - 15:56

hvt schreef:
Robin69 schreef:LPG is een goede keuze met de huidige brandstofprijzen! Ik zou kiezen voor een Landi Renzo (www.eurogas.nl) systeem. Ik rij er nu 6 jaar mee zonder problemen. Een klep additief systeem kan de slijtage van kleppen/klepzetels beperken. Daarnaast is de pijs voor een dergelijk systeem behoorlijk scherp. Ik heb een 69 ltr tank (bruto) maar er kan ook een 77 ltr tank in. Succes met je keuze.
Hoeveel km heb jij er in die 6 jaar mee gereden?
Heb jij ook een 140pk 2.4?
Waarom heb jij voor een 69ltr tank gekozen ipv een 77 ltr, tank kan volgens mij niet toch niet groot genoeg zijn?
Ca.110.000 km. Altijd zonder problemen, dik tevreden. Inderdaad met een 2.4 140pk. De 77 ltr was er destijds nog niet vandaar de 69 ltr tank. Voordeel met de 69ltr is dat je nog wat ruimte hebt voor spulletjes zoals tassen en veiligheidshesjes. Is ingebouwd bij de fabrikant Eurogas zelf in Zeewolde, die nemen de tijd ervoor en zorgen voor een goede inbouw. Ik zou ze gewoon om een offerte vragen.
Gebruikersavatar
TheSaint77
2nd Gear member
Berichten: 76
Lid geworden op: 30.03.2005 - 22:37
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Dus een V70N met de 2.4T motor (200PK) bouwjaar 2000 moet op LPG kunnen, mits er een klepsmeermiddel wordt toegepast? Begrijp ik dat goed?

De mijne heeft nu slechts 138.000km ervaring achter de wielen. Ik overweeg LPi.
http://volvolvo.nl

Volvo V50 D5 Geartronic Momentum in Maple Red MY2009
Volvo C70 2.0T Coupé in Graphite Grey Met. MY2000
Gebruikersavatar
V70/2.4D/2003
8th Gear member
Berichten: 16544
Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
Locatie: Noord-Groningen

TheSaint77, even goed inlezen op dit forum en je weet alles.....inclusief de voor- en tegenstanders. :twisted:
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Gebruikersavatar
TheSaint77
2nd Gear member
Berichten: 76
Lid geworden op: 30.03.2005 - 22:37
Locatie: Den Haag
Contacteer:

@V70/2.4D/2003; Thnx! :-)
http://volvolvo.nl

Volvo V50 D5 Geartronic Momentum in Maple Red MY2009
Volvo C70 2.0T Coupé in Graphite Grey Met. MY2000
Pikantje
3rd Gear member
Berichten: 302
Lid geworden op: 20.02.2007 - 17:37

Mijn S60 met 2.4 - 170 pk motor en Vialle LPi-installatiie heeft inmiddels ruim 350.000 km achter de wielen, waarvan 190.000 met mij erin.

Bij 310.000 km de kleppen laten stellen en zekerheidshalve de compressie laten meten. Uitkomst: stellen was nauwelijks nodig, compressie is perfect.

Grote LPG-gerelateerde problemen heb ik nauwelijks gehad, alleen de LPi-pomp is vervangen en ik heb sporadisch last van een bevriezende injector, maar dat heeft verder geen gevolgen.

Groet,
Ford Escort 1.6 GL op LPG / 1987 (170.000) - 1998 (420.000)
Saab 900 V6 / 1998 (160.000) - 2001 (285.000)
Peugeot 406 3.0-24V Coupe / 2001 (70.000) - 2002 (80.000)
Peugeot 206 XS 1.6-16V - 2002 (5.000) - 2004 (45.000)
Volvo S60 2.4-170 pk op LPG / 2005 (160.000) - 2016 (429.000)
Volvo V60 D5 Momentum / 2016 (134.000) - ???
M@rcel
6th Gear member
Berichten: 4457
Lid geworden op: 19.03.2009 - 13:07

Pikantje schreef:ik heb sporadisch last van een bevriezende injector
Waar merk je dat aan?
Gebruikersavatar
Akkoord
2nd Gear member
Berichten: 113
Lid geworden op: 01.02.2010 - 21:22
Locatie: Rundhausen , flach am Kaisersbach , 288 km NO van Gent

-V70 2.4 140PK 410.000 km, in mijn bezit vanaf 280.000 km.
-Vialle LPI vanaf nieuw.
-Klassieke flashlube vanaf 296.000 km.
-Netto tankinhoud 42 liter (UFO) ; veel bagageruimte, maar ook vaak tanken. (verbruik op LPG; 1:11,3)
-LPI pomp is bij vorige eigenaar al vervangen en pomp opnieuw gereviseerd bij 325.000 km.
-Kleppen gesteld bij 365.000 km , duur geintje ; met deze cilinderkop haal ik wel 500.000 km , wellicht 600.000 km.


Mocht deze motor het vroeg of later begeven dan ga ik niet repareren; ik koop een goede gebruikte motor (de non-turbo's kosten geen dr*l) en bouw ik deze in met een nieuwe distributie/spanrollen/waterpomp.
Dit is goedkoper dan een cilinderkoprevisie en waarschijnlijk zelfs voordeliger dan kleppen stellen!


Hier al met al een zeer tevreden kilometervreter.

Offtopic; de combinatie van Volvo-TURBO en LPG is mij van verschillende kanten ten zeerste afgeraden.
V70 2.4 140pk 2001 LPI ; ben nog op zoek naar een set 17 inch Canopus velgen...PM me!

Piep- en Kraak-plastic-line.
Magneti-Marelli-gasklephuis-line.
Aircocompressor-inschakelschok-line.

Sponsoring van de lokale Volvo-dealer reken ik niet tot mijn kerntaken.
Gebruikersavatar
Johan s60
6th Gear member
Berichten: 2766
Lid geworden op: 23.12.2006 - 16:36

Mijn vorige s60 met LPi en klepbescherming

met 150000 nieuwe Vialle inst.
met 412000 verkocht (klepspeling nog ruim binnen de marges)
nog nooit kleppen gesteld

1x nieuwe injector houders gemonteerd verder niks aan de lpg installatie gehad :P
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
M@rcel
6th Gear member
Berichten: 4457
Lid geworden op: 19.03.2009 - 13:07

Grappig om allemaal LPG-succesverhalen te lezen. T'is weer eens wat anders. :)
Gebruikersavatar
MyDJ
2nd Gear member
Berichten: 183
Lid geworden op: 10.08.2010 - 23:32

Akkoord schreef:Offtopic; de combinatie van Volvo-TURBO en LPG is mij van verschillende kanten ten zeerste afgeraden.
Heb 2 jaar gereden met een S60 2.5 Turbo, Vialle LPG G3 + Flash Lube 80.000 km zonder problemen.

...Er zijn hier zelfs R-rijders vanaf MY:04 op LPG...
Volvo 360 2.0
Volvo S40 1.8 LPG G3 Vialle
Volvo S60 2.5T LPG G3 Vialle
Volvo V70 R AWD MY '07
Gebruikersavatar
Henkvdz
3rd Gear member
Berichten: 323
Lid geworden op: 17.01.2008 - 12:33
Locatie: N-H

Ik heb de Vialle installatie 100 ltr. er nu 70.000 km in zitten en ben er redelijk te vreden over. Volgens de officiele Vialledealer in Amsterdam hoefde er met de huidige gastechniek geen flashlube worden ingebouwd.
Toch is reeds twee keer de pomp vernieuwd [vervangen onder garantie], beide keren na 25.000 km.
Groet Henk
XC60, D3, 2013, Black Stone,
Plaats reactie

Terug naar “Over alle vloeistoffen”