Pagina 1 van 2

vragen LPG 2.4 (140pk)

Geplaatst: 08.08.2012 - 14:33
door hvt
Ik zit er over na te denken om mijn V70 2.4 (140PK, 2004, 106000 km) om te laten bouwen naar LPG.

Eigenlijk was ik steeds al op zoek naar een V70 op lpg, maar ben toevallig één tegengekomen met een lage km-stand en een aantal leuke opties.
Alleen bleek dit een benzine uitvoering. Toch gekocht met het idee om hem om te bouwen naar LPG.

Nu ben ik aan het uitzoeken wat voor installatie ik zou laten inbouwen.
Landi, Vialle, of .............?

Voor de LPG rijders met dezelfde motor:
Wat voor installatie hebben jullie?
Hoeveel liter is jullie tank?
Hoeveel km al op LPG?
Al LPG gerelateerde problemen gehad?

Het is zeker dat er een automatische smeermiddelsysteem op komt voor de kleppen.

Graag geen reacties dat gas is om op te koken.
En ik weet dat je met LPG hogere onderhoudskosten hebt.

Geplaatst: 08.08.2012 - 23:05
door sbv
Persoonlijk Vialle LPI, ik dacht 67l onderbouw. Tank kan mij niet groot genoeg zijn, scheelt wat tanken

Geplaatst: 08.08.2012 - 23:15
door Ramon&Ramon
Verbrand klepje heb je wel is zo af en toe met LPG
Beetje ingezakt allemaal,met zo,n reparatie is de winst van LPG rijden verdwenen!

Geplaatst: 08.08.2012 - 23:17
door Ramon&Ramon
Klep

Geplaatst: 09.08.2012 - 01:09
door M@rcel
Hiero:
- B5254T2 (2.5T)
- Vialle LPI met flashlube ingebouwd bij 110.000km door Mesman in Son
- Kilometerstand nu 281.500km
- Motor is getuned door Fasttech
- Compressie is professioneel gemeten een kleine maand terug: Was als nieuw
- Loopt beter als een zonnetje of een naaimachine
- Eenmaal lpg pomp in de tank vernieuwd
- Verder geen extra kosten als gevolg van LPG (Kleppen nog nooit gesteld)

Geplaatst: 09.08.2012 - 12:04
door Ramon&Ramon
M@rcel schreef:Hiero:
- B5254T2 (2.5T)
- Vialle LPI met flashlube ingebouwd bij 110.000km door Mesman in Son
- Kilometerstand nu 281.500km
- Motor is getuned door Fasttech
- Compressie is professioneel gemeten een kleine maand terug: Was als nieuw
- Loopt beter als een zonnetje of een naaimachine
- Eenmaal lpg pomp in de tank vernieuwd
- Verder geen extra kosten als gevolg van LPG (Kleppen nog nooit gesteld)

Kwestie van instralen! :)

Geplaatst: 09.08.2012 - 12:37
door M@rcel
Ramon&Ramon schreef:
M@rcel schreef:Hiero:
- B5254T2 (2.5T)
- Vialle LPI met flashlube ingebouwd bij 110.000km door Mesman in Son
- Kilometerstand nu 281.500km
- Motor is getuned door Fasttech
- Compressie is professioneel gemeten een kleine maand terug: Was als nieuw
- Loopt beter als een zonnetje of een naaimachine
- Eenmaal lpg pomp in de tank vernieuwd
- Verder geen extra kosten als gevolg van LPG (Kleppen nog nooit gesteld)

Kwestie van instralen! :)
Yep, dat moet het zijn. Kan niet anders! :)

Re: vragen LPG 2.4 (140pk)

Geplaatst: 15.08.2012 - 15:40
door Robin69
LPG is een goede keuze met de huidige brandstofprijzen! Ik zou kiezen voor een Landi Renzo (www.eurogas.nl) systeem. Ik rij er nu 6 jaar mee zonder problemen. Een klep additief systeem kan de slijtage van kleppen/klepzetels beperken. Daarnaast is de pijs voor een dergelijk systeem behoorlijk scherp. Ik heb een 69 ltr tank (bruto) maar er kan ook een 77 ltr tank in. Succes met je keuze.

Re: vragen LPG 2.4 (140pk)

Geplaatst: 15.08.2012 - 22:07
door hvt
Robin69 schreef:LPG is een goede keuze met de huidige brandstofprijzen! Ik zou kiezen voor een Landi Renzo (www.eurogas.nl) systeem. Ik rij er nu 6 jaar mee zonder problemen. Een klep additief systeem kan de slijtage van kleppen/klepzetels beperken. Daarnaast is de pijs voor een dergelijk systeem behoorlijk scherp. Ik heb een 69 ltr tank (bruto) maar er kan ook een 77 ltr tank in. Succes met je keuze.
Hoeveel km heb jij er in die 6 jaar mee gereden?
Heb jij ook een 140pk 2.4?
Waarom heb jij voor een 69ltr tank gekozen ipv een 77 ltr, tank kan volgens mij niet toch niet groot genoeg zijn?

Re: vragen LPG 2.4 (140pk)

Geplaatst: 16.08.2012 - 19:53
door Robin69
hvt schreef:
Robin69 schreef:LPG is een goede keuze met de huidige brandstofprijzen! Ik zou kiezen voor een Landi Renzo (www.eurogas.nl) systeem. Ik rij er nu 6 jaar mee zonder problemen. Een klep additief systeem kan de slijtage van kleppen/klepzetels beperken. Daarnaast is de pijs voor een dergelijk systeem behoorlijk scherp. Ik heb een 69 ltr tank (bruto) maar er kan ook een 77 ltr tank in. Succes met je keuze.
Hoeveel km heb jij er in die 6 jaar mee gereden?
Heb jij ook een 140pk 2.4?
Waarom heb jij voor een 69ltr tank gekozen ipv een 77 ltr, tank kan volgens mij niet toch niet groot genoeg zijn?
Ca.110.000 km. Altijd zonder problemen, dik tevreden. Inderdaad met een 2.4 140pk. De 77 ltr was er destijds nog niet vandaar de 69 ltr tank. Voordeel met de 69ltr is dat je nog wat ruimte hebt voor spulletjes zoals tassen en veiligheidshesjes. Is ingebouwd bij de fabrikant Eurogas zelf in Zeewolde, die nemen de tijd ervoor en zorgen voor een goede inbouw. Ik zou ze gewoon om een offerte vragen.

Geplaatst: 08.10.2012 - 16:09
door TheSaint77
Dus een V70N met de 2.4T motor (200PK) bouwjaar 2000 moet op LPG kunnen, mits er een klepsmeermiddel wordt toegepast? Begrijp ik dat goed?

De mijne heeft nu slechts 138.000km ervaring achter de wielen. Ik overweeg LPi.

Geplaatst: 08.10.2012 - 16:33
door V70/2.4D/2003
TheSaint77, even goed inlezen op dit forum en je weet alles.....inclusief de voor- en tegenstanders. :twisted:

Geplaatst: 08.10.2012 - 16:34
door TheSaint77
@V70/2.4D/2003; Thnx! :-)

Geplaatst: 10.10.2012 - 21:23
door Pikantje
Mijn S60 met 2.4 - 170 pk motor en Vialle LPi-installatiie heeft inmiddels ruim 350.000 km achter de wielen, waarvan 190.000 met mij erin.

Bij 310.000 km de kleppen laten stellen en zekerheidshalve de compressie laten meten. Uitkomst: stellen was nauwelijks nodig, compressie is perfect.

Grote LPG-gerelateerde problemen heb ik nauwelijks gehad, alleen de LPi-pomp is vervangen en ik heb sporadisch last van een bevriezende injector, maar dat heeft verder geen gevolgen.

Groet,

Geplaatst: 10.10.2012 - 21:26
door M@rcel
Pikantje schreef:ik heb sporadisch last van een bevriezende injector
Waar merk je dat aan?

Geplaatst: 10.10.2012 - 22:22
door Akkoord
-V70 2.4 140PK 410.000 km, in mijn bezit vanaf 280.000 km.
-Vialle LPI vanaf nieuw.
-Klassieke flashlube vanaf 296.000 km.
-Netto tankinhoud 42 liter (UFO) ; veel bagageruimte, maar ook vaak tanken. (verbruik op LPG; 1:11,3)
-LPI pomp is bij vorige eigenaar al vervangen en pomp opnieuw gereviseerd bij 325.000 km.
-Kleppen gesteld bij 365.000 km , duur geintje ; met deze cilinderkop haal ik wel 500.000 km , wellicht 600.000 km.


Mocht deze motor het vroeg of later begeven dan ga ik niet repareren; ik koop een goede gebruikte motor (de non-turbo's kosten geen dr*l) en bouw ik deze in met een nieuwe distributie/spanrollen/waterpomp.
Dit is goedkoper dan een cilinderkoprevisie en waarschijnlijk zelfs voordeliger dan kleppen stellen!


Hier al met al een zeer tevreden kilometervreter.

Offtopic; de combinatie van Volvo-TURBO en LPG is mij van verschillende kanten ten zeerste afgeraden.

Geplaatst: 10.10.2012 - 22:36
door Johan s60
Mijn vorige s60 met LPi en klepbescherming

met 150000 nieuwe Vialle inst.
met 412000 verkocht (klepspeling nog ruim binnen de marges)
nog nooit kleppen gesteld

1x nieuwe injector houders gemonteerd verder niks aan de lpg installatie gehad :P

Geplaatst: 10.10.2012 - 22:40
door M@rcel
Grappig om allemaal LPG-succesverhalen te lezen. T'is weer eens wat anders. :)

Geplaatst: 11.10.2012 - 16:07
door MyDJ
Akkoord schreef:Offtopic; de combinatie van Volvo-TURBO en LPG is mij van verschillende kanten ten zeerste afgeraden.
Heb 2 jaar gereden met een S60 2.5 Turbo, Vialle LPG G3 + Flash Lube 80.000 km zonder problemen.

...Er zijn hier zelfs R-rijders vanaf MY:04 op LPG...

Geplaatst: 11.10.2012 - 16:16
door Henkvdz
Ik heb de Vialle installatie 100 ltr. er nu 70.000 km in zitten en ben er redelijk te vreden over. Volgens de officiele Vialledealer in Amsterdam hoefde er met de huidige gastechniek geen flashlube worden ingebouwd.
Toch is reeds twee keer de pomp vernieuwd [vervangen onder garantie], beide keren na 25.000 km.
Groet Henk