Pagina 1 van 1

Ik heb vandaag een S60 T4 automaat mee

Geplaatst: 09.08.2012 - 14:17
door Morgenstond
Mijn S60 staat vandaag bij de dealer voor een reparatie en heb als leenauto een S60 T4 automaat meegekregen. Wat een heerlijke auto! En wat een power! Uiteraard kon ik het niet laten om nog een aantal foto's ervan te schieten :)

Ik heb ook nog niet eerder in zo'n moderne Volvo gereden, dus voor mij is het bijzonder 8)

Geplaatst: 09.08.2012 - 14:50
door CY325i
Een S60 2.4T AT rijder die onder de indruk is van de power van een T4 PS, en dat is in mijn ogen niet geheel onterecht!

Het geluid van een T4 mag dan niet zo lekker klinken als bv. een 2.4T, maar de elasticiteit en souplesse zijn gewoon uitstekend.

Geplaatst: 09.08.2012 - 14:53
door Morgenstond
Inderdaad, de souplesse is uitstekend. Mijn eigen S60 is natuurlijk verre van traag, maar dit is gewoon anders rijden. En ondanks de bom vermogen onder de rechtervoet, heb ik geen moment het idee dat ik ermee wil blazen. Gewoon lekker cruisen is het devies!

Geplaatst: 09.08.2012 - 17:47
door Morgenstond
En de S60 is weer terug naar Niham. Heerlijk mee gereden, maar nu mijn eigen bolide weer is uitgelijnd, rijdt hij ook weer prinsheerlijk (ondanks de gecupte banden)!

Geplaatst: 05.09.2012 - 07:29
door DandeGraaff
Is de T4 nou een 1.6 of 2.0 5 cylinder?
Volvo, wa was er mis met D5, 1.6 en 2.0 D? Ik snap er niks meer van...

Geplaatst: 05.09.2012 - 07:33
door Marc Apeldoorn
T4 is voor alle modellen een 1.6 4 cilinder

Geplaatst: 05.09.2012 - 10:03
door Discovery
Binnenkort dus niet meer, dan komt er een 2.0 5-cilinder T4. Of die ook voor de Nederlandse markt komt is wel de vraag.

Geplaatst: 06.09.2012 - 21:27
door Ab S
..hoe heb je het ruimtegevoel voorin ervaren als je van de oude naar de nieuwe S60 gaat en weer terug..

PS Discovery: Zou interessant zijn een 5-cyl T4, maar ik vrees alleen voor de US markt.

Geplaatst: 06.09.2012 - 21:32
door Morgenstond
Goede vraag, dat kan ik mij eigenlijk niet meer herinneren. Ik meende dat het middenconsole een beetje in de weg zat in het nieuwe type.

Geplaatst: 07.09.2012 - 13:23
door wilco l.
Je geluksgevoel druipt v/d foto's. :lol: Alweer een beetje aan je eigen auto gewend? :wink:

Groet

Wilco L. 8)

Den Haag ?

Geplaatst: 09.09.2012 - 12:21
door gnd
@ Morgenstond,

Je hebt als locatie Den Haag, maar als ik die foto's zo zie, is dat niet de brug van de N3 naar Papendrecht ?

Cheers,

GND

Geplaatst: 09.09.2012 - 12:27
door Morgenstond
Goed gezien, gnd. Ik woon in Den Haag, maar kom oorspronkelijk uit Papendrecht. Daar ben ik ook nog regelmatig te vinden!

En Wilco, m'n eigen auto raak ik niet ontwend :)

Geplaatst: 27.09.2012 - 21:09
door Bakboord1
Die power miste ik juist in een v70 t4 at. Wel elastisch maar ik miste de schop in de rug. Voor mij mag het wel wat bruter. Ik had het gevoel in een t3 te zitten.

Geplaatst: 27.09.2012 - 22:48
door EV70S
Ik heb laatst een RICA getunede T3 gereden en 2 dagen een originele T4. Dan is de T3 met RICA (stage 2) absoluut veel beter! Verschil tussen die motoren is natuurlijk ook minimaal en grotendeels een marketing/positionerings-verhaal.

Geplaatst: 28.09.2012 - 14:19
door remmm
T3 is precies dezelfde motor als de T4... Volgens mij zit het verschil alleen in de software, maar ik kan het mis hebben dan hoor ik het graag.

Geplaatst: 28.09.2012 - 20:21
door Bakboord1
Volgens mij heb je gelijk en dan zal een getunde t3 dus beter rijden dan een t4.

Geplaatst: 28.09.2012 - 20:35
door Patrickv
Stage 2 is natuurlijk ook ander verhaal.... :) dat is niet alleen een ander stukje software maar ook downpipe, uitlaat, etc....

je gaat alleen de 20% vermogens toename met de T3 sneller halen...
dus een T4 getuned Stage 2 rijd net zo goed / beter.. maar waarschijnlijk "legaal".. ;)