Pagina 1 van 1

D5 of een Saab 9-3 Cabrio

Geplaatst: 13.08.2012 - 15:06
door ...
...

Geplaatst: 13.08.2012 - 15:54
door Pritchard
Beide? ;)

Geplaatst: 13.08.2012 - 15:58
door bartv70
Pritchard schreef:Beide? ;)
Ik heb die combinatie en dat bevalt goed, maar over welke bouwjaren hebben we het voor de SAAB cq de Volvo?
Zijn 2 totaal verschillende auto's, wat zijn je wensen?

Afbeelding

Geplaatst: 13.08.2012 - 16:20
door NJ8
Het is een geweldige auto. Ik heb deze vorig jaar verkocht. Zou m zo weer terug willen, maar helaas maar 1 parkeervergunning
Afbeelding
Ik zou nu voor de new generation 9-3 gaan (met de nieuwe neus). Als je tips of hulp nodig hebt, let me know.

Geplaatst: 13.08.2012 - 16:24
door Kobayashi
Ook lang staan twijfelen tussen een S40/V50 en een (nieuwere) 9.3
Uiteindelijk toch voor de Volvo gegaan gezien het faillissement en alles er rondom.

Ik ben wel altijd een grote fan geweest van de velgen op de foto, prachtig!

Geplaatst: 13.08.2012 - 16:39
door NielsPHEV
als eens in een C70 gereden (MY 06 en hoger) ?

Heb een Saab 900 Cabrio 2.0T en ga heb nu toch echt verkopen, de C rijdt veeeel lekerder en is met het het stalen dak praktischer Een duurzame vervanger van een V70 zullen het echter nooit worden.

Geplaatst: 13.08.2012 - 16:47
door NJ8
Ja Niels, deze wokkelt inderdaad enorm (torsie).
De MY06 Volvo en de new gen SAAB is daarop flink verbeterd

Geplaatst: 13.08.2012 - 18:07
door bartv70
NielsV70 schreef:als eens in een C70 gereden (MY 06 en hoger) ?

Heb een Saab 900 Cabrio 2.0T en ga heb nu toch echt verkopen, de C rijdt veeeel lekerder en is met het het stalen dak praktischer Een duurzame vervanger van een V70 zullen het echter nooit worden.
Met alle respect, je kunt de stijfheid van een 900 Cabrio (ontwerp 1993) niet vergelijken met een C70 van 2006.
Het verschil tussen een 900 en 9-3 is al enorm.
Het prijsverschil tussen een C70 bj 2006 en een CAAB 2006 is ook aanzienlijk, beide zijn echter zeer begeerlijk.

Geplaatst: 13.08.2012 - 18:21
door NielsPHEV
Bart er staat niet bij wat voor een 9-3 PLc kan kopen de eerste modeljaren 9-3's waren nagenoeg netzo stijf (of slap) als een 900NG. Alle waar naar zijn geld zullen we maar zeggen.

Geplaatst: 13.08.2012 - 20:10
door Ben
Keuze tussen praktisch en fun. Altijd lastig.
Ik zou voor praktisch kiezen en de fun er bij nemen als ik voldoende middelen had.

Geplaatst: 13.08.2012 - 21:53
door ...
...

Geplaatst: 13.08.2012 - 21:57
door Ben
Dan toch maar een andere?

Geplaatst: 13.08.2012 - 21:57
door bartv70
Vrouwen genoeg..toch? :wink:

Als het echt een km. vreter cq echte gebruikers auto gaat worden dan
zou ik voor de V70, mits de Audi geen Avant met zo'n heerlijke diesel is.

Geplaatst: 13.08.2012 - 23:00
door NielsPHEV
houdt rekening met de black sludge issues die er waren met de saabs van die bouwjaren, carterventilatie mod's en versnelde oliewissels konden problemen voorkomen. Zou zeker even een inspectie laten doen door een specialist.

Staan meerdere C70's zo tussen de 15 en 17 k te koop volgens mij betaal zitten de 9-3's er maar 1 a 2 k onder....

Geplaatst: 14.08.2012 - 09:34
door ...
...

Geplaatst: 14.08.2012 - 12:50
door NJ8
Houd rekening met het feit dat de C70 significant minder bergruimte heeft, veroorzaakt door de dakconstructie die in de kofferruimte zakt. De 9-3 cabrio heeft een stoffen dak dat in een zak verdwijnt. Er gaat daardoor veel meer in de kofferruimte, omdat een en ander vervormbaar is en omdat een stoffen dakconstructie sowieso minder ruimte inneemt. Kijk ook op mobile.de. Import is prima zelf te doen. Laatste tip; in oktober, november gaan de prijzen van cabrio's flink onderuit.

Dit is trouwens wel mooi spul hoor;
klik
klik2

Geplaatst: 14.08.2012 - 22:51
door lemmer
Ga voor de Saab, als het een 2005 model is heb je de beste cabrio ooit. Heb er zelf ook een in een aero uitvoering, is niet te vergelijken met de c70, die trouwens een erg belabberde wegligging heeft met het dak open, door het gewicht in die dikke kont.
Bergruimte met de kap dicht is behoorlijk, kap open kan er nog best wat in. De stoffen kap is dusdanig goed, dat het gewoon stil is tot 160. Als het de 2.0T met een grote turbo is kun je lachen, veel sneller als een v70 met een T5 en zonder geluid.
Brandstofgebruik is een nadeel, dat is gewoon fors.
Mijn vrouw gebruikt hem ook in de winter, en onderdelen zijn uitstekend origineel te krijgen, en zij propt er onze 3 kinderen in!!