Pagina 1 van 2
Test MY 2013 S60 T5 AWD
Geplaatst: 18.08.2012 - 19:34
door ruuds70
http://www.swedespeed.com/artman2/publi ... 5_AWD.html
Als ik dit zo lees kan ik me niet voorstellen dat Volvo binnenkort stopt met haar vijfcilinders, maar het zal wel wishfull thinking zijn, helaas. :?
Geplaatst: 18.08.2012 - 21:47
door Paul
Is er aangegeven dat ze ook in Amerika met vijfcilinders stoppen?
Geplaatst: 18.08.2012 - 23:30
door Remon
Duidelijk geval van het maken van een reputatie fout. Tevens als je goed met een 5 pitter rijdt is het verbruik lager als een vier pitter. Een topatleet loopt ons ongetrainde autorijders toch ook eenvoudig voorbij door overcapasiteit.
Geplaatst: 19.08.2012 - 06:57
door OGA244
eh... in NL is er een splinternieuwe V40 T5 5 pitter...
Geplaatst: 19.08.2012 - 09:56
door ruuds70
Geplaatst: 19.08.2012 - 11:01
door OGA244
Ik lees het aanstaand afscheid van de 5 pitters ook al een tijdje maar de V40 is brandnieuw en is toch echt voorzien van een brandnieuwe 2.5T 5 pitter.
De US bliefde geen 4 pitters, vandaar de 5 pitters voor die markt.
(Vag levert hier een 105pk 1.2TFSI met een 6 bak op de in de US gebouwde Jetta, daar is de kleinste een 115pk 2.0 met een 5 bak)
Geplaatst: 19.08.2012 - 11:23
door NielsPHEV
het zou echt jammer zijn als de 5 cil verdwijnen in mijn ogen ook onzin want mijn ervaring is dat het praktijk vebruik duidelijk minder afwijkt van de CE cijfers de moderne 4 cilinders zijn vooral op papier zuiniger.
Geplaatst: 19.08.2012 - 11:55
door ruuds70
http://www.autoweek.nl/autonieuws/19655 ... w-platform
er zijn nog wel meer berichten te googlen denk ik.
De nieuwe XC 90 gaat de eerste zijn met de nieuwe viercilinder en het nieuwe platform. En zonder vijf- of zescilinder, wanneer dan de 80, 70 en 60 modellen verschijnen op dit platform zijn deze eveneens voorzin van de vier cilinders en niet meer van de vijf- en zescilinders.
O ja, en ook ik vind dat heel erg jammer. :

::(
Maar neemt niet weg dat het uitgangspunt van dit onderwerp een lovend testbericht is van en geweldige vijfcilinder.
Geplaatst: 19.08.2012 - 11:56
door BlackcurrantV70
Ik kom meerdere keren per jaar in de US voor werk en speur daar steeds alle Volvo's af, idd meestal T5 of T6, af en toe een 2.0 in een S40 maar kleinere motoren zie je er niet.
Verleden jaar een Amerikaanse collega op bezoek gehad en een toertje met onze diesels gemaakt, dan staat ie vol verbazing te kijken van het koppel op lage rpm, daar denken ze blijkbaar nog steeds dat diesels alleen in vrachtwagens thuishoren

Geplaatst: 19.08.2012 - 12:06
door bart simpson
Kopers bepalen nog steeds wat ze wel of niet kopen, het is niet dat Volvo bepalen gaat wat klanten moeten gaan kopen, een 4 pitter in de US (en al helemaal in een SUV) en je bent exit als premiumimportmerk
Geplaatst: 19.08.2012 - 12:20
door BlackcurrantV70
Dus we weten wat ons te doen staat, allemaal 5 pitters bestellen vanaf nu !

Geplaatst: 19.08.2012 - 13:57
door NielsPHEV
BlackcurrantV70 schreef:Ik kom meerdere keren per jaar in de US voor werk en speur daar steeds alle Volvo's af, idd meestal T5 of T6, af en toe een 2.0 in een S40 maar kleinere motoren zie je er niet.
Verleden jaar een Amerikaanse collega op bezoek gehad en een toertje met onze diesels gemaakt, dan staat ie vol verbazing te kijken van het koppel op lage rpm, daar denken ze blijkbaar nog steeds dat diesels alleen in vrachtwagens thuishoren

Is me ook opgevallen heb het ooit eens nagezocht maar de auto's worden alleen maar geleverd met zware motore, diesels en lagere vermogens zijn eenvoudig weg niet beschikbaar in US !
Geplaatst: 19.08.2012 - 13:58
door OGA244
V70's ook niet
Geplaatst: 19.08.2012 - 16:30
door Jers3n
Op de Belgische V40 site heb ik al eens de specs van een V40 T5 AWD zien staan, zou de bovenstaande geteste configuratie dan ook in de V40 terecht kunnen komen? (wellicht niet in NL, maar wel in BE/USA/DE/etc.?)
Geplaatst: 19.08.2012 - 20:32
door eddy3
T5 AWD zal zeker leverbaar worden,op de V40.
Heb zelfs begrepen,dat in de grotere modellen,de 4cil Ford motoren nog zouden vervangen worden,door de vijfcilinders.
In Zweden staat al enige tijd ,een 2,0 vijfcilinderT5,met 213pk flexifuelmotor,in de prijslijst van de V70.
Grtn
Geplaatst: 19.08.2012 - 20:57
door Mart van der Steeg
BlackcurrantV70 schreef:Dus we weten wat ons te doen staat, allemaal 5 pitters bestellen vanaf nu !

+1
Geplaatst: 20.08.2012 - 00:42
door ruuds70
even terug naar het topic. Hoe vinden jullie de test van de S60 T5 AWD MY 13???
Geplaatst: 20.08.2012 - 13:28
door Dirk-Pieter
Zelf heb ik de Nederlandse s60 T5 met de 4 cilinder.. Zekr mis het het 5 cilinder geluid, en de beleving daarvan. Maar qua verbruik is hij een stuk zuiniger dan de 5 cilinder variant.. Dat is uiteindelijk ook iets waard..
Geplaatst: 20.08.2012 - 13:40
door NielsPHEV
Dirk-Pieter schreef:Zelf heb ik de Nederlandse s60 T5 met de 4 cilinder.. Zekr mis het het 5 cilinder geluid, en de beleving daarvan. Maar qua verbruik is hij een stuk zuiniger dan de 5 cilinder variant.. Dat is uiteindelijk ook iets waard..
Hoe zuinig is jouw T5 (hand GT) ?
Geplaatst: 20.08.2012 - 13:50
door Dirk-Pieter
NielsV70 schreef:Dirk-Pieter schreef:Zelf heb ik de Nederlandse s60 T5 met de 4 cilinder.. Zekr mis het het 5 cilinder geluid, en de beleving daarvan. Maar qua verbruik is hij een stuk zuiniger dan de 5 cilinder variant.. Dat is uiteindelijk ook iets waard..
Hoe zuinig is jouw T5 (hand GT) ?
Gemiddeld genomen is 1 op 11/12 goed haalbaar. (handgeschakeld) volgens mij moet het nog zuiniger kunnen, bij minder sportief rijgedrag.
Misschien heeft adaptive cruise control, daar ook wel een positief aandeel in... In het begin was ik nog wat sceptisch, maar nu ik het eenmaal gewend ben, is het ideaal..
Ook een tijdje gereden met een v50 t5, en die was aanmekelijk minder zuinig.. dan moet je denken aan 1 op 8/9 (automaat).