Gestrand bij Nancy, auto rijdt weer.
Geplaatst: 22.08.2012 - 19:58
Vorige week zondag op de terugweg van vakantie gestrand met onze v70 2.4 d 2007 bij Nancy. Melding anti-skid service en motor management service vereist. Auto liep met horten en stoten. We zijn afgesleept en er werd aangegeven door de depanneur dat de auto waarschijnlijk niet binnen 48 uur weer klaar zou zijn, hij heeft dit ook gemeld aan de verzekeraar. Dus vervangende auto en repatriering van de volvo. Voor de vervangende auto moest ik nog wel even 120 km naar beneden per taxi maar goed de gemaakte kosten zijn inmiddels weer overgemaakt, dus niets dan lof voor onze verzekeraar.
De auto stond bij de volvo dealer in Nancy en toen ik daar kwam om spullen in de vervangende auto te laden konden ze mij vertellen dat injector 4 kapot was. Shit, dat wordt een duur geintje was mijn eerste gedachte, maar kan gebeuren. Zelf dacht ik aan brandstoffilter oid. Een kapotte injector kon ik me niet voorstellen want de auto had geen symptomen.
We zijn uiteindelijk een dag later dan gepland met een toyota avensis station thuisgekomen. Iedereen gezond, geen ongelukken dat was voor ons het belangrijkste.
Vandaag is onze volvo na 1,5 week gelost bij de dealer in Leeuwarden, ik reed net bij de dealer het terrein op toen de oplegger de straat in reed. De hoofdmonteur heeft de auto meteen uitgelezen en idd, injector 4 gaf een storing aan. Hij dacht echter niet aan een kapotte injector maar aan een vervuilde stekker. Alle stekkertjes losgehaald en idd, de stekker van injector 4 was erg verontreinigd. Alle stekkers zijn schoongemaakt en ingespoten met als resultaat, 0 storingen en een prachtig lopende motor. Proefrit gemaakt en zelf naar Groningen op en neer geweest , de auto rijdt weer fantastisch!
Kosten: €50. Wel moeten binnenkort de rubberen afdichtringetjes of de stekkers in het geheel vervangen worden.
Wat ben ik blij dat ik de auto niet in Frankrijk heb moeten laten repareren want dan had ik waarschijnlijk maal 15 of meer kunnen betalen voor een nieuwe injector.
De auto stond bij de volvo dealer in Nancy en toen ik daar kwam om spullen in de vervangende auto te laden konden ze mij vertellen dat injector 4 kapot was. Shit, dat wordt een duur geintje was mijn eerste gedachte, maar kan gebeuren. Zelf dacht ik aan brandstoffilter oid. Een kapotte injector kon ik me niet voorstellen want de auto had geen symptomen.
We zijn uiteindelijk een dag later dan gepland met een toyota avensis station thuisgekomen. Iedereen gezond, geen ongelukken dat was voor ons het belangrijkste.
Vandaag is onze volvo na 1,5 week gelost bij de dealer in Leeuwarden, ik reed net bij de dealer het terrein op toen de oplegger de straat in reed. De hoofdmonteur heeft de auto meteen uitgelezen en idd, injector 4 gaf een storing aan. Hij dacht echter niet aan een kapotte injector maar aan een vervuilde stekker. Alle stekkertjes losgehaald en idd, de stekker van injector 4 was erg verontreinigd. Alle stekkers zijn schoongemaakt en ingespoten met als resultaat, 0 storingen en een prachtig lopende motor. Proefrit gemaakt en zelf naar Groningen op en neer geweest , de auto rijdt weer fantastisch!
Kosten: €50. Wel moeten binnenkort de rubberen afdichtringetjes of de stekkers in het geheel vervangen worden.
Wat ben ik blij dat ik de auto niet in Frankrijk heb moeten laten repareren want dan had ik waarschijnlijk maal 15 of meer kunnen betalen voor een nieuwe injector.