Pagina 1 van 2
Vragen over ervaringen Xenon en automaat
Geplaatst: 31.08.2012 - 14:13
door Boris1
Hallo
ik wil graag wat meer weten over mogelijkheden om in een Volvo V70 een aftermarkt Xenon lichten in te bouwen?(ik heb een hoop artikels op forum gelezen maar door alles wat ik heb gevonden snap ik verder niks !Is dat dan zo moeilijk of lukt dat niet ?
2-de vraag is hoe optimaal automaat bak gebruiken(zelfschakelen)bij rijden op in bergen bij wat belading achter,is schakelen in 4,3 nodig bij en wanneer? :-k :-k :-k
Geplaatst: 31.08.2012 - 16:42
door sbv
Aangaande de automaat, zorg zeker de helling op dat je wat toeren maakt, handmatig in 3 of 4 zetten afh van de helling
aftermarket Xenon....tja even goed inlezen hier.
Stelregel, na modeljaar 2005 is het een stuk lastiger(vanaf de af fabriek heldere koplampen)
Geplaatst: 31.08.2012 - 16:44
door sbv
Die van jouw is een modeljaar 2003 ? dan heb je nog glazen koplampen, echter weet ik niet of je een mooi lichtbeeld gaat krijgen. Mooiste optie is op zoek naar originele heldere GLAZEN koplamp units. Gebruikt wens ik je succes, heel af en toe komt er eens een setje voorbij. Nieuw ca 650 euro per lamp
Geplaatst: 31.08.2012 - 17:16
door diesel01
sbv schreef:Die van jouw is een modeljaar 2003 ? dan heb je nog glazen koplampen, echter weet ik niet of je een mooi lichtbeeld gaat krijgen. Mooiste optie is op zoek naar originele heldere GLAZEN koplamp units. Gebruikt wens ik je succes, heel af en toe komt er eens een setje voorbij. Nieuw ca 650 euro per lamp
Dat weet ik wel omdat ik regelmatig iemand tegen kom en dat schijnt vooral bij tegemoet komend verkeer in het gezicht.
Zonder direct weer een xenon topic op te starten.
Geplaatst: 31.08.2012 - 17:19
door Boris1
sbv schreef:Aangaande de automaat, zorg zeker de helling op dat je wat toeren maakt, handmatig in 3 of 4 zetten afh van de helling
aftermarket Xenon....tja even goed inlezen hier.
Stelregel, na modeljaar 2005 is het een stuk lastiger(vanaf de af fabriek heldere koplampen)
hier ????Hier is geen link??
Ik heb wel een helleboel info gelezen maar wat is dan anders op een V70 (gebj.2003 ) in vergelijking met andere auto qua xenon inbouw??
Geplaatst: 31.08.2012 - 22:51
door Rob2u
Ik heb de originele lampen vervangen door ook originele Volvo Xenon lampen, die met echt glas! En de ombouw ging probleemloos, je hebt alleen een ombouw kabelsetje nodig maar dat is ook gewoon bij de dealer te koop.
Geplaatst: 01.09.2012 - 08:38
door sbv
een 2003 is niet anders als een andere auto, echter vanaf MY05 zit er meer electronica in de auto en daardoor vele malen sneller foutmeldingen.
Met hier bedoelde ik op dit forum
Geplaatst: 01.09.2012 - 11:19
door Rob2u
Rob2u schreef:Ik heb de originele lampen vervangen door ook originele Volvo Xenon lampen, die met echt glas! En de ombouw ging probleemloos, je hebt alleen een ombouw kabelsetje nodig maar dat is ook gewoon bij de dealer te koop.
O ja, en er is natuurlijk nog de melding van de boardcomputer dat de lampen defect zijn na inbouw van de Xenon's. Dit was simpel op te lossen door een gaatje in de shunt te boren. Ook hier is al veel over geschreven.
Geplaatst: 01.09.2012 - 11:56
door sbv
Dat werkt tot en met modeljaar 04, daarna niet meer
Geplaatst: 01.09.2012 - 12:46
door Boris1
Rob2u schreef:Rob2u schreef:Ik heb de originele lampen vervangen door ook originele Volvo Xenon lampen, die met echt glas! En de ombouw ging probleemloos, je hebt alleen een ombouw kabelsetje nodig maar dat is ook gewoon bij de dealer te koop.
O ja, en er is natuurlijk nog de melding van de boardcomputer dat de lampen defect zijn na inbouw van de Xenon's. Dit was simpel op te lossen door een gaatje in de shunt te boren. Ook hier is al veel over geschreven.
Een gatje in de shunt boren?Waarom is dat nodig ,mijne V70 is van jaar 2003 en die four meldingen komen ook bij andere auto maar met die onstoring module komen niet of bij Volvo komen wel ondanks gebruik maken van die slim module?
Geplaatst: 01.09.2012 - 13:35
door Rob2u
Boris1 schreef:Rob2u schreef:Rob2u schreef:Ik heb de originele lampen vervangen door ook originele Volvo Xenon lampen, die met echt glas! En de ombouw ging probleemloos, je hebt alleen een ombouw kabelsetje nodig maar dat is ook gewoon bij de dealer te koop.
O ja, en er is natuurlijk nog de melding van de boardcomputer dat de lampen defect zijn na inbouw van de Xenon's. Dit was simpel op te lossen door een gaatje in de shunt te boren. Ook hier is al veel over geschreven.
Een gatje in de shunt boren?Waarom is dat nodig ,mijne V70 is van jaar 2003 en die four meldingen komen ook bij andere auto maar met die onstoring module komen niet of bij Volvo komen wel ondanks gebruik maken van die slim module?
Ik begrijp de bovenstaande zin niet helemaal maar dat shunt boren is 'nodig' omdat Xenonlampen minder stroom trekken en de boardcomputer dan 'denkt' dat er een lamp stuk is. Het gaatje boren disabled dat signaleren, je krijgt dan geen melding meer.
Geplaatst: 01.09.2012 - 18:39
door Boris1
Sorry maar ik heb niet zo veel verstand van ,wat voor ding is "SHUNT"waar zit die dan en hoe moet daar boren ,,ik ben bang dat ik kan dan schade maken...
Geplaatst: 01.09.2012 - 19:02
door Rob2u
Boris1 schreef:Sorry maar ik heb niet zo veel verstand van ,wat voor ding is "SHUNT"waar zit die dan en hoe moet daar boren ,,ik ben bang dat ik kan dan schade maken...
Een shunt is een soort zekering, deze zit in een paneeltje linksonder in de voetenruimte van de bestuurder. Waar je precies moet boren kun je hier vinden:
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... ight=shunt
Het komt er op neer dat je een weerstandsbaan onderbreekt zoda er geen stroom meer door loopt. En er dus ook geen signaal naar de computer gaat. En je hoeft niet bang te zijn dat er schade ontstaat want als je fout zou boren gebeurt er niets en koop je voor een paar euro een nieuwe shunt bij de dealer.....
Geplaatst: 01.09.2012 - 19:21
door Boris1
Ahaaas zoo,nog xenon vinden dan aan de slag
Geplaatst: 13.09.2012 - 13:47
door Boris1
Hallo
ik heb net mijne set Xenon binnengekregen en die is spec. geschikt voor een Volvo volgens verkoper (staat een balast van 55w-welk gebruikt het zelfde stroom als gewoon lamp).Ik ben net gekeken maar nou ik zit met een andere probs -hoe automatisch dimlichten uitschakelen....????In handleiding van auto staat dat dat kan en dat ik moet naar Volvo garage ,maar is dat nodig ...is dat dan een simple zelf te doen of kan alleen dealer dat doen?
Geplaatst: 13.09.2012 - 17:39
door sbv
Kan je in Vida in stellen. Mogelijk is het geen apart software pakket, maar enkel een instelling. Bij mijn MY07 is het een instelling in Vida
Geplaatst: 13.09.2012 - 18:01
door Boris1
Vida hoe kom ik aan?Is dat een software of ik heb nog wat apparatuur nodig!Ik heb een osd2 scanner maar ik weet niet of is die passend voor mijn Volvo V70 van 2003?
Geplaatst: 13.09.2012 - 19:38
door sbv
dealer kan je prima helpen. Kosten zijn denk ik niet veel.
Vida is software van Volvo tbv o.a. diagnose en om software in de auto te zetten
die scanner die je hebt kan je niets mee namelijk, eventueel wat foutcodes uitlezen, maar geen aanpassingen aan de auto doen.
Andere optie is een forumlid in de buurt zoeken die je misschien verder kan helpen
Geplaatst: 13.09.2012 - 20:14
door Boris1
Morgen naar Volvo dealer....
Geplaatst: 17.09.2012 - 16:17
door Boris1
Vorige vrijdag bij dealer gewest ,ze hebben geprobeerd en ze konden lichten niet uitschakelen via software ,volgens hun ze sturen een bericht naar Volvo en als wat komt bellen ze mee terug ...???