Pagina 1 van 1
geartronic probleem
Geplaatst: 31.08.2012 - 16:46
door antoinevanginkel
Ik ben in het bezit van een V70 D5 (163 pk) uit 2004 met 350.000 km op de teller. Tijdens mijn vakantie met de caravan ( Eriba puck 600kg ) Kreeg ik tijdens een niet al te steile helling van een km of 10 plotseling de melding dat de versnellingsbak service vereist, tevens brandde het oranje alarm lampje. Ik kon de automaat niet op handmatig zetten. Na een stop van 10 minuten zqs alles weer normaal. Ik heb 2 jaar geleden hetzelfde gehad met dat verschil dat het toen een lange steile helling was tijdens 38 graden celcius. Garage kon na uitlezen niets vinden en hebben de versnellingsbak olie ververst. Al die tijd geen last gehad ( ongeveer 50.000 km). Bij het naar huis rijden met caravan leek het alsof de geartronic niet op tijd terugschakelde en ging slippen. Handmatig ben ik teruggereden. De bak schakeld soepel en zonder caravan merk ik niets. Ik woon intussen in Frankrijk en hier dus de dealer opgebeld. Ze zeiden, pas de problème, alleen even olierverversen. Ik noemde nog het spoelen van de versnellingsbak, maar daar had deze heer nooit van gehoord. Zelf heb ik het idee dat er toch mogenlijk meer aan de hand is. Heeft iemand een idee. Graag uw reactie
Re: geartronic probleem
Geplaatst: 31.08.2012 - 16:50
door dik999
Hoop niet dat je hetzelfde probleem hebt als ik. Geartronic revisie bij 180000 en nu weer de bak eruit bij 340000. Flushen hielp bij mij beide keren niet.
Zie topic
antoinevanginkel schreef:Ik ben in het bezit van een V70 D5 (163 pk) uit 2004 met 350.000 km op de teller. Tijdens mijn vakantie met de caravan ( Eriba puck 600kg ) Kreeg ik tijdens een niet al te steile helling van een km of 10 plotseling de melding dat de versnellingsbak service vereist, tevens brandde het oranje alarm lampje. Ik kon de automaat niet op handmatig zetten. Na een stop van 10 minuten zqs alles weer normaal. Ik heb 2 jaar geleden hetzelfde gehad met dat verschil dat het toen een lange steile helling was tijdens 38 graden celcius. Garage kon na uitlezen niets vinden en hebben de versnellingsbak olie ververst. Al die tijd geen last gehad ( ongeveer 50.000 km). Bij het naar huis rijden met caravan leek het alsof de geartronic niet op tijd terugschakelde en ging slippen. Handmatig ben ik teruggereden. De bak schakeld soepel en zonder caravan merk ik niets. Ik woon intussen in Frankrijk en hier dus de dealer opgebeld. Ze zeiden, pas de problème, alleen even olierverversen. Ik noemde nog het spoelen van de versnellingsbak, maar daar had deze heer nooit van gehoord. Zelf heb ik het idee dat er toch mogenlijk meer aan de hand is. Heeft iemand een idee. Graag uw reactie
Geplaatst: 31.08.2012 - 22:31
door Gast
Lees hier over Flushen:
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... &start=100
Nu komt Gery bij je thuis om te Fluschen, maar of hij ook naar frankrijk gaat rijden.....?
Geplaatst: 10.09.2012 - 23:07
door Voorn
Ja en ik zit weer in Zuid-Frankrijk. Met mijn net geflushte D5 Geartronic uit 2005 163PK en 315.000 km op de teller.
4% en 5% hellingen in zijn 5 (handgeschakeld) met 2000 toeren en met 100 km/h naar boven. Geen gesodemieter. Buitentemperatuur 25 C. Temperatuurmeter blijft op dezelfde plaats. Voor het flushen moest ik in zijn 4.
6 % hellingen in zijn 5 2000 toeren en met 100 km/h naar boven. Geen gesodemieter. Temperatuurmeter komt iets van zijn plaats maar geen probleem. Voor het flushen moest ik in zijn 4.
Heerlijk die trekkracht in de automaat zonder terugschakelen van de bak.
Jippie, bedankt Gery voor het flushen van mijn Geartronic. Ik ben meer dan hartstikke tevreden.............!!!!!!!!!!!! Razz