Pagina 1 van 1
Wat voor motorblok zit er in mijn V50???
Geplaatst: 02.09.2012 - 23:44
door DriverV50
Ik heb een Volvo V50 edition 1 uit 2007 met een 1800cc.
Ik ben bij de dealer geweest voor de motorblok code. Deze heb ik gekregen en er werd mij verteld dat het een Volvo motorblok is in mijn V50.
Kan iemand mij vertellen wat voor een motorblok er in mijn Volvo V50 zit?.
Ik heb me laten vertellen dat Volvo of Ford motoren gebruikt in de benzine uitvoeringen en in sommige diesels zelfs renault motoren.
De Motorcode is: B4184511
Geplaatst: 03.09.2012 - 07:57
door bart simpson
In de kern ook juist natuurlijk, maar het is alleen wel bedacht door Ford en wordt ook gebruikt door Ford.
Het is ondertussen 8 jaar terug dat men Renault motoren gebruikte
Geplaatst: 03.09.2012 - 18:32
door ...
de 1.8 en 2.0 benzine motoren zijn Ford motoren (bij Ford de Duratec motor genoemd), de 2.4 en 2.5 motoren zijn van Volvo
1.6 en 2.0 diesel zijn PSA motoren, gebruikt in o.a. Ford en Peugeot. De 2.4 diesel is weer van Volvo.
Simpeler: vier cilinder in een V50? --> geen Volvo blok
Vijf cilinder in een V50? --> wel een Volvo blok
Geplaatst: 03.09.2012 - 19:41
door rost
De PSA diesels werden nog wel in zweden gemaakt, dus ze zijn een klein beetje Volvo

Voor een Duratec hoef je je overigens absoluut niet te schamen, ze staan erg goed bekend en er is in Engeland een gigantische tuningindustrie voor.
Geplaatst: 03.09.2012 - 19:45
door OGA244
die dieselmotorenfabriek staat idd in Skovde
Geplaatst: 03.09.2012 - 22:15
door ...
rost schreef:De PSA diesels werden nog wel in zweden gemaakt, dus ze zijn een klein beetje Volvo

Voor een Duratec hoef je je overigens absoluut niet te schamen, ze staan erg goed bekend en er is in Engeland een gigantische tuningindustrie voor.
Klopt, zijn fijne betrouwbare motoren. Je hebt in Engeland zelfs complete 2.3 Cosworth blokken te koop, rechtstreeks te verwisselen met de 2.0 liter. 250pk atmosferisch, dat heeft zeker wel wat! Eerste generatie op de Ford Mondeo (2001) had alleen een slecht ontwerp van de wervelkleppen in het inlaatspruitstuk, dat heeft de reputatie wel een deukje gegeven.
Geplaatst: 03.09.2012 - 22:38
door DriverV50
Bedankt voor de vlotte reacties!! Hier kan ik iets mee.
Ik moet zeggen ik ben erg tevreden over de ford motor die in mijn V50 zit, niks mis mee. En mooi geluid. Echt de beste auto die ik tot nu toe gereden heb.
Geplaatst: 03.09.2012 - 23:01
door VolvoTech
Zo'n V50 is meer ford dan je denkt

Ook het onderstel is van Ford (Focus), hele stekker series zijn van FoMoCo (ford Motor company) etc...
Geplaatst: 04.09.2012 - 08:44
door Walter
en met dat onderstel is niets mis, ook de Focus is een fijn sturende auto
Geplaatst: 05.09.2012 - 16:52
door Fluppes
De 1.8 en 2.0 zijn niet van Ford, maar van Mazda. (de code van de 1.8 is niet B8184511, maar B8184S11)
De Duratec HE (MI4) is de productnaam voor een reeks 4 cilinder-lijn verbrandingsmotoren welke ontwikkeld zijn door Mazda onder de naam "MZR", en door Mazda, Ford en Volvo voor de automobielindustrie worden geproduceerd. Binnen deze lijn zijn motoren met een cilinderinhoud van 1.8L, 2.0L en 2.3L opgenomen.
1.8L (110 CID; 1796 cc)
Boring 83.0 mm (3.3 inch) Slag 83.1 mm (3.3 inch).
Benaming per merk:
Ford: Duratec HE 1.8L
Mazda: MZR 1.8L (L8-DE)
Volvo: 1.8L B4184S11
Volvo: 1.8L flexi-fuel B4184S8
2.0L (122 CID; 1999 cc)
Boring 87.5 mm (3.44 inch) Slag 83.1 mm (3.27 inch).
Benaming per merk:
Ford: Duratec HE 2.0L
Mazda: MZR 2.0L (LF-DE, LF-VE, LF-VD)
Volvo: 2.0L B4204S3
2.3L (140 CID; 2261 cc)
Boring 87.5 mm (3.44 inch) Slag 94 mm (3.70 inch).
Benaming per merk:
Ford: Duratec HE 2.3L
Mazda: MZR 2.3L (L3-VE, L3-DE)
Mazda: MZR 2.3L DISI Turbo (L3-VDT)