Pagina 1 van 1

V70R koppeling vervangen

Geplaatst: 03.09.2012 - 16:55
door Philken
ik denk dat binnenkort de koppeling van de R moet vervangen worden(zaterdagmiddag 1,5u in file gestaan en ik had 't gevoel dat ze af en toe een slippertje maakte, ook al gemerkt bij het achteruit rijden met geladen autotrailer)
nu mijn vraag: moet 't bimassa vliegwiel dan ook vervangen worden? of is dit niet echt nodig
indien wel zou ik dan een single mass vliegwiel bestellen? of toch terug een bimassa?
de koppeling: een origineel volvo exemplaar of een racekoppeling?
vuur maar je mening af(of je ervaringen)

Geplaatst: 03.09.2012 - 17:17
door V70 T5 assen
bij VAG tdi motoren wordt nog wel eens een immitatie singlemass vliegwiel gemonteerd.
Maar bij een ras paardje als een R dat te doen ik niet!
Als je nu de org. koppeling nog hebt( ken je km stand niet) gewoon weer orgineel nemen of een LUK soms is het dezelfde :)

Geplaatst: 03.09.2012 - 17:37
door Johan s60
LUK is orgineel, ze zijn ook de enige die ze maken.

Geplaatst: 03.09.2012 - 17:40
door Laguna-S60
Zou geen racekoppeling nemen...

Geplaatst: 03.09.2012 - 19:33
door Philken
ik(de R hé, ik niet persoonlijk) heb bijna 102000km, alles is nog origineel
ik twijfel toch sterk om over te gaan naar een single mass , de twijfels over een racekoppeling zijn wel groter
ik heb beide op mijn E30 racer(uitgerust met een E36M3 motor) en dat vond ik een heel goede upgrade,
zeker als ze in de garage zeggen om het bimassawiel mee te vervangen dan komt er voor 85% zeker een single mass in wegens goedkoper en imo leuker om te rijden)

Geplaatst: 03.09.2012 - 20:12
door Marc Apeldoorn
Wat is er leuker rijden aan Philken??

Geplaatst: 03.09.2012 - 20:17
door Philken
een volgens mij :
sneller in toeren gaan tov een bi
ook sneller'vallen' in toeren tov een bi
is misschien daardoor minder 'comfort' en moeilijker te rijden maar mijn voorkeur gaat nog altijd naar een single mass
ik heb nog nooit een koppeling 'versleten', ook niet met mijn 850's waar ik meestal tot 400.000km mee reed, met de firmaslet(ten) (BMW E91 3 serie diesel) rij ik tot +/- 180.000km en al elke firmaslet zat zo goed als door zijn koppeling(hadden bimassavliegwielen) bij inlevering
nu heb ik de eerste VOLVO met bimassa en weer is da spel voortijdig versleten
ik verdenk mijn linkervoet ervan niet compatibel te zijn met een bimassavliegwiel

Geplaatst: 03.09.2012 - 21:10
door crackedtooth
Wat schiet je met racekoppeling daarin op? ook plezier?

En philken: bij jou zal het wel niet door de dealer gebeuren of wel?

Geplaatst: 03.09.2012 - 21:37
door Philken
crackedtooth schreef:Wat schiet je met racekoppeling daarin op? ook plezier?

En philken: bij jou zal het wel niet door de dealer gebeuren of wel?
ik heb de keuze:
ofwel dealer
ofwel CS parts(daar liggen ook mijn TME veren en mijn downpipe)
beide kennen Volvo door en door
en beide zijn zeer goede vrienden(zowel van mij als van elkaar wegens 't samen racen)
daarom ga ik ook eens bij beiden hun advies vragen

Geplaatst: 03.09.2012 - 21:52
door Marc Apeldoorn
Ik lees op de R sectie van het USA forum toch geen onverdeeld positieve verhalen over een single mass vliegwiel....

Geplaatst: 03.09.2012 - 22:06
door Philken
Marc Apeldoorn schreef:Ik lees op de R sectie van het USA forum toch geen onverdeeld positieve verhalen over een single mass vliegwiel....
linkje?, ik had op swedespeed ook een ballonnetje opgelaten

Geplaatst: 03.09.2012 - 22:07
door Marc Apeldoorn
Haha, daar doelde ik ook op Philken.
Ik kijk er vaak op als ik wat wil weten, een erg actief forum!

Geplaatst: 03.09.2012 - 22:53
door MarcoHollaar
Bi-massa vliegwiel gaat +/- 200.000 km. mee.
Je kunt dus nog even vooruit.

Maar als je vliegwiel straks niet vervangen is, en de rest wel, dan heb je wel een grote kans op problemen als je het vliegwiel later apart moet vervangen.
allereerst moet de bak er weer onderuit. Daarnaast is de kans zeer groot dat ook je platen en/of je kopp.cylinder weer vervangen moeten worden.
Dan beter ineens alles doen.