Pagina 1 van 1

Olietemp.

Geplaatst: 04.09.2012 - 00:53
door dutchlimits
Hey,

Me temp. meter gaat niet hoger dan dit (na een half uur gemiddeld 100 km/h rijden). Lijkt me wat aan de lage kant?

Geplaatst: 04.09.2012 - 12:31
door v402t
allereerst: het betreft hier niet de olie temp. maar de temp. van je koelwater. Groot verschil; olie wordt minder snel warm als water. Bij mij staat 'ie na een minuut of 10 halverwege, zo te zien bij jou ook ongeveer. Heeft ie ooit hoger gestaan? Trouwens: nette verbuikcijfers, die 6.1 Of is dat de km teller...

Geplaatst: 04.09.2012 - 14:20
door dutchlimits
Hij heeft wel hoger gestaan bij hogere temperaturen. Ow ja grapje is de koelvloeistof temperatuur... :) Dit was vannacht toen ik van me werk kwam dus het was maar 14 graden... misschien is de meter daarom iets lager?

Dit is wat me auto altijd verbruikt met wind mee op cruise control bij 90 +/- km/h... Ik heb de 1.8 dus zal wel iets zuiniger zijn, dit is wat me auto op dat moment verbruikte dus niet de gemiddelde (ik nam de foto onder het rijden) Mijn auto verbruikt gemiddeld 8.0l/100km

Geplaatst: 04.09.2012 - 15:55
door v402t
Ik kan alleen maar zeggen dat het bij mij niet uitmaakt, al is het -10. De temp staat altijd ergens in het midden. Als je toch twijfeld: laat ff je sensor en thermostaat nakijken c.q. vervangen. De kosten vallen erg mee, en je weet tenminste zeker dat het weer in orde is.
Ik heb ook een 1.8 gehad, maar de 2 liter T. die ik nu rij is echt zuiniger. Bij mij geeft de computer bij 90 op c.c. tussen de 5.4 en 5.9 aan....Bij een teen beweging echter gaat het hard. Qua snelheid trouwens ook. :deathlyobsessed:

Geplaatst: 04.09.2012 - 19:10
door dutchlimits
Ja ik zou ook wel graag meer PK's hebben, maar deze auto is nog zo netjes en nog maar 80.000 km's, plus is van me overleden vader geweest. Ik heb 130 pk en kan maximaal 200km/h dus ja op zich wel genoeg maar het is geen race bak.

Ik wacht eerst nog wel even met de sensor, moet binnenkort toch nog naar de garage dus dan vraag ik hun wel even :)

thnx!

Geplaatst: 10.09.2012 - 23:49
door eouwehand
Ik dacht ook altijd dat de meter niet verder dan het midden ging, totdat ik 3 weken geleden op weg naar zuid Frankrijk met een volle auto heuvelop, met dakoffer, airco aan en 38 graden buitentemparatuur reed. Toen ging wel degelijk de meter in het rood en werd de airco zelfs tijdelijk uitgeschakeld.
Tijdens de daarop volgende rit heuvel af liep de meter echter direkt weer terug en ging de airco ook weer aan.

Bij genoeg belasting gaat ie dus wel in het rood.