Pagina 1 van 1
Aankoopadvies XC90 T6
Geplaatst: 04.09.2012 - 15:34
door DStout
Ik zou graag jullie advies willen. Onze huidige auto - een Jaguar XJ8 4.0 Sovereign uit 2001 - is niet echt praktisch met drie kinderen (2, 4 en 6). Ik wil daarom een XC90 aanschaffen. We rijden ongeveer 12.000 km/jaar. De voorkeur gaat dus uit naar een benzine versie.
Wat vinden jullie van deze? Een XC90 T6 Summum van 02-2003 met 149.000 km voor €14950. De auto is geïmporteerd uit België, is onderhouden door één Volvo dealer en moet door de verkoper nog op kenteken worden gezet.
http://www.autotrack.nl/tweedehands/volvo/xc90/9178908
Een andere XC90 T6 03-2003 met 137.915 km voor €13900 die ik zag:
http://www.autotrack.nl/tweedehands/volvo/xc90/9044351
Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden.
Geplaatst: 04.09.2012 - 16:57
door sbv
De versnellingsbakken schijnen niet zo heel sterk te zijn, zeker van de eerste serie XC90 T6. Of ze later sterker geworden zijn durf ik zo niet te zeggen
Geplaatst: 04.09.2012 - 20:47
door Discovery
Je kan beter gaan voor een V8, verbruikt hetzelfde met betere motor en versnellingsbak.
Geplaatst: 04.09.2012 - 20:50
door bart simpson
ben je een Jaguar gewent is een XC90T6 een zuinige en erg betrouwbare auto
Geplaatst: 04.09.2012 - 22:26
door MarcoHollaar
Is de historie uit België volledig bekend? Voor hetzelfde geld heeft de auto een ton meer gereden.
Volvo heeft geen internationaal onderhoudssysteem, dus wat er in België gebeurd is met de auto, is hier niet te achterhalen.
Goed rondkijken, er zijn hier in NL ook legio XC90's te koop met aantrekkelijke km-standen en dito uitrusting.
Geplaatst: 06.09.2012 - 09:40
door DStout
Qua verbruik en betrouwbaarheid heb ik geen klachten over de Jaguar XJ8 (ook wel bekend als de X308). In ruim vijf jaar heb ik geen problemen gehad. Het verbruik is gemiddeld ongeveer 1:7,5, wat niet heel slecht is gelet op het gewicht en de 4.0 liter V8.
Over de Belgische XC90: de volledige onderhoudshistorie is bekend. De auto is altijd onderhouden bij dezelfde dealer. Naar mijn idee ziet de auto er netjes uit vergeleken met het gemiddelde aanbod aan orgineel Nederlandse auto's.
Het valt me op dat er bij deze XC90 op de foto's geen ventilatieroosters zitten in de C-stijlen. Kennelijk zit er geen rear AC in. Is dat een groot probleem, of is de koeling en ventilatie zonder rear AC voldoende (bij gebruik van de derde zitrij)?
Geplaatst: 06.09.2012 - 11:16
door DStout
@Discovery: een V8 zou ook mijn voorkeur hebben, maar lijkt qua budget (€15000) helaas niet haalbaar.
Geplaatst: 06.09.2012 - 11:49
door Morgenstond
Bij PG Auto's in Papendrecht staat een heel mooie V8. Hij ligt wel boven je budget, maar ik denk dat er wel ruimte zit in de prijs.
http://vl.autotrack.nl/consumer/car?con ... r_id=35631
Geplaatst: 06.09.2012 - 11:54
door CY325i
Heb je na aankoop van de XC90 T6 nog een potje om evt. tegenvallers op te vangen? Met een beetje pech, kun je behoorlijk leeglopen.
Geplaatst: 06.09.2012 - 13:19
door Discovery
DStout schreef:@Discovery: een V8 zou ook mijn voorkeur hebben, maar lijkt qua budget (€15000) helaas niet haalbaar.
Maar als je binnen een jaar tegen een kapotte automaat aanloopt(wat te verwachten is met de 4v-automaat) dan ben je duurder uit dan deze:
http://www.autowereld.nl/volvo/xc90/v8- ... /foto.html
Geplaatst: 06.09.2012 - 13:28
door t5power
Discovery schreef:DStout schreef:@Discovery: een V8 zou ook mijn voorkeur hebben, maar lijkt qua budget (€15000) helaas niet haalbaar.
Maar als je binnen een jaar tegen een kapotte automaat aanloopt(wat te verwachten is met de 4v-automaat) dan ben je duurder uit dan deze:
http://www.autowereld.nl/volvo/xc90/v8- ... /foto.html
Die zou ik ook niet willen, is met 426 pk getuned nl.
Geplaatst: 07.09.2012 - 09:37
door DStout
Die V8 Exclusive is een fraaie auto. Voor de kids zijn die dvd schermen (RSE?) ook wel handig. De eerste heeft echter erg veel kilometers gereden (toch meer dan net ingereden lijkt me, er zal dan waarschijnlijk toch het nodige aan extra onderhoud moeten worden gedaan), de ander is volgens de site van de garage verkocht.
Ik wil minstens 6 jaar met de auto kunnen rijden (12000 km/jaar). Zou een V8 met 200.000 km gemiddeld hogere kosten van (achterstallig) onderhoud hebben dan een met 150.000 km?
Is het tunen van een V8 per definitie een slecht idee (grotere slijtage aandrijving etc)?
Geplaatst: 07.09.2012 - 09:43
door t5power
DStout schreef:Die V8 Exclusive is een fraaie auto. Voor de kids zijn die dvd schermen (RSE?) wel fijn. De eerste heeft echter erg veel kometers gereden (toch meer dan net ingereden lijkt me, er zal dan waarschijnlijk toch het nodige aan extra onderhoud moeten worden gedaan), de ander is volgens de site van de garage verkocht. Is het tunen van een V8 per definitie een slecht idee (grotere belasting op aandrijving etc.)?
Mmm bij nader inzien denk ik dat het een tikfoutje is, misschien maar even bellen anders. De v8 is atmosferisch, dus zoveel zal er met standaard middelen niet te behalen zijn.
Prachtige auto die v8 idd, aantal kms zou ik me niet druk over maken, misschien distributieriem even checken.
Geplaatst: 07.09.2012 - 11:43
door Discovery
Die 2e V8 is inderdaad niet getuned, maar ze hebben bij kW de pk-waarde ingevuld. Daarnaast zou ik altijd voor de laagste km-stand gaan, maar alles hangt af van het onderhoud. Als die met de lage km-stand slecht is onderhouden dan kan je beter voor die met 200k gaan. Gewoon een aankoopkeuring bij de dealer laten doen, dan weet je waar je aan toe bent.