Pagina 1 van 2
2007 model
Geplaatst: 16.04.2006 - 01:08
door Paul
Heb het nog niet zo snel ergens gelezen maar de S40/V50 krijgt per model jaar 2007 aantal nieuwe dingetjes:
IPOD aansluiting zoals we al wisten, komt heel mooi achter t silver in het dashboard.
2 nieuwe kleuren
zijspiegels worden ietsje groter. en de achteruitkijkspiegel wordt qua spiegel niet kleiner, maar de gehele omtrek is weg. Waardoor een deel van de blinde hoek verdwijnt (erg goed)
MAAR wat het belangrijkste is...
er komt een 1.6 motor met 100pk
en een 2.0 liter met 150 pk
en dan nu het slechte nieuws
de 2.4 en de 2.4i zijn niet meer beschikbaar
Dat betekend voor huidige 2.4 rijders dat ze redelijk waardevaste auto hebben omdat die motor gewild maar niet meer leverbaar is.
Dus als je nog zo'n motor wilt hebben zou ik hem snel bestellen!!
Geplaatst: 16.04.2006 - 08:52
door bart simpson
de 2.0 (4 cilinder :shock: ) heeft 145 pk's (maar ook een koppel van slechts 185Nm, ipv de 220Nm van de 2.4)
de 2.4 blijft wel leverbaar maar alleen met een automaat, de 2.4i blijft gewoon als automaat en handbak leverbaar.
Geplaatst: 16.04.2006 - 10:34
door Paul
Oh dan hadden ze dat bij mijn dealer verkeerd begrepen, die zeiden dat beide eruit gingen. Gelukkig maar!
Heeft volgens mij allemaal te maken met de milieu eisen etc
Geplaatst: 16.04.2006 - 10:55
door bart simpson
Paul schreef:Oh dan hadden ze dat bij mijn dealer verkeerd begrepen, die zeiden dat beide eruit gingen. Gelukkig maar!
Heeft volgens mij allemaal te maken met de milieu eisen etc
Ik zou er van opkijken, de 2.4 motoren uit de S40/V50 zijn voor de introductie in 2004 zeer ingrijpend aangepast juist voor de S40/V50, zijn ook niet uitwisselbaar met een S60 of V70.
De 2.4i krijgt door de komst van de 2.0 4 cilinder wel iets exclusievers.
Re: 2007 model
Geplaatst: 16.04.2006 - 11:34
door Stilo
Paul schreef:Heb het nog niet zo snel ergens gelezen maar de S40/V50 krijgt per model jaar 2007 aantal nieuwe dingetjes:
IPOD aansluiting zoals we al wisten, komt heel mooi achter t silver in het dashboard.
Om deze discussie mog maar even aan te zwengelen...
Weet iemand of er nu ook een ipod oplossing voor de huidige modellen van de S40 - V50 aankomt.
Of blijven wij hulpeloos achter?

Geplaatst: 16.04.2006 - 11:46
door bart simpson
@stilo, hij is hier idd off-topic, vanaf 2007 kan er een "af fabriek" geintegreerde i-pod aansluiting worden geleverd, ben bang dat op bestaande bekabeling het zo maar niet zal lukken, maar we wachten af....
Geplaatst: 16.04.2006 - 12:04
door Stilo
thanks.
Geplaatst: 16.04.2006 - 12:07
door bart simpson
Stilo schreef:thanks.
en hulpeloos? hier tussen "gelijkgestemden" kun je er over schrijven, dat is veel goedkoper dan een proffessionele hulpverlener die het toch allemaal niet snapt.

Re: 2007 model
Geplaatst: 17.04.2006 - 00:20
door Paul
Stilo schreef:Paul schreef:Heb het nog niet zo snel ergens gelezen maar de S40/V50 krijgt per model jaar 2007 aantal nieuwe dingetjes:
IPOD aansluiting zoals we al wisten, komt heel mooi achter t silver in het dashboard.
Om deze discussie mog maar even aan te zwengelen...
Weet iemand of er nu ook een ipod oplossing voor de huidige modellen van de S40 - V50 aankomt.
Of blijven wij hulpeloos achter?

Dat kan ik je absoluut vertellen, je blijft hulpeloos achter!
Want het nieuwe audio systeem in de 2007 modellen is dat Dyno systeem en is helemaal geupdate. Zoals iedereen weet is en blijft het niet mogelijk op de huidige S40/V50's.
Re: 2007 model
Geplaatst: 17.04.2006 - 12:12
door Stilo
Paul schreef:Stilo schreef:Paul schreef:Heb het nog niet zo snel ergens gelezen maar de S40/V50 krijgt per model jaar 2007 aantal nieuwe dingetjes:
IPOD aansluiting zoals we al wisten, komt heel mooi achter t silver in het dashboard.
Om deze discussie mog maar even aan te zwengelen...
Weet iemand of er nu ook een ipod oplossing voor de huidige modellen van de S40 - V50 aankomt.
Of blijven wij hulpeloos achter?

Dat kan ik je absoluut vertellen, je blijft hulpeloos achter!
Want het nieuwe audio systeem in de 2007 modellen is dat Dyno systeem en is helemaal geupdate. Zoals iedereen weet is en blijft het niet mogelijk op de huidige S40/V50's.
Dat is erg jammer...
Geplaatst: 17.04.2006 - 12:21
door menjo
Is die 2 liter motor weer een doorgezaagde 5 cylinder? Of komt die ook bij Ford vandaan?
Re: 2007 model
Geplaatst: 17.04.2006 - 15:09
door EJV50
Paul schreef:
Dat betekend voor huidige 2.4 rijders dat ze redelijk waardevaste auto hebben omdat die motor gewild maar niet meer leverbaar is.
Dus als je nog zo'n motor wilt hebben zou ik hem snel bestellen!!
Kopen?? Z.g.a.n, van eerste eigenaar

.
Altijd te vinden voor een goede deal

Geplaatst: 17.04.2006 - 15:37
door bart simpson
menjo schreef:Is die 2 liter motor weer een doorgezaagde 5 cylinder? Of komt die ook bij Ford vandaan?
Dit haal ik bij de Ford Focus 2.0 vandaan:
aantal cilinders 4, in lijn (was 5 cil. in lijn)
kleppen per cilinder 4 (is momenteel ook zo)
cilinderinhoud 1999 cm3 (was 2435 cm3)
boring x slag 87,5 x 83,1 mm (was 83 x 90 mm)
compressieverh. 10,8:1 (was 10,3:1)
max. vermogen 107 kW (145 pk) 6000tpm (was 140pk bij 5000tpm)
max. koppel 185 Nm 4500tpm (was 220Nm bij 4000 t/min)
Dit is hem dus, de enige "plus" die ik er bij kan vinden is een CO2 uitstoot die van 203 g/km naar 170 g/km gaat,
het zal dus wel onder het mom van "milieuwinst" gaan.
Volvo zal zeker trots zijn op alle aanpassingen die Volvo ingenieurs hebben aangebracht op dit van oorsprong Ford
ontwerp om dit motorblok echt "Volvowaardig" te maken, denk daarbij aan de aanpassingen die Ford ingenieurs
hebben moeten maken om de T5 aan te passen aan hun "standaards" :shock: toch is het eerste wat in mij opkomt
het begrip "downgraden"

Geplaatst: 17.04.2006 - 17:31
door V480-S60
Ik denk dat hier het kostenaspect natuurlijk ook meespeelt. Een 4-cylinder is goedkoper te maken dan een 5-cylinder.
Daarbij is het gebruik van elkaars motoren natuurlijk gemeengoed geworden.
Maar ook ik kan me niet aan de indruk van downgraden onttrekken.
En die 1.6 kunnen ze wat mij betreft houden. Voor dik 1300 kg heb je aan 100pk tekort.
Maar goed als daar een gunstiger prijskaartje aanhangt zullen er natuurlijk altijd kopers zijn. (en wordt VOLVO ook weer bereikbaarder voor anderen.)
Geplaatst: 17.04.2006 - 17:40
door bart simpson
V480-V40 schreef:Ik denk dat hier het kostenaspect natuurlijk ook meespeelt. Een 4-cylinder is goedkoper te maken dan een 5-cylinder.
Daarbij is het gebruik van elkaars motoren natuurlijk gemeengoed geworden.
Ze hebben de 2.4 serieus aangepast 2 jaar terug, en toen was die 2.0 er ook al, Ford laat zich gelden, en dat is een slecht teken...
V480-V40 schreef:Maar ook ik kan me niet aan de indruk van downgraden onttrekken.
Zonde, zet dan die 2.0 4 cil. dan eerst in een Volvo, dan denkt een Fordkoper tenminste nog dat hij iets byzonders heeft :evil:
V480-V40 schreef:En die 1.6 kunnen ze wat mij betreft houden. Voor dik 1300 kg heb je aan 100pk tekort.
Maar goed als daar een gunstiger prijskaartje aanhangt zullen er natuurlijk altijd kopers zijn. (en wordt VOLVO ook weer bereikbaarder voor anderen.)
VW heeft een Passat 1.6 van 1318kg, die mag 632kg laden en ook nog 1300kg trekken, hij schijnt nog vooruit te komen ook...
en ze worden nog verkocht ook :shock: :shock:
Geplaatst: 17.04.2006 - 17:51
door menjo
bart simpson schreef:
VW heeft een Passat 1.6 van 1318kg, die mag 632kg laden en ook nog 1300kg trekken, hij schijnt nog vooruit te komen ook...
en ze worden nog verkocht ook :shock: :shock:
0-100km/u in minder dan 13 seconden. Dan kun je prima meekomen in het verkeer. Ik denk dat de meeste mensen die optrekken hier tegen de 20 seconden over doen, ook al kan hun auto veel sneller.
Geplaatst: 17.04.2006 - 18:10
door Paul
Die 1.6 komt ook in de C30, als instap model van rond de 25k met ecc en radio (denk ik)
Geplaatst: 17.04.2006 - 18:48
door bart simpson
Als die C30 ergens rond de 1150-1200kg's gaat wegen is er ook niets mis mee, ik gok op een CD speler en (net als de S40/V50) een h.b. airco.
Geplaatst: 18.04.2006 - 09:56
door V480-S60
@Bart,
We zijn het volkomen met elkaar eens (het wordt eng

)
Maar bij één ding wil ik een kanttekening plaatsen: Ford laat zich gelden?, dan hadden ze dat 2 jaar terug moeten doen. En als dat echt vaker gaat gebeuren hebben we over 10 jaar een zeer ernstig doemscenario.
Geplaatst: 20.04.2006 - 19:46
door bart simpson
Ford's invloed hoeft natuurlijk helemaal niet zo verkeerd te zijn, nw modellen kosten serieus geld tegenwoordig en dan is
een inbreng van Ford waarschijnlijk best een goeie, Volvo's eigen identiteit is belangrijk voor ons Volvo enthousiasten.