Pagina 1 van 3
Geplaatst: 06.09.2012 - 16:04
door Thom
Volvo moet nog tot 'bloei' komen op de groeimarkten, Europa is, ook al beseft nog niet iedereen dat, een steeds minder belangrijk afzetgebied.
Los daarvan, de R&D afdeling moet heel snel aan de slag met de volgende zaken m.i.:
* ontwikkeling 'nieuwe D5': een sterke dieselmotor (200pk+) met een even aantal cilinders voor een rustige loop en acceleratie, en betere verbruiks/uitstootcijfers
* nieuwe generatie automatische transmissie: minder toeren op hogere snelheden, meer finesse (reactiesnelheid, schakelen, schakelmomenten) en vooral: net als bij bv. BMW, geen of een positief verschil met de handgeschakelde versies (verbruik, prestaties en uitstoot)
* upgrade Sensus: zolang de kat uit de boom kijken, en dan hiermee aankomen.. Bedieningsgemak, snelheid en graphics moeten echt ge-upgrade worden, en internet toevoegen
* échte facelift S80/V70/XC70, met bv. een beter afgewerkt interieur en modernere achterzijde (bv. verlichting zoals XC60)
Geplaatst: 06.09.2012 - 19:01
door Cavallino
Ik vind Sensus echt zo slecht nog niet...
Geplaatst: 06.09.2012 - 19:07
door bart simpson
@ Thom, gebruik jij geestverruimende middelen ofzo? Sensus functioneert voor de doorsnee sterveling prima
Geplaatst: 06.09.2012 - 21:37
door diesel01
bart simpson schreef:@ Thom, gebruik jij geestverruimende middelen ofzo? Sensus functioneert voor de doorsnee sterveling prima
Roflmao

Geplaatst: 06.09.2012 - 22:29
door Thom
bart simpson schreef:@ Thom, gebruik jij geestverruimende middelen ofzo? Sensus functioneert voor de doorsnee sterveling prima
Lees de reviews en fora, veel potentiële V40 kopers vergelijken het met iDrive, MMI e.d. en storen zich er aan. Ook op dit forum is er genoeg over te doen

Geplaatst: 07.09.2012 - 09:18
door casper
Thom schreef:bart simpson schreef:@ Thom, gebruik jij geestverruimende middelen ofzo? Sensus functioneert voor de doorsnee sterveling prima
Lees de reviews en fora, veel potentiële V40 kopers vergelijken het met iDrive, MMI e.d. en storen zich er aan. Ook op dit forum is er genoeg over te doen

De reviews en testen over de nieuwe V40 in de Belgische (auto)bladen zijn vol lof over Sensus.
Het is gewoon anders dan dat draaigedoe bij de concurrentie, maar daarom zeker niet slechter.
Geplaatst: 07.09.2012 - 12:03
door bart simpson
Thom schreef:bart simpson schreef:@ Thom, gebruik jij geestverruimende middelen ofzo? Sensus functioneert voor de doorsnee sterveling prima
Lees de reviews en fora, veel potentiële V40 kopers vergelijken het met iDrive, MMI e.d. en storen zich er aan. Ook op dit forum is er genoeg over te doen

Onzin, bij welk van de Duitse merken kun je muziek streamen?
Geplaatst: 07.09.2012 - 12:10
door Walter
nee joh dan moet je meestal nog bijbetalen voor een iPod adapter
Geplaatst: 07.09.2012 - 12:14
door johanb1977
Bij BMW is er toch een optie om internet in de wagen te hebben, via het scherm van de navigatie.
Ik denk dat dat bij die wel mogelijk is.
Geplaatst: 07.09.2012 - 12:15
door diesel01
Je hebt mss een punt op het motorische gebied.
Een D5, die op dit moment al 225pk heeft doet het imo niet slecht.
Ik voorspel indien dat er nog meer worden FWD niet meer gaat werken en std awd gemonteerd dient te worden, RWD zal wellicht teveel aanpassing vergen.
Aan die automaat wordt gewerkt heb ik begrepen.
De V40 wordt geroemd vanwege opgeruimde dashboard en rijeigenschappen toz van de concurrent.
Geplaatst: 07.09.2012 - 13:17
door Walter
die D5 is in vergelijk met de D2, D3 of D4 een dusdanig kleine speler dat het voor de markt niet noodzakelijk is daar een dikkere boven op te zetten. Liever dat Volvo geld steekt in meer hybrides en bv een D3 hybride. Daar kun je wat mee
Geplaatst: 07.09.2012 - 13:26
door diesel01
Walter schreef:die D5 is in vergelijk met de D2, D3 of D4 een dusdanig kleine speler dat het voor de markt niet noodzakelijk is daar een dikkere boven op te zetten. Liever dat Volvo geld steekt in meer hybrides en bv een D3 hybride. Daar kun je wat mee
In NL mss niet, maar Dld heeft bijv wel veel kopers die in een 245pk A6 rijden danwel 530d of een E350 cdi.
Geplaatst: 07.09.2012 - 14:29
door Ben
Maar daar wonen we niet

Geplaatst: 07.09.2012 - 14:31
door diesel01
Ik mag aannemen dat Volvo niet alleen ontwikkeld voor de Nederlandse markt.

Geplaatst: 07.09.2012 - 14:33
door Walter
een V60 PIH kan goed tegenwicht geven aan die modellen. Zeker met een verbruik van 1,8l/100km. En ook daar is het maar een relatief beperkte markt, meer prestige dan noodzaak
Geplaatst: 07.09.2012 - 14:51
door 360Degreez
Ik geloof dat Volvo nooit zo happig geweest is op het onmiddellijk implementeren van de allernieuwste multimedia technieken. Ze kiezen liever iets wat al even op de markt is en zich bewezen heeft, getuige het feit mijn V50 uit '05 was uitgerust met slechts een CD speler (1982..) terwijl de rest van het audio systeem digitaal communiceert via glasvezel. Dwazen!
Geplaatst: 07.09.2012 - 14:58
door Janhertogh
Je laatste punt vind ik ook echt een aandachtspunt voor Volvo. Het interieur verdient echt meer aandacht. Bijvoorbeeld in de nieuwe v60. Het plastic rondom het navigatiescherm komt zo uit de nineties en voelt niet soliede. De marges zijn misschien klein maar juist daarin onderscheid premium zich van premium...
Geplaatst: 07.09.2012 - 15:00
door Ben
Ik vind de interieurs van Volvo van grote klasse in vergelijking tot andere merken.
Volvo wordt daar juist om geprezen.
En daar ben ik niet de enige in:
http://www.autoweek.nl/videoHD/3012/dub ... ford-focus
Geplaatst: 07.09.2012 - 15:08
door Fulaks
Thom schreef:Los daarvan, de R&D afdeling moet heel snel aan de slag met de volgende zaken m.i.:
* ontwikkeling 'nieuwe D5': een sterke dieselmotor (200pk+) met een even aantal cilinders voor een rustige loop en acceleratie, en betere verbruiks/uitstootcijfers
* nieuwe generatie automatische transmissie: minder toeren op hogere snelheden, meer finesse (reactiesnelheid, schakelen, schakelmomenten) en vooral: net als bij bv. BMW, geen of een positief verschil met de handgeschakelde versies (verbruik, prestaties en uitstoot)
* échte facelift S80/V70/XC70, met bv. een beter afgewerkt interieur en modernere achterzijde (bv. verlichting zoals XC60)
Een combinatie van deze drie punten, en ik kom direct de bestelbon tekenen ! Maar dat even aantal cylinders vind ik geen must, het D5-blok vind ik een heerlijke motor en is in z'n huidige vorm ruim sterk genoeg. Schoner en zuiniger mag natuurlijk altijd.
Na al dat V40-geweld zal de V70 toch wel eens aan de beurt komen hoop ik.
Geplaatst: 07.09.2012 - 15:28
door volvov70r
Nu het toch over upgraden van de D5 gaat.....
Van mij mag de D6 Hybrid setup van de V60 ook wel leverbaar worden op de V70 !