Hallo,
Ik heb nog even een vraag wie heeft er ervaaring met een optima accu. Is dit nou echt zo veel beeter dan een gewoone accu????
Groetjes
Miranda
Optima accu
- ps-amazon
- 6th Gear member
- Contacteer:
optima is interessant als je grote stroomverbruikers hebt zoals een lier o.i.d. op je 4x4, of boven de poolcirkel woont, maar voor normaal nederlands gebruik niet echt nodig; ik denk dat je de extra kosten er niet snel uithaalt
- Sverige
- 2nd Gear member
ps-amazon schreef:optima is interessant als je grote stroomverbruikers hebt zoals een lier o.i.d. op je 4x4, of boven de poolcirkel woont, maar voor normaal nederlands gebruik niet echt nodig; ik denk dat je de extra kosten er niet snel uithaalt
Oke we zitten 200 km onder de poolcirke! We hebben een paar beste hella's voor op de bumper dus beste stroomvreters.
Dus dan is het wel verstandig om een optima accu aan te schafen, haal ik uit jou verhaal!
Groetjes
Miranda
- ps-amazon
- 6th Gear member
- Contacteer:
ik was twee winters geleden in midden-finland; starten bij -25, voor mijn opel dieseltje met gewoon accutje geen enkel probleem, en voor de meeste scandinavische auto's die met gewone accu's rondrijden ook geen probleem, 30 jaar geleden ook niet; en zeker nu in scandinavië elke auto ook wel een standkachel heeft of bij een paaltje met stekker parkeert.....
Wat ik wil zeggen is dat als alles aan je auto in gewone, goede, conditie is, je geen noodgrepen hoeft toe te passen als extra zware accu's etc. Optima is in principe voor omstandigheden die boven het normale uitstijgen.
Dat je Hella's voorop hebt, is meer een zaak voor de dynamo dan voor de accu. Op mijn Amazon rallyauto zitten een paar cibié rallylampen met 2 x 100watt halgeenlampen erin, als die branden samen met groot licht, de kachel en de ruitenwissers aan, dan trekt ook een zware accu dat uiteindelijk niet meer; dan moet nl. de dynamo genoeg spanning leveren en daarom is de standaard 35 amp dynamo vervangen door 65 amp, en dat werkt urenlang zonder problemen.
Maar een auto met een paar mistlampen van 55 watt die een goede normale dynamo heeft en een normale moderne accu moet het ook tussen de rendieren goed kunnen doen
Wat ik wil zeggen is dat als alles aan je auto in gewone, goede, conditie is, je geen noodgrepen hoeft toe te passen als extra zware accu's etc. Optima is in principe voor omstandigheden die boven het normale uitstijgen.
Dat je Hella's voorop hebt, is meer een zaak voor de dynamo dan voor de accu. Op mijn Amazon rallyauto zitten een paar cibié rallylampen met 2 x 100watt halgeenlampen erin, als die branden samen met groot licht, de kachel en de ruitenwissers aan, dan trekt ook een zware accu dat uiteindelijk niet meer; dan moet nl. de dynamo genoeg spanning leveren en daarom is de standaard 35 amp dynamo vervangen door 65 amp, en dat werkt urenlang zonder problemen.
Maar een auto met een paar mistlampen van 55 watt die een goede normale dynamo heeft en een normale moderne accu moet het ook tussen de rendieren goed kunnen doen