Pagina 1 van 3
Jullie mening
Geplaatst: 17.09.2012 - 19:14
door boeme
Hallo Volvo liefhebbers,
Ik lees al lange tijd annoniem mee op dit forum.
Ben in het bezit van een volvo v70 classic 2.4 140 pk bouwjaar 2000.
Omdat ik meer kilometers ga rijden ben ik op zoek naar een oerdegelijke diesel. Ik heb al proefgereden in een v70 d5, handgeschakelde 5 bak wat een heerlijk koppel!
Onderhoudshistorie was niet aanwezig, dus laat maar zitten.
Afgelopen vrijdag in een v70 d5 met geartronic gereden uit bouwjaar 2004 net 310.000 op de teller, ook geen onderhoudshistorie aanwezig. Ik vond het rijden met een automaatbak niet echt je dat, handgeschakeld vind ik toch prettiger. Verbruik is ook minder.....
Dus moet het een handgeschakelde v70 d5 worden.
Ik heb er nu 2 op het oog.
Van allebei heb ik de onderhoudshistorie vanaf ongeveer 2008 via de garage weten te achterhalen.
zonder reclame te willen maken.....
http://auto.marktplaats.nl/volvo/588555 ... vigat.html
Is net wat duurder in wegenbelastig, vanwege 1590 kg.
http://external.autotrader.nl/dealer/Ca ... &largeid=0
Weegt 1528 kg.
Ik rij ongeveer 60.000 km/jaar 4 x in de week 250 km woonwerk vv.
Graag jullie input
Geplaatst: 17.09.2012 - 19:20
door toppertje
als je op zoek bent naar een OERdegelijke diesel,
is er maar 1 keus.
de 2.5D.
Geplaatst: 17.09.2012 - 20:41
door Quota
Wat is je budget? Vind beide auto's nogal aan de prijs v oor geïmporteerde auto's met dergelijke km standen...
Geplaatst: 17.09.2012 - 20:45
door boeme
Als ik mijn volvo classic op genoemde auto's inruil moet ik met 5 k bijleggen toch wel een heel eind komen lijkt mij....
En daar houd wat mij betreft het budget ook op.
Geplaatst: 17.09.2012 - 20:48
door Hans oet Twent
@Boeme,
Ik nodig je graag uit om in een echte Geartronic te komen sturen. RETE goed onderhouden waar ik 100% achter sta.
De mijne mag helaas vertrekken. 245K op de teller en van 2005.
V70 2.4D SUMMUM Geartronic bj 2005 MY 2006.
Geplaatst: 17.09.2012 - 21:02
door boeme
Dat is leuk uitgenodigd, bedankt!
Mijn voorkeur gaat uit naar een handgeschakeld exemplaar.
Succes met de verkoop Hans oet Twent,
Geplaatst: 18.09.2012 - 20:11
door boeme
Graag lees ik nog wat meer ervaringen mbt het rijden in een v70 d5, ook tips mbt aanschaf etc. zijn meer dan welkom.
Geplaatst: 18.09.2012 - 20:51
door 4wielen
Tja Boeme, wat valt erover te zeggen... Ik heb uitgebreid getest tussen de D5 163 pk H5 en de D5 185 pk H6. Ik heb de laatste gekozen, omdat ik dat kleine beetje extra vermogen en de stilte van de 6-bak op de snelweg erg waardeer. Dat de 185 pk standaard een roetfilter heeft was voor mij ook een plus, maar er zijn ook wel wat horrorverhalen van bekend. Mijn risico-indekking was het kopen van een Volvo bij een Volvo-dealer waar ook al het onderhoud heeft plaatsgevonden. En dat bevalt totnogtoe prima; er is wel e.e.a. gerepareerd, maar binnen de garantietermijn.
Belangrijkste is dat ik nog altijd met een grote lach in de V70 stap. Ik vind het echt een prachtige auto om te zien en te rijden. Alleen die stoelen al...
Succes met je keuze!
Geplaatst: 18.09.2012 - 21:33
door w.stif
Kijk eens bij dealers of specialisten, oke je bent [misschien]iets meer wijt maar dan heb je ook wat.
Welke regio woon je?
Het is persoonlijk maar zo'n heerlijke rijders wagen verdiend een automaat.
Succes
Geplaatst: 18.09.2012 - 21:34
door black smoke
mijn ervaring...heb m,n d5 nu bijna 2 jaar, gekocht met 198k op de teller, en nu op 270k ! tot nog toe géén problemen gehad,
en steeds soepel van beurt naar beurt gestuurd
verbruik ligt op 6.3 ltr/100
je bent al wel zo verstandig om op onderhouds historie te letten,
al biedt dit geen garantie op probleemloos rijden !
'n Volvo is ook niks meer dan 'n auto, waar ook legio problemen mee voor kúnnen komen !
'n beetje mazzel, moet je ook met 'n goed (dealer) onderhouden Volvo hebben !
al wordt 't risico op 'n mis-kleun bij 'n aantoonbaar goed onderhouden exemplaar wel aardig verkleind !
hoe lang wil je eigenlijk met je nieuwe aanwinst rijden ?
de eerste is 'n import auto (2008) waarvan ik iig de kmst. ff zou laten checken...2002 en 240 op de klok kan natuurlijk wel,
maar gewoon voor de zekerheid hé.......(onder 't motto: better save than sorry.....)
verder is zo'n V70 diesel 'n pracht wagen die heerlijk rijdt...

Geplaatst: 18.09.2012 - 22:21
door Voorn
Hans oet Twent schreef:@Boeme,
Ik nodig je graag uit om in een echte Geartronic te komen sturen. RETE goed onderhouden waar ik 100% achter sta.
De mijne mag helaas vertrekken. 245K op de teller en van 2005.
V70 2.4D SUMMUM Geartronic bj 2005 MY 2006.
Wat ? Hans je hebt hem net ingereden. Nu al weg doen. Net de bak laten flushen. Mijne heeft nu 315000 km gereden en rijdt nog als nieuw man. Houden die bak

Heb net met iemand gepraat over die nieuwe 2.4D (dus zelfde motor als wij maar 185pK heeft hij getuned naar 200 PK. Spijt als haren op zijn hoofd dat hij de oude (2004 D5 geartronic) had weggedaan. En hij is al de zoveelste die mij dit verhaal verteld. Houwen die bak

Geplaatst: 18.09.2012 - 22:23
door Voorn
Ohja en die man vertelde dat de nieuwe 2.4D ook veel meer diesel verbruikte dan de oude D5......
Geplaatst: 18.09.2012 - 22:24
door Voorn
Voorn schreef:Ohja en die man vertelde dat de nieuwe 2.4D ook veel meer diesel verbruikte dan de oude D5......
Juist door dat roetfilter en die nieuwe luchtmassameter ?
Geplaatst: 18.09.2012 - 23:00
door piotrV70
Die tweede zou ik met een boog omheen lopen:
-Volvoselectie.nl ? Heeft niks met Volvo te maken.
-"Garantie op de draaiende delen"
Geplaatst: 18.09.2012 - 23:31
door bartv70
Je kunt een skijken over de grens, de diesels zijn daar niet veel goedkoper als hier, maar de km. standen liggen veelal lager.
DEZE BIJVOORBEELD , bij de off.Volvo dealer.
Geplaatst: 19.09.2012 - 08:02
door Quota
welnu hier nog iemand met wat persoonlijke ervaringen.
Ik heb de auto nu anderhalf en heb er 50K km bijgezet op de teller. Ik kwam van de oude 2.5D die door velen "de tractor" werd genoemd door het rijkelijk nagelen van de motor (alleen buiten te horen).
positieve verschillen:
* kracht en souplesse van de motor
* 6 bak maakt dat de auto een stuk stiller is op de snelweg en maar marginaal onzuiniger dan de oude
* Ik heb voor de zekerheid nagevraagd of de softwareupdate die nodig is ivm het stijgende oliepeil geinstalleerd was (auto was dealeronderhouden ex-lease). Dit was bij mij dus nog niet gebeurd.
* minder rammels en kraakjes (nu geen, voorheen een paar)
* Betere wegligging, zeker ook op wat hogere snelheden voelt de auto veel vertrouwder en betrouwbaarder aan dan de classic, het gaat allemaal wat makkelijker en relaxter.
Nadelige verschillen:
* zwarte stalen velgen met winterbanden stond stoer op de classic, maar slaat echt nergens op onder mijn huidige auto, daar ga je dus eventueel ook nog extra geld aan kwijt zijn.
* motor is een stuk krachtiger en soepeler, maar verbruikt wel meer diesel (nu 1 op 16,1 tegen 1 op 18,7 voor de classic).
Overall ben word ik nog steeds erg gelukkig van de auto, ik kan er na 50K km nog steeds van genieten en raad het je dus ook zeker aan. Kijk goed naar de onderhoudshistorie, laat een volvo aankoopkeuring altijd onderdeel zijn van de deal en vertrouw op je gevoel.
Persoonlijk zou ik iets langer doorsparen of overwegen om alsnog gas in de classic te laten leggen... Het blijft immers toch een hoop geld en je schrijft behoorlijk af op de nieuwe, terwijl dat bij de huidige een stuk minder zal zijn.
Geplaatst: 19.09.2012 - 11:57
door MarioC70
Persoonlijk zou ik iets langer doorsparen of overwegen om alsnog gas in de classic te laten leggen... Het blijft immers toch een hoop geld en je schrijft behoorlijk af op de nieuwe, terwijl dat bij de huidige een stuk minder zal zijn.
_________________
LPG installatie kost ook zo rond de 2300 euro,tel uit je winst.
Geplaatst: 19.09.2012 - 13:20
door Quota
@ mario,
Tsja, ik hou bij aanschaf van een andere tweedehands auto ook rekening met een een mogelijke extra kostenpost van 2000 euro, puur omdat je ook wanneer alles lijkt te kloppen, het zo maar kan zijn dat er toch wat extra onkosten aan zitten te komen, en als je een auto net hebt gekocht, dan moet je wel laten repareren, direct weer inruilen levert meestal een groter verlies op. Van de huidige classic weet TS in ieder geval hoe betrouwbaar de auto is, en wat er aan onderhoud gedaan is.
Puur financieel denk ik dat dat de verstandigste keuze is... maar emotioneel gezien is een nieuwere auto natuurlijk vaak wel leuker.
Geplaatst: 19.09.2012 - 13:23
door vincent65
2000 euro??
Geplaatst: 19.09.2012 - 13:32
door bartv70
Quota schreef:@ mario,
... maar emotioneel gezien is een nieuwere auto natuurlijk vaak wel leuker.
Er is weinig leuker als een Mooie 850 Of V70
Geen idee
wat dit voor garage is, maar kijken kan nooit kwaad