Pagina 1 van 2
aankoop volvo 440
Geplaatst: 18.09.2012 - 17:34
door Johnson1
Ik ben vrij nieuw in het volvo 440 gebeuren, ik ga er een kopen maar heb afgezien van de standaard dingen waar je op moet letten bij aanschaf, geen idee of er ook specifieke dingen zijn waar je bij een 440 op moet letten. Nou ga ik woensdag naar deze kijken in Almelo:
http://auto.marktplaats.nl/volvo/594617 ... 4-wit.html
Iemand tips/tricks of suggesties waar ik op moet letten en of deze auto n verstandige keus is?
Nogmaals ben nog een 440 leek dusss.......

Geplaatst: 18.09.2012 - 19:58
door Dutch Volvo
nou, bij deze kan je op de automaat letten in de 1.8 waren die niet de beste.
Geplaatst: 18.09.2012 - 20:16
door Johnson1
ok, maar waar moet ik op letten? of de overgangen van versnelling soepel zijn en of er geen rare geluiden/trillingen te horen zijn?
Geplaatst: 18.09.2012 - 20:17
door Dutch Volvo
nou volgens mij wouden die cvt automaten snel kapot gaan.
Geplaatst: 18.09.2012 - 20:24
door Johnson1
ok dr zit sowieso n cvt automaat in?
hoorde ook ergens anders al dat dat niet de geweldigste bakken zijn...
Geplaatst: 18.09.2012 - 20:25
door Dutch Volvo
ja,
in de 1.8 zit altijd een CVT
dan kan je beter een 2.0l aut nemen
of van de oudere model de 1.7
Geplaatst: 18.09.2012 - 20:27
door wpee
Het lijkt alsof je ook op de radiateur moet letten
Geplaatst: 18.09.2012 - 20:27
door Dutch Volvo
daar wist ik niks van
Geplaatst: 18.09.2012 - 21:19
door Gutti
Niet kopen. In geen enkel geval de 1.8 AUT.
Deze is op 90.000 dat hij de eerste kuren krijgt.
Kijk uit voor een andere automaat maar zonder de 1.8 motor !
Geplaatst: 18.09.2012 - 21:57
door Johnson1
ok bedankt jongens, dus beter de 1.7 of de 2.0 of handgeschakeld. Apart, nu ik daar op let valt t me ook ineens pas op dat er zo veel 1.8i automaten op marktplaats staan!:P
Geplaatst: 19.09.2012 - 10:11
door rvo033467
Automaat is niet best inderdaad. Verder zijn de wielkast randen een zwak punt, roesten erg snel. Kijk ook of de achterbak droog is, wil nog al eens lekken bij de achterlichten.
Geplaatst: 22.09.2012 - 17:24
door Blade
Ik zou zowieso de automaten laten voor wat ze zijn en een handbak kiezen.
Verder goed op roest letten, verder zijn het redelijk goede autos hoor, het is tenslotte een Renault

Geplaatst: 22.09.2012 - 23:56
door Schilder
Nou daar haak ik dan maar in, ik heb zo`n Renault 460 hahaha, achter de plastieke sideskirts..bij de wielkastrand-achter wil het ook weleens flink rotten, en kijk even naar de peilstok, even eruit trekken, is deze gitzwart, dan laat de onderhoud ook achter zich, en kijk ook even naar de uitlaat, zit er veel roet (erg zwart) dan kan het olie verbruik hoog zijn.
Test de schokbrekers voor te lang door veren.
Een troost, dat geldt voor elke 2e hands auto!
Schilder
Geplaatst: 26.09.2012 - 13:38
door Tonkey
Let ook op simpele dingen als, hoe zijn de banden, de remmen etc...
Zijn kleine dingen, maar als blijkt dat je na een week 4 nieuwe banden nodig hebt kan het toch aardig in de papieren lopen.
En inderdaad op water in de achterbak letten, is vaak zo gemaakt door een nieuw rubber te plaatsen (van de sloop halen, kost ongeveer 5/10 euro). Maar als blijkt dat er lang water in heeft gestaan kan de schade al gedaan zijn.
Geplaatst: 26.09.2012 - 14:29
door Ramon&Ramon
Is een wat oudere S of V40 geen betere optie,dan heb je tenminste nog een beetje Volvo,zo,n 440 is een franse perenkist vind ik,maar dat is mijn mening..
Geplaatst: 27.09.2012 - 14:02
door Blade
Maar bij zon oud type s40/v40 zitten toch ook een hoop renault onderdelen in ? Zoals de versnellingsbak ?
Geplaatst: 27.09.2012 - 14:14
door rvo033467
Maar hoe was de auto waar je de 18e geweest bent?
Geplaatst: 27.09.2012 - 14:18
door Ramon&Ramon
Poika schreef:Maar bij zon oud type s40/v40 zitten toch ook een hoop renault onderdelen in ? Zoals de versnellingsbak ?
De bak wel,maar de rest niet,motor enz,die motoren zijn stuk beter dan die renault motoren..
Geplaatst: 07.10.2012 - 20:21
door Blade
nee de rest is mitsubishi toch ? (op het blokje na dan, hoewel gdi ook mitsu is)
Geplaatst: 26.10.2012 - 17:00
door maarten/'sbargh
SCHOP! Deze Volvo heb ik gekocht. Johnson is een vriend van mij en had zich even hier aangemeld.
Deze auto heb ik van een dame van bouwjaar 1928 gekocht. Stond dus inderdaad 73.250 km op de teller. Is wel een cvt automaat. Heeft nu 1x bij garage gestaan en dat was omdat een vacuümslang verstopt zat.
Schijnt dat Volvo die 440's toentertijd heeft teruggeroepen vanwege de (vacuüm)slangen.
Weet iemand hier meer van cq heeft iemand zo'n setje nog liggen cq moet ik dit nog gaan vervangen? Deze slangen zijn verder nog allemaal ori.
Rijdt verder superlekker. Lekker beetje 80-130 rijden en verbruik is tussen de 1:12 en 1:14. dus netjes!
Groeten Maarten