Pagina 1 van 1
stuurpomp lekt wat op de as
Geplaatst: 21.09.2012 - 22:01
door post767
Van mijn nieuwe v70 2.4 d lekt de stuurpomp wat op de as, Weet iemand hoe lang het duurt om een nieuwe in te bouwen? Is dat goed zelf te doen en wat zou inbouw kosten bij een garage? Evt topic how -to
Veder vind ik op ebay.de veel pompen voor rond de 160 euro, deze geven aan zowel voor benzine als diesel modellen geschikt te zijn, klopt het dat het dezelfde pomp is???
alvast bedankt
Geplaatst: 22.09.2012 - 00:59
door Ramon&Ramon
Is het niet de dikke slang waarvan de klem loszit?
Die pompen gaan weinig stuk en lekken op de as heb ik niet eerder meegemaakt.
De juiste vloeistof erin?
Geplaatst: 22.09.2012 - 11:52
door post767
Ik ga er naar kijken, het is wel nat rond om de as, en vandaar naar beneneden toe over de beugel die tegen het blok aan gebouwd zit. Het zou ook nog van het pomphuis zelf kunnen komen
bedankt
Geplaatst: 22.09.2012 - 16:09
door post767
Het lijkt idd bij de dikke slang vandaan te komen, moet je eerst het resevoire leeg laten om deze los te maken?
Geplaatst: 22.09.2012 - 16:14
door Ramon&Ramon
alleen een nieuwe klem monteren,daarvoor hoeft de slang niet los.
Geplaatst: 22.09.2012 - 19:29
door Msuidgeest
Geloof het of niet maar bij mij was de lekkage weg na het vervangen van de ATF-olie. Ook iets met het asje die nat was ...
Geplaatst: 22.09.2012 - 19:34
door post767
Ramon bedankt voor de info, zat al aan een nieuwe pomp te denken!
Er zit bij mij een gewone rvs slangenklem op, ik heb deze aan gedraaid, maar hij blijft wat lekken. Na een rit van 20 min, toch weer beetje nat op wc papier. Kan het ook zijn dat de slang iets ingekort moet worden ivm haarscheurtjes?
alvast bedankt
Geplaatst: 30.09.2012 - 22:45
door post767
NOg een paar slagen gegeven met ratetjel, zo kwan ik er beter bij dan met een schroevendraaier. Nu lekt hij niet meer!!!
Geplaatst: 30.09.2012 - 23:27
door Ramon&Ramon
Opgelost dus..
Geplaatst: 19.08.2013 - 10:48
door Quota
Hmm, had net de dealer aan de telefoon, de stuurbekrachtigingspomp zou lichtjes lekken, kan er nog mee doorrijden zolang ik het vloeistofniveau maar in de gaten hou. Een nieuwe zou incl montage en btw op 680 euro komen , zijn dat een beetje normale prijzen?
Geplaatst: 19.08.2013 - 17:54
door Quota
Niemand tips?
Geplaatst: 19.08.2013 - 17:56
door MarioC70
Niet echt een normale prijs,dat wilde je weten denk ik?
Geplaatst: 19.08.2013 - 19:54
door Quota
Hoi Mario, ik snap je reactie wel, mijn vraag was ook een beetje kort door de bocht. (toch een nadeel van internet op de mobiele telefoon, het typt voor geen meter en je maakt je er al snel te makkelijk van af..)
De prijs is van de genoemde reparatie is één ding (en een dealer zal nooit de goedkoopste oplossing zijn). Maar is het bijvoorbeeld mogen en aan te raden om voor een revisiemodel te gaan, is het een klusje wat je eenvoudig zelf kunt doen, meer ook de algemene tips zeg maar...
Geplaatst: 19.08.2013 - 20:00
door JeroenSpock
De dealer was wel de goedkoopste (in Veendam) om mijn dynamo te vervangen (€120). Ik had een dynamo van Autorima, 50 euro. Heb toen ook gevraagd naar de stuurpomp, want de mijne lekt ook lichtjes, zat op 75 euro. Hij zou dan een mooi exemplaar uitzoeken met weinig kilometers.
Wat ik toen hoorde van de receptionist van de dealer, en de man van Autorima, moet het geen heel moeilijk klusje zijn.
Geplaatst: 19.08.2013 - 20:24
door Quota
Tsja, voor de volgende beurt moeten de schijven en blokken voor ook gedaan worden (480 euro) en één van de schijven achter heeft veel roest, dat zou over drie maanden bij de APK een issue kunnen worden....
Lekker dan, dat nieuwe rijden, rem nauwelijks en moet daar dan bij de apk voor bloeden...
Misschien maar eens wat lichtjes opsteken en een klusdagje inplannen...
Geplaatst: 19.08.2013 - 20:33
door MarioC70
480 voor alleen de schijven en blokken voor?
Het is een hoop geld.
Geplaatst: 19.08.2013 - 20:34
door MarioC70
Quota schreef:Hoi Mario, ik snap je reactie wel, mijn vraag was ook een beetje kort door de bocht. (toch een nadeel van internet op de mobiele telefoon, het typt voor geen meter en je maakt je er al snel te makkelijk van af..)
De prijs is van de genoemde reparatie is één ding (en een dealer zal nooit de goedkoopste oplossing zijn). Maar is het bijvoorbeeld mogen en aan te raden om voor een revisiemodel te gaan, is het een klusje wat je eenvoudig zelf kunt doen, meer ook de algemene tips zeg maar...
Dat is een zeer simpel klusje en als je op internet zoekt zijn er genoeg bedrijven die of nieuw of ruil verkopen..
Geplaatst: 19.08.2013 - 20:36
door MarioC70
Geplaatst: 26.08.2013 - 16:56
door Quota
hmm, dat scheelt een behoorlijke slok op een borrel...
is de in je eerste link genoemde pomp dezelfde als die in mijn V70 zit? want dat scheelt nogal met de prijs van de dealer. het zweten van de pomp is minimaal. Ben vandaag nog even langs de dealer gegaan ivm een olielekkage aan het blok. Ze hebben bij de beurt de motor schoon gespoten en nu 600 km verder weer even gekeken om te kijken waar de lekkage zit.
Het was even zoeken (gelukkig, want dan lekt het dus niet al te hard) maar het lijk nu iets te zweten bij de naad tussen het onder- en bovenblok. Men wil dat de volgende keer gaan repareren met een soort metaalkit. schijnt ook de voorgeschreven reparatie vanuit Volvo te zijn.
tsja, de auto heeft nu bijna 260K km gereden en dan kunnen er wat kosten aan komen... Maar leuk is anders...
Geplaatst: 23.09.2013 - 21:30
door Edwin
10 jaar geleden is bij onze toenmalige 855 ook het stuurhuis vervangen voor een gereviseerde door de dealer was toen geloof ik iets van rond de 500 euro.
Een nieuwe was duurder en dit was volgens de dealer een gebruikt stuurhuis wat met nieuwe onderelen weer opgebouwd. Tegenwoordig heet dat refurbished geloof ik.
Dan zou ik zeggen dat 680 euro voor een nieuwe niet zo heel gek duur is in vergelijk met de prijzen van 10 jaar geleden. Al blijft het een hoop geld en kun je wellicht een hoop besparen door het zelf te doen, al dan niet met hulp van een handige Harry.
Gr. Edwin.