probleem powershift na 160.000 beurt
Geplaatst: 23.09.2012 - 21:35
Dag forum leden,
onlangs stak ik mijn V50 2.0D powershift binnen voor de 160.000km beurt
voor het onderhoud geen problemen met motor of schakelbak, maar na het terugkrijgen had ik het volgend fenomeen.
Bij volgas heeft de versnellingsbak geen idee wat te moeten doen met als gevolg dat hij in noodloop gaat. na herstarten is de foutcode steeds weg, maar het fenomeen keert steeds terug. De auto de dag erop terug binnen gestoken in de werkplaats met als gevolg dat ik een huur auto mee kreeg. De werkplaats weet niet wat er is en heeft blijkbaar een service protocol gestuurd naar Volvo Belgie.
Ik vond de uitleg van de garage wel wat vreemd. volgens hen konden ze op de dag van binnen brengen het niveau van de bak niet controleren omdat deze op 77°C stond, en dit terwijl ik heb gezien dat ze een vloeistof uit de bak hebben laten lopen nadat ik hem had binnen gebracht.
Zijn er hier mensen die mij een idee kunnen geven wat het probleem zou kunnen zijn, of die mij meer info kunnen geven van wat de garage zou kunnen hebben fout gedaan?
loop er echt verveeld mee, en zit met een dubbel gevoel naar de werkplaats toe. Voordien nooit geen probleem gehad, en enorm tevreden geweest, maar nu voel ik mij wat opzij gezet.
graag wat advies of informatie aub.
alvast bedankt.
onlangs stak ik mijn V50 2.0D powershift binnen voor de 160.000km beurt
voor het onderhoud geen problemen met motor of schakelbak, maar na het terugkrijgen had ik het volgend fenomeen.
Bij volgas heeft de versnellingsbak geen idee wat te moeten doen met als gevolg dat hij in noodloop gaat. na herstarten is de foutcode steeds weg, maar het fenomeen keert steeds terug. De auto de dag erop terug binnen gestoken in de werkplaats met als gevolg dat ik een huur auto mee kreeg. De werkplaats weet niet wat er is en heeft blijkbaar een service protocol gestuurd naar Volvo Belgie.
Ik vond de uitleg van de garage wel wat vreemd. volgens hen konden ze op de dag van binnen brengen het niveau van de bak niet controleren omdat deze op 77°C stond, en dit terwijl ik heb gezien dat ze een vloeistof uit de bak hebben laten lopen nadat ik hem had binnen gebracht.
Zijn er hier mensen die mij een idee kunnen geven wat het probleem zou kunnen zijn, of die mij meer info kunnen geven van wat de garage zou kunnen hebben fout gedaan?
loop er echt verveeld mee, en zit met een dubbel gevoel naar de werkplaats toe. Voordien nooit geen probleem gehad, en enorm tevreden geweest, maar nu voel ik mij wat opzij gezet.
graag wat advies of informatie aub.
alvast bedankt.