Pagina 1 van 1
Advies gevraagd
Geplaatst: 25.09.2012 - 20:42
door herbert (c5)
Hallo mede forum leden
Ben me wel aan het inlezen maar zie door alle modellen en motoren het bos niet meer
Wij zagen deze auto en willen daar lpi in (laten) bouwen , wat zeggen de kenners hierover
http://www.autotrader.nl/auto/volvo/lel ... --automaat
Alvast bedankt voor jullie moeite gr herbert
Geplaatst: 25.09.2012 - 21:33
door evert65
moeilijk te zeggen, ik dacht dat standkachel en gas niet samen gingen
Geplaatst: 25.09.2012 - 22:05
door herbert (c5)
En wat is het verhaal van die luchtvering dan , is dat een optie geweest of ...
Geplaatst: 25.09.2012 - 23:15
door Ramon&Ramon
Voor een beetje meer euro,s heb je er eentje van 2001,ik vind hem knap aan de prijs..voor eentje van 1998
http://www.autokooy.nl/CORE/index.php?o ... 6&Itemid=9
Geplaatst: 25.09.2012 - 23:15
door Ramon&Ramon
http://www.autokooy.nl/CORE/index.php?o ... 0&Itemid=9
Ook leuk voor die prijs..
LPG inbouwen kost je rond de 2300 euro,daar heb je een mooie diesel voor als je dat erbij optelt.
Lijkt niet zo raar
Geplaatst: 26.09.2012 - 00:01
door waver
Kilometers zijn laag zijn die NAP?
Wordt er met de luchtvering misschien nivomats bedoeld
Denk om distributiereim, waterpomp en multiriem. Bij twijfel over leeftijd vervangen!!
Als hij ECHT goed is zou het de moeite kunnen zijn om er G3 in te bouwen. Die heb je er met de huidige brandstofprijzen zo weer uit.
Je zou ook kunnen zoeken naar een v70 op gas (bij voorkeur LPI) die moet je voor dit bedrag ook kunnen vinden. Kilometers maken niet zoveel uit. vijf of zes ton is voor deze autoś geen uitzondering. Maar realiseer je dat je geen nieuwe auto koopt. Dus zal er regelmatig wat te repareren zijn omdat zelfs een volvo soms slijt.
- Airco
- Homokineet + Rubbers
- ontsteking (bougies, kabels, rotor, verdelerkap
- automaat flushen
Als je lief bent voor een v70classic gaat ie nog heel lang mee.
Op dit forum en het 850 forum zijn heel veel hobbytechneuten die je willen helpen als je een vraag hebt.
succes
Geplaatst: 26.09.2012 - 01:12
door potje13
wat is de interval voor het vervangen van de distributie voor een 2.5T?
Geplaatst: 26.09.2012 - 11:37
door Ramon&Ramon
potje13 schreef:wat is de interval voor het vervangen van de distributie voor een 2.5T?
Modeljaar?????
ergens anders op het forum gevonden
Geplaatst: 26.09.2012 - 14:42
door waver
tussen de motortypes zit er geen verschil.
wel in de bouwjaren, vanaf 99 is de termijn verhoogd naar 150.000km.
tot en met 98 is het iedere 120.000km voor de distributiriem, en 90.000km voor de multiriem.
Geplaatst: 26.09.2012 - 18:55
door sbv
Vanaf MY99 zijn het andere motoren met ETM. Kwa kleppen stellen zit er ook een verschil in
Re: Lijkt niet zo raar
Geplaatst: 26.09.2012 - 21:39
door herbert (c5)
waver schreef:Kilometers zijn laag zijn die NAP?
Wordt er met de luchtvering misschien nivomats bedoeld
Denk om distributiereim, waterpomp en multiriem. Bij twijfel over leeftijd vervangen!!
Als hij ECHT goed is zou het de moeite kunnen zijn om er G3 in te bouwen. Die heb je er met de huidige brandstofprijzen zo weer uit.
Je zou ook kunnen zoeken naar een v70 op gas (bij voorkeur LPI) die moet je voor dit bedrag ook kunnen vinden. Kilometers maken niet zoveel uit. vijf of zes ton is voor deze auto? geen uitzondering. Maar realiseer je dat je geen nieuwe auto koopt. Dus zal er regelmatig wat te repareren zijn omdat zelfs een volvo soms slijt.
- Airco
- Homokineet + Rubbers
- ontsteking (bougies, kabels, rotor, verdelerkap
- automaat flushen
Als je lief bent voor een v70classic gaat ie nog heel lang mee.
Op dit forum en het 850 forum zijn heel veel hobbytechneuten die je willen helpen als je een vraag hebt.
succes
Bedankt voor het meedenken , wat betreft het onderhoud daar zullen wij nooit op bezuinigen. We hebben nu een c5 hdi uit 2003 en gem 1000 euro per jaar bij de dealer
Deze heeft nu 300000 km gelopen en de koppeling word slecht stoelen zitten niet meer zo goed en de jaarlijkse hitte problemen in Italie met de carvan erachter (motor temp)
Ik dacht dat je de 2,5 liter moest hebben ivm de kleppen voor het lopen op gas
Gr Herbert
Geplaatst: 28.09.2012 - 14:50
door Gouwe
Herbert,
De 850/V70 classic hebben een kop met hydraulische klepstoters. Deze kunnen zonder kleppen stellen mega lang op gas rijden. 5 a 6 honderduizend of meer is geen uitzondering (kijk ook maar eens op het volvo850forum).
De nieuwe 2.4 motoren (Let op! zitten ook in de laatste V70 classics vanaf MY1999 of 2000) hebben vaste klepstoters. Deze kunnen ook prima op gas rijden met een flashlube systeem. Echter hierbij moet je de kleppen laten stellen en dat schijnt zomaar tussen de 500 en 1000 euro te kunnen kosten. De interval weet ik niet.
Ik zou voor die 4000 euro lekker een D5 of een V70 met reeds ingebouwd LPi systeem kopen en de investering voor de nieuwe LPG installatie lekker reserveren voor onderhoud.......
Hoge kilometerstanden zijn echt geen probleem voor de V70, als ze maar aantoonbaar (goed) onderhouden zijn.
Christiaan
Geplaatst: 30.09.2012 - 21:35
door herbert (c5)
Nog bedankt voor het meedenken we zijn na lang wikken en wegen "gevallen "voor een 940 polar op gas (g3) en hebben er vandaag een aangeschaft \:D/
Geplaatst: 01.10.2012 - 13:26
door Gouwe
Gefeliciteerd! Mooie wagens blijven dat toch.
Geplaatst: 01.10.2012 - 13:28
door Ramon&Ramon
herbert (c5) schreef:Nog bedankt voor het meedenken we zijn na lang wikken en wegen "gevallen "voor een 940 polar op gas (g3) en hebben er vandaag een aangeschaft \:D/
Wel kleppen stellen om de 10000km op LPG...
Geplaatst: 01.10.2012 - 13:31
door Laguna-S60
Zo vaak!??
Geplaatst: 01.10.2012 - 14:58
door Ramon&Ramon
zo vaak inderdaad@
Geplaatst: 01.10.2012 - 15:30
door Laguna-S60
owke..., zouden we dus met ons kmtrage om de 6 maanden bij de garage moeten staan...
Geplaatst: 01.10.2012 - 15:52
door Ramon&Ramon
Ik zeg niet dat je het moet doen,het is alleen een advies!
Als er geen lpg kop opzit,is de kans dat ze inzakken erg groot.
Is mijn ervaring,maar die is minimaal.