roetfilterproblemen
Geplaatst: 26.09.2012 - 20:58
Heren,
Het blok van onze V70 D5 is vervangen (liep bij 160K stuk in duitsland 3 maanden geleden) voor een 136KW met 70K op de klok. Bleek een stuk uit de verbrandingskamer te zijn gebroken, het blok moest worden afgeschreven...
Ik kreeg hem verleden week terug met een ander blok en trok er een caravan mee uit de stalling. In eerste instantie liep hij mooi en rustig maar op een gegeven moment trok hij slechter en vlak voor thuiskomst liep het roetfilter vol en waarschuwde de boordcomp. Ergo: Wagen weer terug naar de garage, bleek dat de sensor op het filter stuk te zijn die aangeeft dat de boel schoongebrand moet worden. Vernieuwd maar de garagist is niet tevreden, hij blijft proberen het roetfilter vol te gooien. Garagist blijft zoeken maar komt er niet echt uit.
Iemand een idee of ervaringen hiermee?
Met groet,
GERT
Het blok van onze V70 D5 is vervangen (liep bij 160K stuk in duitsland 3 maanden geleden) voor een 136KW met 70K op de klok. Bleek een stuk uit de verbrandingskamer te zijn gebroken, het blok moest worden afgeschreven...
Ik kreeg hem verleden week terug met een ander blok en trok er een caravan mee uit de stalling. In eerste instantie liep hij mooi en rustig maar op een gegeven moment trok hij slechter en vlak voor thuiskomst liep het roetfilter vol en waarschuwde de boordcomp. Ergo: Wagen weer terug naar de garage, bleek dat de sensor op het filter stuk te zijn die aangeeft dat de boel schoongebrand moet worden. Vernieuwd maar de garagist is niet tevreden, hij blijft proberen het roetfilter vol te gooien. Garagist blijft zoeken maar komt er niet echt uit.
Iemand een idee of ervaringen hiermee?
Met groet,
GERT