Pagina 1 van 1

roetfilterproblemen

Geplaatst: 26.09.2012 - 20:58
door curtiss
Heren,

Het blok van onze V70 D5 is vervangen (liep bij 160K stuk in duitsland 3 maanden geleden) voor een 136KW met 70K op de klok. Bleek een stuk uit de verbrandingskamer te zijn gebroken, het blok moest worden afgeschreven...

Ik kreeg hem verleden week terug met een ander blok en trok er een caravan mee uit de stalling. In eerste instantie liep hij mooi en rustig maar op een gegeven moment trok hij slechter en vlak voor thuiskomst liep het roetfilter vol en waarschuwde de boordcomp. Ergo: Wagen weer terug naar de garage, bleek dat de sensor op het filter stuk te zijn die aangeeft dat de boel schoongebrand moet worden. Vernieuwd maar de garagist is niet tevreden, hij blijft proberen het roetfilter vol te gooien. Garagist blijft zoeken maar komt er niet echt uit.

Iemand een idee of ervaringen hiermee?

Met groet,
GERT

Geplaatst: 26.09.2012 - 22:50
door Gast
Jouw blok is waarschijnlijk kapot gelopen omdat hij aan het regeneren is geslagen.
En dusdanig veel dat de dieselolie in de motorolie is gekomen. Daardoor geeen smering meer en.......
Als je niks aan het roetfilter gaat doen, zal het zelfde weer gebeuren.
Behalve een roetfilter heb je toch ook nog een katalisator? Die kan ook verstopt zijn.

Geplaatst: 04.10.2012 - 19:20
door Nijsluc
is het probleem opgelost ?

Geplaatst: 04.10.2012 - 22:44
door Gast
Nijsluc schreef:is het probleem opgelost ?
Nee, nog grotere problemen, lees hier verder: http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=52245