Pagina 1 van 1

Aankoopadvies V50 2.0D

Geplaatst: 27.09.2012 - 11:46
door Summum87
Dag allemaal,

Ik zal me eerst eens netjes voorstellen.

Ik ben Chiel, 25 jaar oud en kom uit Wierden. Ik rij op dit moment met veel plezier in een Opel Vectra 1.8 uit 2003. Ik rij echter 100km per dag naar mn werk en dan nog prive-kilometers, dus een diesel is veel voordeliger voor mij.

Tot nu toe ben ik veel op het Opel Forum te zien, maar mijn oog is op een V50 gevallen, dus wend ik mij tot jullie kenners van het Volvo Forum :)

Ik heb een Volvo V50 2.0D Summum van mei 2005 op het oog. De auto heeft een stand van 250.000 km en staat (particulier) te koop voor € 5.950,00. Naast alle Summum opties (leer, PDC, Xenon, autom. vertelbare bestuurders stoel) heeft de auto navigatie (klapscherm bovenop dashboard) en geintegreerde telefoon. Recentelijk is de luchtfilter, distributieset, waterpomp en multiriem vervangen (rond de 225.000 km).

Zaterdag gaan we kijken en hem eventueel kopen. Hebben jullie tips voor mij waar ik goed op moet letten? En is de prijs redelijk? Eigenlijk wil ik er wat minder voor betalen.

Geplaatst: 27.09.2012 - 12:08
door V70/2.4D/2003
Prijs is voor een particuluer te hoog, dat is een dealerprijs.

Zie de link:
http://www.gaspedaal.nl/Volvo/V50/?pmin ... sel&srt=pr

Geplaatst: 27.09.2012 - 12:55
door Summum87
Wat is een redelijke prijs dan?

Geplaatst: 27.09.2012 - 14:49
door fjrene
Is een vraagprijs ,eerst kijken hoe alles eruitziet en de algehele staat is dan zou ik beginnen met 4750 te bieden.

Geplaatst: 27.09.2012 - 15:23
door Summum87
Oke, dat zal ik in mijn achterhoofd houden.

Iemand nog tips waar ik goed op moet letten? Heb natuurlijk geen brug bij de hand, dus wat ik zo goed kan controleren.

Een lokale Volvo specialist vertelde dat ik even op moet leten bij een koude start of het wel soepel loopt en de speling in wielen moet controleren, alsmede de airco.

Re: Aankooptadvies V50 2.0D

Geplaatst: 27.09.2012 - 15:29
door Ramon&Ramon
Summum87 schreef:Dag allemaal,

Ik zal me eerst eens netjes voorstellen.

Ik ben Chiel, 25 jaar oud en kom uit Wierden. Ik rij op dit moment met veel plezier in een Opel Vectra 1.8 uit 2003. Ik rij echter 100km per dag naar mn werk en dan nog prive-kilometers, dus een diesel is veel voordeliger voor mij.

Tot nu toe ben ik veel op het Opel Forum te zien, maar mijn oog is op een V50 gevallen, dus wend ik mij tot jullie kenners van het Volvo Forum :)

Ik heb een Volvo V50 2.0D Summum van mei 2005 op het oog. De auto heeft een stand van 250.000 km en staat (particulier) te koop voor € 5.950,00. Naast alle Summum opties (leer, PDC, Xenon, autom. vertelbare bestuurders stoel) heeft de auto navigatie (klapscherm bovenop dashboard) en geintegreerde telefoon. Recentelijk is de luchtfilter, distributieset, waterpomp en multiriem vervangen (rond de 225.000 km).

Zaterdag gaan we kijken en hem eventueel kopen. Hebben jullie tips voor mij waar ik goed op moet letten? En is de prijs redelijk? Eigenlijk wil ik er wat minder voor betalen.

Heb je een kenteken van die auto,misschien kan ik in het onderhoudsschema kijken!
Mits dealer onderhouden natuurlijk.

Geplaatst: 27.09.2012 - 16:20
door V50-Mart
1. onderhoudsboekje --> is vorige eigenaar zuinig geweest op zijn auto, of op zijn portomonnee.
2. bij proefrit even stevig remmen op recht stuk zonder handen aan het stuur...wijkt de auto uit?
3. roetfilter aanwezig op de auto? zoja, wanneer is die aan vervanging toe?
4. 1e turbo nog?
5. motor afdekplaat erafschroeven. is de motor droog, geen olievlekken, lekkende verstuivers etc.
6. staat van de banden. als die ook al aan het minimum voor de apk zitten, dan is dat extra kostenpost.

Staar je ook niet alleen blind op de motor. Check het interieur. werkt alles nog? radio, navigatie, stoelen, centrale vergrendeling etc.

Ik zou afspraak maken met een volvo dealer voor een aankoop keuring (kost 99 euro). Je weet dan gelijk heel veel over de auto en kunt dan goed bepalen of je em wel of niet wilt hebben. Als je goede afspraken maakt, kun je misschien wel in je proefrit gelijk even langs bij volvodealer daar in de buurt.

Geplaatst: 27.09.2012 - 22:07
door eeltje69
Goeie tips hierboven.
Vraag ook of er schade is geweest en bekijk of reparaties netjes zijn gedaan.
Vallen alle deuren netjes dicht en hoe dit het net de kofferbak en de motorkap.

Geplaatst: 28.09.2012 - 11:29
door 360Degreez
"Voel" ook even of de auto goed doortrekt bij het accelereren. Hapering of twijfel in de motor kan duiden op een rotte EGR (Probleem bij de 2.0D)

Test ook de airco even!

Geplaatst: 30.09.2012 - 13:07
door V50-Mart
360Degreez schreef:"Voel" ook even of de auto goed doortrekt bij het accelereren. Hapering of twijfel in de motor kan duiden op een rotte EGR (Probleem bij de 2.0D)

Test ook de airco even!
Nou dat lijkt bij elke volvo diesel wel een probleem..wat een onding

Geplaatst: 30.09.2012 - 13:20
door 360Degreez
V50-Mart schreef:
360Degreez schreef:"Voel" ook even of de auto goed doortrekt bij het accelereren. Hapering of twijfel in de motor kan duiden op een rotte EGR (Probleem bij de 2.0D)

Test ook de airco even!
Nou dat lijkt bij elke volvo diesel wel een probleem..wat een onding
Indeed, niet goed doordacht en je wint er niets mee. Het enige voordeel is dat je motor in de winter sneller op temperatuur is.

Daarom: In de zomer een plaatje ertussen, en in de winter plaatje ertussenuit.

Geplaatst: 30.09.2012 - 13:40
door Ramon&Ramon
Vreemd dat de topic starter niet meer reageerd?

Geplaatst: 30.09.2012 - 20:14
door fjrene
Zeker met zijn nieuwe v50 op stap.

Geplaatst: 30.09.2012 - 20:37
door Fredhead
360Degreez schreef:"Voel" ook even of de auto goed doortrekt bij het accelereren. Hapering of twijfel in de motor kan duiden op een rotte EGR (Probleem bij de 2.0D)

Test ook de airco even!
Inhouden/haperen kan ook in een vervuilde sensor zitten die de luchtstroom meet.
Die zat bij mij destijds op een gegeven moment vol met troep en dat gaf eenzelfde resultaat.

Buisje schoongemaakt, weer terug geplaatst en probleem opgelost.

Alleen is de kans ook inderdaad groot dat het aan de EGR ligt

Geplaatst: 01.10.2012 - 10:16
door 360Degreez
fredhead schreef:
360Degreez schreef:"Voel" ook even of de auto goed doortrekt bij het accelereren. Hapering of twijfel in de motor kan duiden op een rotte EGR (Probleem bij de 2.0D)

Test ook de airco even!
Inhouden/haperen kan ook in een vervuilde sensor zitten die de luchtstroom meet.
Die zat bij mij destijds op een gegeven moment vol met troep en dat gaf eenzelfde resultaat.

Buisje schoongemaakt, weer terug geplaatst en probleem opgelost.

Alleen is de kans ook inderdaad groot dat het aan de EGR ligt
Sensor in de luchtmassameter bedoel je? Deze heb ik ooit eens met remmenreiniger schoongemaakt in mijn zoektocht naar waarom de turbo het niet meer deed.

Bleek achteraf een lekkend T-Stukje in het vacuumtraject te zijn. Probeer die maar eens te vinden! ;-)