Druklager defect

Dus niet Amazone, zoals veel gezegd wordt.
xnozemx
2nd Gear member
Berichten: 106
Lid geworden op: 28.01.2010 - 16:46
Locatie: maastricht

Oh ik kan me vergissen met ATF, heb inderdaad in mijn uitgeprinte boekje (van oudevolvo, ken je wel, hè;) )overgenomen dat ik 80W90 moest hebben, en die heb ik ook gekocht.
En te gekke tip: koppeling intrappen, tijdens monteren. Ik hoop niet dat ik dit heel vaak mag gaan doen, dus hoop jouw tip niet nodig te hebben, het is zó logisch, als het geschreven staat. Zou me gisteren veel tijd bespaard hebben.

Nu maar hopen dat een volgende beginnend sleutelaar dit leest.
Volvo 245 1980. B23, overdrive, el.raambediening voor, stuurbekrachtiging, centrale vergrendeling, schuif/kanteldak
'vier deurs' Volvo Amazon 1966.
xnozemx
2nd Gear member
Berichten: 106
Lid geworden op: 28.01.2010 - 16:46
Locatie: maastricht

Gisteren de rest terug gezet, had de aandrijfas nog gemonteerd, kwam er achter dat deze nu toch geheel los moest, (en dat viel nog niet mee, wat zit de zaak soms vast, dat wil je niet weten) omdat de bak in 2 delen werd terug geplaatst. Best zwaar zo'n versnellingsbak als je op je rug ligt.
Alleen de pook moest er nog in: voor ik naar bed ging kon ik het toch niet laten deze er terug in te zetten en ben vanmorgen met hem naar het werk gereden, wel een genot, dat ik ook verschil voel, schakelt lekker soepel.
Allen pakt de koppeling DIRECT na het laten opkomen, zou hem graag een grotere slag geven. Dan moet ik de moer, van de bout op de gaffel, verder naar het uiteinde draaien, of denk ik verkeerd om? (of zit ik helemaal fout?)

Verder wil ik Lars bedanken en iedereen die ook heeft meegedacht, maar heeft geschreven omdat er alweer een antwoord stond :male:
Volvo 245 1980. B23, overdrive, el.raambediening voor, stuurbekrachtiging, centrale vergrendeling, schuif/kanteldak
'vier deurs' Volvo Amazon 1966.
Gebruikersavatar
oudevolvo
3rd Gear member
Berichten: 408
Lid geworden op: 26.04.2007 - 20:12

Mooi dat het gelukt is, graag gedaan!
Om te zorgen dat je koppeling wat later aangrijpt, moet je zorgen dat er wat meer vrije slag is.
De gaffel moet dus wat minder ver ingedrukt / weggedrukt worden bij een koppeling in rust.
Je moet de moer dus richting de hulp koppelingscilinder draaien.
_________________
Lees meer over mijn Volvo's, Amazon cabrio foto's en tips op http://www.oudevolvo.nl/ of mijn weblog op http://www.oudevolvo.nl/blog
Plaats reactie

Terug naar “De Amazon”