Pagina 1 van 1

V70 D2 geluid

Geplaatst: 28.09.2012 - 23:27
door AmazonB20
Ik overweeg de aankoop (lease) van een V70 D2 powershift.
Ik heb er vandaag een proefrit mee gemaakt omdat ik wilde weten of het motorvermogen voldoende was. Dit was boven de verwachting. Ik was ook helemaal weg van het confort van de zetels.
Onder de verwachting was het geluid van de motor, vooral bij optrekken. Ik heb er een 15-tal minuten mee gereden om te motor op temperatuur te krijgen. Misschien moet ik dan toch een D3 overwegen maar dan moet ik de automaat laten vallen (ik moet voor de lease onder de 145 g CO2/km blijven).
Graag terugkoppeling van eigenaars van V70 D2/D3 (eventueel V60 D2) wat het motorgeluid betreft. Merkt u hetzelfde ? Kan er iemand een D2 en D3 vergelijken ? Heeft er iemand weet van autotests die het geluid meten in de auto terwijl die rijdt ?
Dank bij voorbaat voor reacties.

Geplaatst: 29.09.2012 - 17:30
door rvo033467
Je wilt dus meer motorgeluid horen? Of juist minder?
Snap het niet helemaal.

Geplaatst: 29.09.2012 - 18:48
door BlackcurrantV70
D2 is een PSA 4 cyl dacht ik, de D3 is een Volvo 5 cyl.

Meer argumenten zijn niet nodig.

Ik heb 2 D3's staan nu, een 2.0 en een 2.4, wat een geluid, daar kan een 4 cyl nooit aan tippen

Geplaatst: 29.09.2012 - 19:12
door Volvoman
Mijn D3 is geweldig!!

Geplaatst: 29.09.2012 - 22:53
door AmazonB20
Ik was blijkbaar niet duidelijk.
Het is me om ter minst geluid te doen. Ik vond de D2 nogal luidruchtig bij optrekken. Maar misschien stel ik te hoge verwachtingen (zie hier mijn appreciatie voor het merk). Een D3 mag dan misschien wel goed klinken (daarvoor zou ik echter niet kopen) maar heb hem dan toch liever zo stil mogelijk.
De D2 is inderdaad de 115 pk van PSA.

Geplaatst: 01.10.2012 - 22:47
door Fat Rat
Zo'n vierpitter is zeker duidelijker aanwezig bij het optrekken als je dat gaat vergelijken met een vijfpitter. Persoonlijk vind ik het geluid van de vijfpitter ook prettiger in het gehoor liggen.
Ik ken de D2 motor voornamelijk zoals deze in de nieuwe Ford Mondeo ligt en vond en daar met optrekken ook nadrukkelijk aanwezig, moet ik daar wel bij aanmerken dat het in alle gevallen met koude motor was(auto's verzetten op de terminal enzo). Kwa dat betreft heeft de D5 veel meer rust, en prettiger geluid in huis.

Maar een belangrijk punt lijkt mij hier ook het opofferen van de automaat. Ik bedoel optrekken doe je maar een zeer klein percentage van de tijd, en als je het geluid niet storend aanwezig vind bij het rijden op een constante snelheid, dan is de grote vraag of je de automaat eraan wil geven.

Geplaatst: 09.10.2012 - 10:33
door VolvoFox
Ik heb een V70 Drive, met de D2 motor dus. Bij het optrekken maakt de motor een licht grommend geluid. Ik vind het niet storend. Wat ik storender vind is een brom/resonantie bij 130km/u.

Geplaatst: 09.10.2012 - 22:23
door Fat Rat
VolvoFox schreef:Ik heb een V70 Drive, met de D2 motor dus. Bij het optrekken maakt de motor een licht grommend geluid. Ik vind het niet storend. Wat ik storender vind is een brom/resonantie bij 130km/u.
is dat motor gerelateerd, of heeft dit een andere oorzaak?(banden of wiellager oid)

Geplaatst: 10.10.2012 - 09:51
door euerw
lijkt mij dat zo`n motor eerder overleden is dan een 5cil, te klein en moet te hard werken om de auto mee te krijgen

Geplaatst: 10.10.2012 - 14:21
door VolvoFox
Fat Rat schreef:
VolvoFox schreef:Ik heb een V70 Drive, met de D2 motor dus. Bij het optrekken maakt de motor een licht grommend geluid. Ik vind het niet storend. Wat ik storender vind is een brom/resonantie bij 130km/u.
is dat motor gerelateerd, of heeft dit een andere oorzaak?(banden of wiellager oid)
Ik denk dat het aan de motor ligt, alhoewel het me pas later is opgevallen. Binnenkort bandenwissel, dan uit te sluiten of het de banden zijn.

Geplaatst: 10.10.2012 - 14:27
door VolvoFox
euerw schreef:lijkt mij dat zo`n motor eerder overleden is dan een 5cil, te klein en moet te hard werken om de auto mee te krijgen
Dat sluit ik niet uit. Aan de andere kant, in mijn situatie is het zo dat ik hoofdzakelijk snelwegkilometers maak in Nederland. Dus meestal is het tussen 100 en 140 km/u draaien en of de motor daar nou zo veel extra van te lijden heeft gezien het relatief wat hogere gewicht van de auto?
En ik ben een vrij rustige rijder, zie gebruik van bijna 1:18.