Pagina 1 van 3
S60 D5 als vervangwagen
Geplaatst: 01.10.2012 - 10:44
door Kobayashi
Hi all,
Ik heb zojuist een vervangwagen meegekregen. Was benieuwd toen ze mij de sleutels van een S60 D5 meegaven (ik gok zo van het jaar 2002). Zal straks eens in het boekje kijken voor meer info.
Om eerlijk te zijn: valt me dat tegen seg.... Ik vind mijn v50 1.6D soepeler en (precies) heviger accelereren dan een S60 D5. Ofwel is hij al die jaren "lui" gereden, maar ben er dus allesbehalve van onder de indruk

Geplaatst: 01.10.2012 - 12:48
door Laguna-S60
Kan ik me niet bij..., een D5 rijdt echt 100X beter dan een 1.6D...
Geplaatst: 01.10.2012 - 13:00
door jds
Misschien is de wagen comfortabeler en is het snelheidsgevoel minder, maar een D5 overklast een 1.6d op alle vlakken, alhoewel ik de 1.6d wel een prettige motor vind.
Geplaatst: 01.10.2012 - 13:29
door Ramon&Ramon
Een D5 is ook sneller en loopt fijner dan een 1.6,zeker iets mis met degeen die je hebt mee gekregen!
Geplaatst: 01.10.2012 - 14:04
door Kobayashi
jds schreef:Misschien is de wagen comfortabeler en is het snelheidsgevoel minder, maar een D5 overklast een 1.6d op alle vlakken, alhoewel ik de 1.6d wel een prettige motor vind.
Qua zitcomfort ed. geef ik je volkomen gelijk, maar echt...qua optrekken valt het me dik tegen met die 163 PK onder de kap..
Geplaatst: 01.10.2012 - 14:09
door diesel01
Dan is er iets mis met het ding.
Een D5 heeft een langere adem en trekt als een tierelier.
Weet je zeker dat het een D5 is ze hebben ook een 5 cyl met 126pk?
Geplaatst: 01.10.2012 - 14:15
door Kobayashi
D5 hangt achterop, in het boekje staat 2.4D 120kW
Geplaatst: 01.10.2012 - 15:34
door Laguna-S60
hoeveel km's??
Geplaatst: 01.10.2012 - 15:41
door Kobayashi
iets meer dan 300.000
Geplaatst: 01.10.2012 - 16:06
door Laguna-S60
ook niet overdreven veel dus...
maar toch een km stand waar bij wanneer slecht behandeld de turbo wel eens aan z'n eind kan zijn...
Geplaatst: 01.10.2012 - 17:45
door Rome
Ook al was het de 126 of 130 pk-versie, zelfs dán moet hij veel beter trekken dan die 1.6 . . .
Geplaatst: 01.10.2012 - 17:52
door Mart van der Steeg
En met een heuveltje merk je gauw het verschil tussen 1.6 en 2.4D...
Geplaatst: 01.10.2012 - 18:27
door Kobayashi
Ik blijf er bij, hij heeft me allerminst verrast

Geplaatst: 01.10.2012 - 18:45
door NielsPHEV
Ik zeg de handrem eraf halen !
Geplaatst: 01.10.2012 - 19:04
door Kobayashi
NielsV70 schreef:Ik zeg de handrem eraf halen !
Geloof mij, daar heb ik bij de eerste kilometers echt paar keer naar gekeken

Geplaatst: 01.10.2012 - 19:11
door t5power
Gevalletje wishful thinking die bevestigd wordt door een brakke D5

, kijk naar de specs, een 2.0D overklast jouw 1.6D al behoorlijk, reken maar dat een gezonde D5 daar nog even extra overheen gaat.
Geplaatst: 01.10.2012 - 19:28
door Kobayashi
t5power schreef:Gevalletje wishful thinking die bevestigd wordt door een brakke D5

, kijk naar de specs, een 2.0D overklast jouw 1.6D al behoorlijk, reken maar dat een gezonde D5 daar nog even extra overheen gaat.
Niks te wishful thinking, stel gewoon dat hij me tegenvalt in power. Misschien scheelt er dan toch iets mee. Vertel hier maar gewoon wat ik vaststel.
Geplaatst: 01.10.2012 - 19:31
door JeroenSpock
Je mag wel een keer een stukje met mijn auto planken, wedden dat 'ie vooruit wil

Geplaatst: 01.10.2012 - 19:34
door V70/2.4D/2003
Tsssss, Spockje toch. Zodra die van jou in zijn 5 boven de 110 km/h komt gaat het ding spontaan in staking man, dat is die auto niet gewend, toch?
Of is U inmiddels na de tuning enigszins van het burning rubber geworden?
Geplaatst: 01.10.2012 - 19:37
door wtr_s60
Er zal wel iets mis zijn met die S60, kan niet anders. De euro3 D5's zijn er zelfs voor gekend om redelijk bruut aan te voelen. Heb al genoeg met 1.6d/Drive/2.0D's gereden en dat komt niet eens in de buurt van zelfs een 2.4D 126/130PK.