Pagina 1 van 2
Iemand ervaring met app Volvo on Call?
Geplaatst: 01.10.2012 - 14:06
door MichelR
Ik heb sinds kort dus mijn nieuwe V40.
Daar heb ik Volvo On Call op en daarbij de iPhone app.
In het begin werkte alles goed maar sinds kort kan ik niet meer de dashboard gegevens uit lezen zoals brandstof niveau en kilometer stand.
Onder status kan ik wel zien waar mijn auto staat en waar ik sta.
Maar zie weer niet of mijn portieren/ramen open staan.
Ook zie ik niet de status van mijn sloten?.
Logboek werkt dus weer wel.. En heel makkelijk..
Dus het lijkt maar half te werken.. Bij de dealer kunnen ze me ook niet echt verder helpen (geen ervaring er mee).
Dus wie heeft ook Volvo On Call in combinatie met app..
Al wel ontdekt dat mijn auto dus niets kan doorsturen aangezien hij thuis in de ondergrondse parkeergarage staat.
Maar ja, op werk staat hij gewoon buiten met zicht naar buiten.
Geplaatst: 02.10.2012 - 07:30
door MichelR
Gelukkig opgelost.
Nieuw account gemaakt in App en nu haalt hij weer alles binnen.
Zag vanmorgen op werk gelijk dat er een raam nog een beetje open stond..
Afgelopen dagen op dak parkeergarage van werk geparkeerd morgen maar eens proberen of hij het blijft doen 1 etage (droog) lager..

Geplaatst: 03.02.2013 - 11:19
door JonvdPloeg
Even omhoog;)
Michel, gebruik jij ook het rijlogboek? Ik heb het wel aangezet, maar de app zegt dat er geen ritten zijn. Hoe is het jou gelukt aan de praat te krijgen? Dit was nou juist de voornaamste reden om VOC te nemen..
Geplaatst: 03.02.2013 - 11:52
door mjeuring
Ik heb on call op de auto, maar niet in gebruik. Krijg nu elke keer een melding"On Call service vereist". Kan de melding gewoon wegdrukken, maar zie hem liever helemaal niet. Iemand een idee?
Geplaatst: 03.02.2013 - 11:54
door MichelR
Even gechecked voor je.. Onder instellingen -> My Volvo -> Rijlogboek..
Heb je dit aanstaan?.
Heb je de laatste versie van de App?.
Verder geen idee.. Bij mij werkte het gelijk.. En is heel handig vind ik zelf..
Misschien even contact opnemen met dealer?.
Heb je het Volvo On Call wel geactiveerd toen je de auto ontving van dealer?.
Moet eenmalig worden geactiveerd d.m.v. code die in brief van Volvo on Call.
Of maak eens een nieuw account aan (in de app) en kijk of het dan lukt..
Heeft inderdaad mijn problemen opgelost.
Geplaatst: 03.02.2013 - 11:58
door MichelR
@Mjeuring -> Misschien door dealer melding laten uitzetten..
Of misschien in het menu Volvo on Call de-activeren.
Geplaatst: 03.02.2013 - 12:02
door mjeuring
In Nijverdal bij v. d. Veen konden ze me niet helpen. Fasttech, toch ook geen domme jongens, ook niet

Geplaatst: 03.02.2013 - 12:17
door Ben
Fasttech is geen Volvodealer en hoeft dus niet te weten.
Van der Veen is wel Volvodealer, dus die moet het gewoon weten.
Waar heb je de auto gekocht?
Geplaatst: 03.02.2013 - 12:50
door JonvdPloeg
MichelR schreef:Even gechecked voor je.. Onder instellingen -> My Volvo -> Rijlogboek..
Heb je dit aanstaan?.
Heb je de laatste versie van de App?.
Verder geen idee.. Bij mij werkte het gelijk.. En is heel handig vind ik zelf..
Misschien even contact opnemen met dealer?.
Heb je het Volvo On Call wel geactiveerd toen je de auto ontving van dealer?.
Moet eenmalig worden geactiveerd d.m.v. code die in brief van Volvo on Call.
Of maak eens een nieuw account aan (in de app) en kijk of het dan lukt..
Heeft inderdaad mijn problemen opgelost.
Instellingen - my volvo - rijlogboek in de app bedoel je? Die staat inderdaad gewoon aan.. Of is er ook iets in de auto dat aan moet?
VOC is geactiveerd, de overige onderdelen van de app werken wel gewoon, enkel het logboek zegt dat er geen ritten zijn.
Maandag inderdaad maar even langs de dealer. Lijkt me een geweldige functie!
Geplaatst: 03.02.2013 - 13:45
door mjeuring
Ben schreef:Fasttech is geen Volvodealer en hoeft dus niet te weten.
Van der Veen is wel Volvodealer, dus die moet het gewoon weten.
Auto komt van Jonkman in Raalte, Fasttech was ik voor de Tuning en heb daar even gevraagd omdat hij nogal die in de software van de Volvo zit.
V.d. Veen (beurt gehad vanaf de verkoper) wist niet hoe uit te schakelen en kwam met de optie voor een nieuw abonnement (yeah right).
Geplaatst: 04.02.2013 - 19:49
door JonvdPloeg
@MichelR: heb vandaag even gekeken en ik kwam erachter dat in my car -> verbruiksinfo -> menu niet aangevinkt staat dat telkens een nieuwe rit wordt aangevangen. Staat dat bij jou wel aangevinkt en zou dit er misschien mee te maken hebben?
Geplaatst: 05.02.2013 - 08:13
door MichelR
Volgens mij heeft dit er niet mee te maken..
Dit heeft te maken met de verbruiksinfo die je kan zien op je scherm tijdens het rijden zodat je kan zien of je zuinig rijdt.
Maar staat bij mij ook uit..
Ik kan zo dus de info zien van sinds ik mijn auto heb ontvangen.
Had je al in de App gekeken of daar het rijlogboek staat geactiveerd??
Geplaatst: 05.02.2013 - 10:10
door JonvdPloeg
Dank voor het checken!
In de app staat het rijlogboek inderdaad aan. Als ik VOC bel zien ze geen storingen, wel was de locatie van de auto niet juist. Ik werd geadviseerd bij de dealer langs te gaan. Ga ik donderdag dus even doen.
Geplaatst: 05.02.2013 - 10:21
door MichelR
@JonvdPloeg -> Had je al geprobeerd om even nieuw account in de App te maken..
Dat heeft mijn problemen opgelost.
Geplaatst: 05.02.2013 - 17:04
door JonvdPloeg
Ook dat heb ik geprobeerd vandaag, eerst leek dat te werken (er verscheen èèn rit in het logboek) maar daarna niets meer. Ook de locatie van de auto blijft afwijken, terwijl ik in Hoogeveen stond, was de auto volgens de app nog in Leeuwarden.
De dealer heeft hem vanmiddag uitgelezen en komt uit op een storing in de GPS module. Vreemd, want mijn navigatie werkt wel gewoon. Daarom gaat de auto maandag een dag daarheen om uit te zoeken hoe het allemaal zit.
Wordt vervolgd..
Geplaatst: 14.02.2013 - 18:13
door JonvdPloeg
Opgelost! De GPS module van de auto bleek af fabriek al stuk (iets fout in de zogenoemde haaientand). Deze is vandaag vervangen en alles lijkt vooralsnog weer te werken!
Blijft gek, aanvankelijk werkte mijn navigatie nog wel, die is er later ook mee opgehouden. Gelukkig werkt alles nu weer.
Geplaatst: 06.10.2013 - 16:06
door Gamble
Even een vraag tussendoor, als het mag:
Ik heb ergens gelezen, dat je via je telefoon + Volvo on Call bestemmingen voor de navigatie kan opgeven. Is dit inderdaad mogelijk?
Mvg,
Mike
Geplaatst: 06.10.2013 - 17:10
door Menno000
@Mike
Ja dat is mogelijk ik gebruik het eigenlijk altijd om mijn bestemming van de navigatie in te voeren een snellere manier is er eigenlijk niet.
Je kan ook gewoon de naam invoeren zoals bv Gamma Arnhem en dan vind hij hem zelf.
Klik op de knop stuur naar mijn Volvo en klaar.
Geplaatst: 06.10.2013 - 21:04
door Gamble
Menno000 schreef:@Mike
Ja dat is mogelijk
Geweldig nieuws, Menno, bedankt!
Inderdaad, dit is ideale manier om bestemming in te voeren.
Geplaatst: 06.10.2013 - 21:10
door MichelR
@Menno000 -> ben dan wel benieuwd hoe je dit doet. Zit namelijk niet in mijn Volvo on Call app (iPhone)