Pagina 1 van 1

V40 D2: Electric Silver + Driver Support

Geplaatst: 03.10.2012 - 13:20
door V40-D2
Ik heb eind juni definitief mijn V40 besteld, eind oktober afgeleverd.

D2 Momentum, kleur: Electric Silver
- Intro Line
- Driver support Package (ACC, BLIS, Driver Alert)
- Verwarmde voorstoelen
- Verwarmde voorruit
- Automatisch dimmende binnenspiegel
- Exterior Styling Kit

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Geplaatst: 03.10.2012 - 13:59
door rvo033467
Welkom, weer een V40 erbij! :P

Geplaatst: 12.10.2012 - 09:30
door danceplaza
het is jammer dat je de acc niet los kan bestellen, net zoals de blis optie

Geplaatst: 12.10.2012 - 09:45
door Cavallino
Ik heb Driver Support besteld, na volgende week zal ik mijn ervaringen hiermee op het forum posten.

Geplaatst: 12.10.2012 - 09:55
door V40-D2
Je kan deze zaken zeker los bestellen, maar alleen ACC is even duur als het dirver support pack. dan neem je dus de andere zaken maar voor lief.

Ik kan mij ook niet voorstellen dat je alleen BLIS zou willen.

BLIS € 600,-
Collision warning met ACC € 2125,-
Driver Alert incl lane keeping € 925,-

Geplaatst: 12.10.2012 - 10:35
door bart simpson
de acc is veelomvattender dan BLIS, deze wordt gecombineerd met o.a. collision warning

Geplaatst: 12.10.2012 - 10:53
door danceplaza
V40-D2 schreef:Je kan deze zaken zeker los bestellen, maar alleen ACC is even duur als het dirver support pack. dan neem je dus de andere zaken maar voor lief.

Ik kan mij ook niet voorstellen dat je alleen BLIS zou willen.

BLIS € 600,-
Collision warning met ACC € 2125,-
Driver Alert incl lane keeping € 925,-
bv de acc op de nieuwe golf 7 kost maar 580 euro en op de a3 560 euro

Geplaatst: 12.10.2012 - 11:09
door Cavallino
In ieder geval was het aantrekkelijker om het hele driver support pakket te nemen dan om losse onderdelen m.u.v. collision warning te bestellen. Ik ben zelf erg benieuwd of ik collision warning aan of uit zet. Heb ooit een S60 gereden met dat systeem en daarin knipperde vrij vaak een rij rode lampjes voor mijn neus, terwijl er niets aan de hand was. Wellicht stond-ie iets te strak afgesteld.

Geplaatst: 12.10.2012 - 11:41
door bart simpson
het enige goedkope bij een Golf

Geplaatst: 12.10.2012 - 15:17
door Thom
Gave kar heb je besteld, maar ik zou met een handbak én het nederlandse verkeer ACC absoluut laten vallen, zeker als je ipv daarvan elke dag op leer kan zitten, xenonlicht 'krijgt' en mooie, dikkere wielen :)

Geplaatst: 12.10.2012 - 16:48
door V40-D2
Thom schreef:Gave kar heb je besteld, maar ik zou met een handbak én het nederlandse verkeer ACC absoluut laten vallen, zeker als je ipv daarvan elke dag op leer kan zitten, xenonlicht 'krijgt' en mooie, dikkere wielen :)
Gelukkig zoveel keus op de V40, voor iedereen wat wils..

Leder vind ik niet boeiend, xenon en velgen wel, maar dit is weer eens wat anders.

De stukken die ik vaak rijd zijn ideaal voor ACC: filevorming waarbij de snelheid schommelt tussen 140 (vrij baan) en 80-90 bij de op/af-ritten. Tegenwoordig rijd ik op zo weinig plekken in zware file (0-20) dat een automaat minder extra comfort bied dan ACC. Ideale combo is natuurlijk ACC + Automaat = Queue assist

Geplaatst: 28.10.2012 - 13:32
door V40-D2
Foto's toegevoegd in de openingspost.

Geplaatst: 28.10.2012 - 13:32
door V40-D2
Eerste ervaringen:

D2 Motor
Voldoet, genoeg vermogen onderin om vlot op te trekken, de eerste km’s wat rustig aan rijden 

Navigatie
De navigatie werkt prima, voice commando’s werken zeer goed. TomTom vind ik wel beter en overzichtelijker.

Boardcomputer
De boordcomputer reageert vaak erg traag, met name het TFT display menu reageert ontzettend traag als je aan de hendel draait. Het Sensus menu heeft soms even nodig als je aan de knop draait of iets indrukt. Niet heel erg vervelend maar het kan sneller.

Driver support package
BLIS werkt goed en niet hinderlijk, CTA (cross traffic alert) werkt zeer goed; de achterkant is zeer dicht daardoor onoverzichtelijk. CTA merkt alle auto’s, fietsers en voetgangers op.
ACC werkt zeer goed, wanneer er een auto voor je invoegt gaat de ACC niet vol in de ankers. Wanneer ik een baan naar links opschuif begint de auto vrij snel te accelereren. Bij druk verkeer zoals knooppunten of op/afritten kan je het beter uitzetten en even zelf gas geven, daarna weer op de ACC verder.

Overig:
- Interieurverlichting bestaat slechts uit 1 gekleurde LED (verlichtingspack 1), maar ziet er wel mooi uit.
- Exterieur verlichting ziet er mooi uit ’s avonds, zeker met de lichten uit de onderkant van de spiegels.
- Hill hold assist is standaard 
- Redelijk veel opbergmogelijkheden overal om je heen.

Problemen
- Approach verlichting gaat de 1e keer direct uit, en interieur verlichting blijft daarna branden.
- Pakt soms de 2e versnelling niet bij terug schakelen, moet opnieuw koppelen om de 2e alsnog te pakken.