Gisteren en vandaag stond de auto bij forumsponsor Fasttech. Bij aankomst eerst een meeting gedaan wat de auto nu leverd met de hardware aanpassingen die ik had, resultaat 224pk en 351NM.
Nadat Marco zijn expertise erop los heeft gelaten is het een beest geworden! 294PK en 501NM. De ervaring met de mannen zelf is ook goed erg vriendelijk, open en behulpzaam. Zeker een aanrader!
Ze hebben ook een filmpje gemaakt:
Geplaatst: 05.10.2012 - 16:36
door Marc Apeldoorn
Kijk, dat is nog eens een upgrade, 70 PK erbij......
Is overigens wel het maximale lijkt me zonder verdere aanpassingen van cilinderwanden/bak/remmen etc?
Geplaatst: 05.10.2012 - 16:44
door Bas1982
voor de remmen is dit wel teveel vermogen, ga nu eens rondkijken wat daar de oplossing voor is. voor de rest kan het gemakkelijk. De ford RS500 heeft na tuning tegen de 400PK en is hetzelfde blok dus dat kan nog wel veel hebben. Bij fasttech zeiden ze al met andere injectoren en de K16 turbo moet ik op minimaal 350PK en 600NM uitkomen. Dit zou geen probleem moeten zijn.
Geplaatst: 05.10.2012 - 16:46
door Marc Apeldoorn
Welk blok zit erin?
Geplaatst: 05.10.2012 - 16:48
door rvo033467
Is het nog niet genoeg dan?
Geplaatst: 05.10.2012 - 17:08
door Bas1982
aan alles raak je gewend, maar ik ga niet meer verder. Dit is genoeg op de voorwielen. Maar het kan wel. Alleen de K16 kost al €2200 :shock:
motorcode is B5254T3
Geplaatst: 05.10.2012 - 17:22
door Marc Apeldoorn
mmm,
European tuning adviseert mij om mijn v70 R niet boven de 370 PK te tunen, anders gaan de cilinderwanden scheuren (risico begint dan). Ik geloof niet dat B5254T3 (in essentie kleiner blok) zonder modificaties 400PK schade vrij gaat overleven.....
[edit]: blok kan meer aan dan blok uit R serie, zie post hierna
Geplaatst: 05.10.2012 - 17:31
door denjos
:king: deze man is er weer vroeg bij dit jaar.
Nice
Geplaatst: 05.10.2012 - 17:35
door Laguna-S60
Netjes!
Geplaatst: 05.10.2012 - 17:38
door Marc Apeldoorn
Pffffffff.
Heb even gekeken, correctie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Dit blokkie kan 400+ PK aan zonder problemen.
Koppeling moet je dan wel vervangen, die kan dit geweld namelijk niet aan
Geplaatst: 05.10.2012 - 17:45
door JeroenSpock
Prachtig. Zonder dat je het ziet ( zo op het eerste gezicht in het filmpje) toch een beest. Daar kan je wel wat bovengemiddeld snelle auto's mee klieren
Geplaatst: 05.10.2012 - 17:48
door Bas1982
klopt, en op swedespeed gelezen dat ze dan een single mass vliegwiel nemen (850 t5?) en een koppelingsset van een S60R. maarja een ford RS500 heeft nog dat speciale ophangingsysteem om het met droog weer op de weg te krijgen.
Geplaatst: 05.10.2012 - 17:52
door JeroenSpock
Ik moet zeggen dat Ford wel auto's maakt die goed op de weg liggen, ook wel met veel pk's.
We hebben thuis meerdere Fords gehad, waarvan ik een paar nog zelf gereden heb: Escort 1996, Focus 1999, Mondeo 2001, Mondeo 2004.
Al die auto's lagen mooi strak op de weg en schakelen op één of andere manier ook lekker strak.
Als je dat in een S40 kan krijgen.. whoa
Geplaatst: 05.10.2012 - 18:04
door Jolly Breeze Racing
Mooi, ben benieuwd of dat vermogen ook goed is over te brengen is op de weg.
Geplaatst: 05.10.2012 - 18:28
door Laguna-S60
Denk trouwens (weet bijna wel zeker ) dat onze R het onderspit moet delven op een tussen sprintje...
Geplaatst: 05.10.2012 - 18:35
door Bas1982
vanaf de 3 is het vermogen goed op de weg te krijgen met dit natte weer. In de 1 heb je niet de volledige turbodruk volgens mij dus ook goed van de plek te komen alleen in de 2 met dit natte weer begint er wel een lampje op het dashboard te knipperen bij 2500rpm , die had ik dus maar uitgezet haha.
Denk dat de S60R het ook wel gaat verliezen. Maarja andere uitlaat, IC en chip op de R dan is het weer andersom. waarschijnlijk met alleen een chip al wel.
Geplaatst: 05.10.2012 - 19:08
door t5power
Marc Apeldoorn schreef:Pffffffff.
Heb even gekeken, correctie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Dit blokkie kan 400+ PK aan zonder problemen.
Koppeling moet je dan wel vervangen, die kan dit geweld namelijk niet aan
Ja raar idd, komt volgens mij omdat de T5 dikkere wanden heeft, kan hij meer worden belast.
Geplaatst: 05.10.2012 - 19:56
door Marc Apeldoorn
ja, + betere doorontwikkeling motor (nieuwere generatie)
Geplaatst: 05.10.2012 - 23:26
door JeroenSpock
Chipje op een R geeft 330 pk.
Bas1982 schreef:In de 1 heb je niet de volledige turbodruk volgens mij
Dat heeft Fasttech bij mijn S60 ook gedaan. In de eerste versnelling kan je gas geven wat je wil, hij houd gewoon in. En maar goed ook.
Geplaatst: 06.10.2012 - 03:07
door Bas1982
idd, origineel is het al genoeg vermogen voor de 1. zonder dtsc aan is het al behoorlijk doseren.