Pagina 1 van 2

Koude motor probleem

Geplaatst: 18.04.2006 - 21:14
door yerun
Wou net wegrijden... schakel ik van 1 naar z'n 2 en hopla, tijdens intrappen van de koppeling gaat opeens t lampje van de benzinepomp aan. Toerenteller op 0, oftewel motor afgeslagen. Gelukkig kon ik in zn 2 de koppeling op laten komen en hij doet 't weer...

Heb de laatste tijd vaker problemen dat de motor ongelofelijk 'bokt' als ie net gestart is en je weg wil rijden, vooral met koud weer.
Wat helpt is gewoon flink doorrijden in zn 1 met wat hogere toeren dan standaard zeg maar dan blijft ie wel gaan, maar bij gas los gaat het mis.
Volgens mij moet het injectiesysteem er toch voor zorgen dat de motor op toeren blijft als je het gaspedaal loslaat? :shock: Zodra de motor een beetje warm is, heeft ie er geen last meer van trouwens.
Wie weet wat dit kan zijn en hoe het op te lossen is? Gaat om een V40 1.8 uit 2000.
Heb vorig jaar zomer ook een paar keer gehad dat ie bij t schakelen van 4 naar 5 afsloeg, airco was wel aan op dat moment, misschien heeft 't daar mee te maken gehad... maar dit probleem heb ik al heel lang niet meer. In ieder geval staat de airco nu meestal uit (zeker bij het starten) dus dat kan dit probleem niet zijn.
De motor schijnt ook de laatste updates te hebben volgens de garage.

Geplaatst: 19.04.2006 - 12:15
door yerun
Niemand een idee? Dat wordt dan langs de garage gaan.

Geplaatst: 19.04.2006 - 12:36
door Volvorijden
Wou net wegrijden... schakel ik van 1 naar z'n 2 en hopla, tijdens intrappen van de koppeling gaat opeens t lampje van de benzinepomp aan. Toerenteller op 0, oftewel motor afgeslagen. Gelukkig kon ik in zn 2 de koppeling op laten komen en hij doet 't weer...
Klinkt als elektrische "kort"sluiting

Geplaatst: 19.04.2006 - 12:40
door Volvorijden
Wat helpt is gewoon flink doorrijden in zn 1 met wat hogere toeren dan standaard zeg maar dan blijft ie wel gaan, maar bij gas los gaat het mis.
Kan je bij jouw auto nog kleppenstellen? Anders zou ik dat even na laten kijken.

Geplaatst: 19.04.2006 - 14:02
door yerun
Geen idee eigenlijk.. bij sommige auto´s gaat dat vanzelf geloof ik.

Geplaatst: 19.04.2006 - 14:05
door menjo
Als het goed is zijn de kleppen bij modeljaar 2000 wel te stellen.

Geplaatst: 19.04.2006 - 14:19
door yerun
Toch een garage klusje denk ik.... zou niet weten hoe zoiets moet ;)

Geplaatst: 19.04.2006 - 14:39
door menjo
Of een Ramon&Ramon klusje

Geplaatst: 19.04.2006 - 14:49
door yerun
Als dat net zoiets is als Rembo & Rembo komt het vast niet goed

Geplaatst: 19.04.2006 - 15:10
door menjo
Zoek hem maar op in de gebruikerslijst en geef hem een PM zou ik zeggen.

Geplaatst: 19.04.2006 - 15:28
door Ramon&Ramon
Breng hem lekker naar de dealer,kost om en nabij de 650 euro ex onderdelen.

Geplaatst: 19.04.2006 - 15:38
door yerun
650 euro om kleppen af te stellen?? voor dat geld heb ik nieuwe kleppen zeker?

Geplaatst: 19.04.2006 - 15:46
door Ramon&Ramon
Het is geen Kever!

Geplaatst: 19.04.2006 - 15:46
door Ramon&Ramon
Bel de dealer even!
Ga er wel bij zitten !:)

Geplaatst: 19.04.2006 - 15:50
door menjo
Jij doet toch ook aan kleppen stellen?

Geplaatst: 19.04.2006 - 15:51
door Ramon&Ramon
jawel,maar niet voor eigenwijze mensen:)

Geplaatst: 19.04.2006 - 15:53
door menjo
Oh ik heb nog geen eigenwijze mensen gezien in dit topic

Geplaatst: 19.04.2006 - 15:55
door yerun
Hij moet toch heen binnenkort voor een beurt, vraag dan wel ff van hoe of wat.
650 euro is wel erg veel... en het zijn maar 16 kleppen! dat is ehhh.. meer dan 40 euries per klep!
nou ja ik zie wel.....

Geplaatst: 19.04.2006 - 16:35
door Ramon&Ramon
Het is erg veel werk,het complete nokkenashuis moet eraf,vandaar dat het zo duur is.

Geplaatst: 19.04.2006 - 16:56
door Volvorijden
Breng hem lekker naar de dealer,kost om en nabij de 650 euro ex onderdelen.
Leuk beun tarief voor kleppen stellen, is het kleppenstellen met plaatjes?