Pagina 1 van 1
Geleider remklauw vast
Geplaatst: 09.10.2012 - 21:04
door Gast
Hallo forummers,
Gisteren met mijn 945 voor APK gegaan.
De voorremmen bleken niet oké.
Bij het vervangen van de schijven en blokken blijkt dat een van de geleiders muur vast zit.
Wie heeft hier ervaring mee en/of wie weet waar je snel een nieuwe klauw houder krijgt?
Geplaatst: 09.10.2012 - 22:24
door Gast
Goed warm stoken en de geleiderbus gelijktijdig afkoelen was de oplossing.
Vervolgens de onderdelen met staalwol mooi opgepoetst en ingevet.
Opgelost.

Geplaatst: 10.10.2012 - 21:24
door Msuidgeest
Verbrandt de hele boel dan niet? Of kromtrekken?
Geplaatst: 10.10.2012 - 21:31
door arjan_de_jong
Dit is idd een prima oplossing. Het gaat om de geleider die gestookt word. Dan trekt er niks krom hoor.
Was het hoesje niet gescheurd dan? Anders zou ik die wel vervangen anders gaat het zo weer roesten.
Geplaatst: 10.10.2012 - 21:44
door Gast
arjan_de_jong schreef:
Was het hoesje niet gescheurd dan? Anders zou ik die wel vervangen anders gaat het zo weer roesten.
Het was me gelukt om het hoesje over de "kop" heen te verwijderen, voordat ik met warm maken begon. Nadat alles los was hem ik het hoesje weer terug kunnen plaatsen.
Geplaatst: 16.10.2012 - 10:38
door Wielewagen
Hoesje krijg je bij sommige merken remblokkensets erbij. Vuil door een gescheurd hoesje is dan de boosdoener van het niet meer zijwaarts heen en weer bewegen.
idd stoken en oppassen -de olie gaat ook koken.
Lichtjes invetten naderhand met keramisch vet of kopervet, bij het terugplaatsen op de originele wijze.
Geplaatst: 16.10.2012 - 21:31
door DawnBlueED
arjan_de_jong schreef:Dit is idd een prima oplossing. Het gaat om de geleider die gestookt word. Dan trekt er niks krom hoor.
Het materiaal word er zacht van, bepaald niet iets dan je graag wil bij deze twee pennen waar een flinke remkracht op drukt.
http://www.vomd.nl/index.php?main_page= ... ts_id=1174
http://www.skandix.de/en/spare-parts/br ... -bolt/521/
Geplaatst: 17.10.2012 - 00:20
door Ramon&Ramon
Er komt weinig kracht te staan op de geleide pennen,ze zorgen alleen voor zijdelings schuiven,meer niet,de remkracht wordt verdeeld op de remschijven en blokken,ik maak ze al warm sinds de uitvinding van schijfremmen zonder verdere problemen.