remmen

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
volvoke
2nd Gear member

Dag iedereen. Gisteren mijn achterremblokken van mijn v50 2.0 D 2006 wiilen vervangen en natuurlijk een groot probleem.
Nieuwe blokken erop en natuurlijk met een terugstelsysteem de zuiger terug in geduwd. Natuurlijk was de zuiger niet genoeg ingedrukt en bij het willen monteren heb ik met de rubber van de zuiger ergens tegen geduwd waardoor het rubber beschadigd is en natuurlijk remolie die lekt.
Nu is de vraag kan men die zelf reviseren door er een nieuwe rubber op te plaatsen of zoals gewoonlijk bij Volvo een volledigremklauw kopen?
Heb al op bepaalde site's gekeken en die zijn prijzig.
Heeft er ook al iemand zelf zijn remmen ontlucht bij deze wagen?
Want dat zal natuurlijk ook nadien moeten gebeuren.
Groetjes
janvanmeer
3rd Gear member

Hallo volvoke,
Google maar eens op remzuiger verwijderen. Dan kun je zien of deze beschadigd is. Stofkap kun je in een revisieset kopen dacht ik.
De zuiger kun je met een telefoontang eenvoudig rechtsom terug draaien. Drukken lukt niet.
Ik heb vermoeden dat er roest op de zuiger zit waardoor deze nu is gaan lekken. De stofkap (ring) is geen keerring voor de remolie. Deze dekt de zuiger af voor vocht, vuil etc.
Ontluchten gaat heel simpel als je met 2 bent. Een in de auto en deze het rempedaal in laten trappen (denk eraan niet verder intrappen dan je normaal met remmen kunt doen, ik leg altijd een blok(je) onder het rempedaal anders heb je kans dat de hoofdremcylinder gaat lekken) terwijl de ander de nippel bij het wiel open zet. De nippel weer dichtdraaien en de ander het rempedaal weer op laten komen. Zo kun je door middel van pompen perfect ontluchten. Hou het niveau in het breservoir goed in de gaten.
volvoke
2nd Gear member

Ik heb door een linksdraaiende beweging de remcilinder eruit gekregen.
Het gedeelte waar de zuiger wordt ingedraaid zit er natuuirlijk nog in. En dus ook de rubberen stofkap. Hoe krijg ik deze verwijdert?
Ik heb al op bepaalde site's gekeken om een revisieset te kunnen krijgen. Die zijn er maar je moet de oude er dus ook nog uit krijgen. En denk dat dit een probleem is. Een revisieset kan je in Belgie niet krijgen.
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”