Pagina 1 van 1

S40 voor modeljaar 2006 uitverkocht!

Geplaatst: 20.04.2006 - 14:26
door Stan
Ik heb een week of wat gelede mijn Volvo S40 besteld, maar de handelaar laat weten 2006 model die is reeds uitverkocht en slechts 2007 nu beschikbaar :

- 2.4 met 5 cilinder word met 2.0 4 cilinder (145pk) vervangt
- Word voorzien van een I-pod aansluiting in de tunnelconsole
- Stylla en Sculptor worden vervangen door Zaurak 17" velgen
- Tevens heeft de Edition 2 waterafstotend glas op de buitenspiegels, deze zijn ook iets groter uitgevoerd

Laat gerus weten indien iemand meer informatie vind??

Groet
Stan

Geplaatst: 20.04.2006 - 15:10
door danielk
Die iPod aansluiting was bekend, maar die 4-cilinder niet? Als dat het plan was zou dat toch al wel aangekondigd zijn?

Het enige wat ik kan vinden is http://forums.swedespeed.com/zerothread?id=57180

Geplaatst: 20.04.2006 - 15:19
door menjo
Dat van die 4 cylinder is hier wel ergens langs gekomen

Geplaatst: 20.04.2006 - 19:30
door bart simpson
op 17 april j.l.
bart simpson schreef:
menjo schreef:Is die 2 liter motor weer een doorgezaagde 5 cylinder? Of komt die ook bij Ford vandaan?
Dit haal ik bij de Ford Focus 2.0 vandaan:

aantal cilinders 4, in lijn (was 5 cil. in lijn)
kleppen per cilinder 4 (is momenteel ook zo)
cilinderinhoud 1999 cm3 (was 2435 cm3)
boring x slag 87,5 x 83,1 mm (was 83 x 90 mm)
compressieverh. 10,8:1 (was 10,3:1)
max. vermogen 107 kW (145 pk) 6000tpm (was 140pk bij 5000tpm)
max. koppel 185 Nm 4500tpm (was 220Nm bij 4000 t/min)


Dit is hem dus, de enige "plus" die ik er bij kan vinden is een CO2 uitstoot die van 203 g/km naar 170 g/km gaat, het zal dus wel onder het mom van "milieuwinst" gaan.
Volvo zal zeker trots zijn op alle aanpassingen die Volvo ingenieurs hebben aangebracht op dit van oorsprong Ford ontwerp om dit motorblok echt "Volvowaardig" te maken, denk daarbij aan de aanpassingen die Ford ingenieurs hebben moeten maken om de T5 aan te passen aan hun "standaards" :shock: toch is het eerste wat in mij opkomt het begrip "downgraden" :(

Geplaatst: 20.04.2006 - 21:49
door Volvorijden
"downgraden"
Ik ben het helemaal met je eens. Dit is zwaar ... .
Wat klinkt er nouw beter dan de 5 cylinderroffel van Volvo.
En wat gebeurd er met de betrouwbaarheid....
Het is een verhaal van een jaar of 2 geleden maar altijd iets om in het achterhoofd te houden. Een volvo ingenieur in Zweden verklaarde: "Volvo heeft alleen problemen met de betrouwbaarheid als we motoren inkopen..."

Geplaatst: 20.04.2006 - 21:55
door bart simpson
Er blijven natuurlijk nog wel een hele rij 5 cilinders over, te weten de 2.4 aut, de 2.4i handbak en de 2.4i automaat, de T5 handbak en automaat en de D5 automaat.
Ik heb zelf wat gemengde gevoelens over de 2.0 ipv de 2.4, aan de andere kant is men op dit forum niet altijd even positief geweest over de 140pk 2.4 en het afgegeven vermogen hiervan.

Geplaatst: 20.04.2006 - 21:59
door Cinq
Ik heb de 2.4 en mij hoor je niet klagen over het vermogen hoor 8)

Groet Cinq

Geplaatst: 21.04.2006 - 09:37
door Summum
Dat geldt ook voor mij. Heerlijke motor die 2,4 vijfcilinder.
En hij wordt nog exclusief ook begrijp ik...dan wordt mijn auto nog een collectors-item straks!

Geplaatst: 21.04.2006 - 10:28
door eric_audio
Het heeft verschrikkelijk lang geduurd voordat de interne goedkeuring voor het leasen rond was bij het bedrijf waar ik werk. Nu wordt alles eindelijk in gang gezet. Wordt ik vandaag door de dealer gebeld dat ook voor de V50 modeljaar 2006 is uitverkocht. Kan ik dus ook fluiten naar mijn 2.4. Ik vind de 2.0 een serieuze downgrade. Niet alleen vanwege het aantal cylinders en het koppel. Hij is ook niet te upgraden naar een 2.4i via een Rica chip. Dit is echt kl*te.

Geplaatst: 21.04.2006 - 10:39
door Summum
eric_audio schreef:Het heeft verschrikkelijk lang geduurd voordat de interne goedkeuring voor het leasen rond was bij het bedrijf waar ik werk. Nu wordt alles eindelijk in gang gezet. Wordt ik vandaag door de dealer gebeld dat ook voor de V50 modeljaar 2006 is uitverkocht. Kan ik dus ook fluiten naar mijn 2.4. Ik vind de 2.0 een serieuze downgrade. Niet alleen vanwege het aantal cylinders en het koppel. Hij is ook niet te upgraden naar een 2.4i via een Rica chip. Dit is echt kl*te.
Tipje mijnerzijds: Ga voor de 2.4 geartronic. Die blijft leverbaar en zo heb je toch de vijfcilinder met bovendien die heerlijke automaat. :wink:

Geplaatst: 21.04.2006 - 19:19
door eric_audio
Summum schreef:
eric_audio schreef:Het heeft verschrikkelijk lang geduurd voordat de interne goedkeuring voor het leasen rond was bij het bedrijf waar ik werk. Nu wordt alles eindelijk in gang gezet. Wordt ik vandaag door de dealer gebeld dat ook voor de V50 modeljaar 2006 is uitverkocht. Kan ik dus ook fluiten naar mijn 2.4. Ik vind de 2.0 een serieuze downgrade. Niet alleen vanwege het aantal cylinders en het koppel. Hij is ook niet te upgraden naar een 2.4i via een Rica chip. Dit is echt kl*te.
Tipje mijnerzijds: Ga voor de 2.4 geartronic. Die blijft leverbaar en zo heb je toch de vijfcilinder met bovendien die heerlijke automaat. :wink:
Maar die zal ongetwijfeld niet met Editions pakketten komen, dus wordt het te duur. En ook die Geartronic krijg je niet voor niets. Dus denk ik dat het buiten het budget komt. En dus baal ik van Volvo.

Geplaatst: 21.04.2006 - 20:17
door bart simpson
De 2.4 140pk geartronic is er wel als Edition, de 2.4i van 170pk is dat niet.
Ik zou zelf van een zo trage werkgever balen, de auto was er toch? dus volvo is op dat vlak niets te verwijten .

Geplaatst: 21.04.2006 - 22:14
door Paul
danielk schreef:Die iPod aansluiting was bekend, maar die 4-cilinder niet? Als dat het plan was zou dat toch al wel aangekondigd zijn?

Het enige wat ik kan vinden is http://forums.swedespeed.com/zerothread?id=57180
Had dit al duidelijk hier neer gezet hoor met Model 2007 :-)

Maar die 2.4 wordt vervangen vanwege al die belastinglanden op motorinhoud.

Je hebt wel een Ipod aansluiting! Misschien kan je ruilen met andere forumleden ;-)

Geplaatst: 27.04.2006 - 00:56
door hvl
Lang leven FORD :violent1:

Geplaatst: 27.04.2006 - 07:41
door Stan
Ja, gelukkig komt BMW tot mijn redding verlede week met de 320i Graphite - "full house" vir een gulden of wat meerprijs!

Groet aan alla Frot ik bedoeld Ford "fans"!!
Stan

Geplaatst: 01.05.2006 - 13:15
door eric_audio
eric_audio schreef:Het heeft verschrikkelijk lang geduurd voordat de interne goedkeuring voor het leasen rond was bij het bedrijf waar ik werk. Nu wordt alles eindelijk in gang gezet. Wordt ik vandaag door de dealer gebeld dat ook voor de V50 modeljaar 2006 is uitverkocht. Kan ik dus ook fluiten naar mijn 2.4. Ik vind de 2.0 een serieuze downgrade. Niet alleen vanwege het aantal cylinders en het koppel. Hij is ook niet te upgraden naar een 2.4i via een Rica chip. Dit is echt kl*te.
Ik heb bij Volvo NL navraag gedaan. Ze hadden nog een V50 MY2006 staan in Edition 2 uitvoering. Het verschil met wat ik besteld had, was dat deze geen Premium Sound heeft, maar in de plaats daarvoor Season Line (schuif/kanteldak, verwarmbare stoelen voor en gelaagde zijruiten). Ik heb deze maar gauw besteld. De kleur is ook anders, Black Sapphire Metallic i.p.v. Barents Blue, maar dat maakt me niet uit.

Ik ben in ieder geval blij dat ik toch de uitvoering met de 2.4 motor heb.

Geplaatst: 01.05.2006 - 13:21
door Stan
Eric

Genieten ervan. In mijn geval was geen S40 in 2.4 meer beschikbaar en ook gekosen velgen verdwijnt in de 2007 versie...en ja, betaal toch een hoop euro's voor de auto op een 4 jaar lease en wil daarom mijn eerste keuze!

Groet
Stan