Pagina 1 van 1
AW Tevredenheidstrofee
Geplaatst: 24.10.2012 - 16:09
door Mart van der Steeg
AW Tevredenheidstrofee
Overall: 1- Mazda 2, 2- Honda Jazz, 3- Lexus CT200h, 4- Honda Insight, 5- Toyota Verso, 6- Toyota Auris, 7- Toyota Yaris, 8- Volvo V60, 9- BMW 1-serie, 10- Suzuki Swift
Compacte klasse: 1- Mazda 2, 2- Honda Jazz, 3- Honda Insight
Compacte middenklasse: 1- Lexus CT200h, 2- Toyota Auris, 3- BMW 1-serie
Middenklasse: 1- VolvoV60, 2- Mercedes-Benz C-klasse, 3- BMW 3-serie
Executive klasse: 1- Mercedes Benz E-klasse, 2- BMW 5-serie, 3- Volvo V70
MPV-klasse: 1- Toyota Verso, 2- Hyundai i20, 3- VW Golf Plus
SUV-klasse: 1- Skoda Yeti, 2- VW Tiguan, 3- Mitsubishi ASX
Betrouwbaarheidslijst (2010-2011): 1- Citroën C1, 2- Honda Jazz, 3- Toyota Avensis
Geplaatst: 24.10.2012 - 16:13
door Ben
Wat is AW?
Geplaatst: 24.10.2012 - 16:16
door OGA244
AutoWeek?
Geplaatst: 24.10.2012 - 16:22
door jan weemering
Ik vind het niet zo'n beste score als ik eerlijk ben, ook qua betrouwbaarheid niet. Hoewel ik erg tevreden ben over mijn volvo van 15 jaar oud met 260.000 op de klok
Geplaatst: 24.10.2012 - 16:26
door Mart van der Steeg
Ja Autoweek.
Zo tegenvallen vind ik het niet:
De overall-lijst van Tevredenheids Trofee wordt beheerst door Japanse merken. Volvo en BMW zijn de enige Europeanen die de lezers van AutoWeek een plek in de Top 10 hebben gegeven.
Geplaatst: 24.10.2012 - 16:38
door Msuidgeest
Autoweek ...
Dat blad waar op VAG wordt gemodereerd en iedereen tegen Opel moet zijn?
Daar kom en schrijf ik nog maar zeeeer zelden.
Geplaatst: 24.10.2012 - 16:43
door Mart van der Steeg
Valt wel mee hoor, vrij kritisch geweest tav de VAG TSI motoren, AW heeft het de importeur Pon wel lastig gemaakt.
Geplaatst: 24.10.2012 - 18:46
door Maurice Pierik
Autoweek en moederbedrijf AutoBild geven blijk van partijdigheid en beinvloeding door (een van) hun grootste adverteerders: Volkswagen AG.
Beide bladen weten van iedere VAG-scheet groot nieuws te maken en AutoBild laat vrij consequent Volkswagen-producten 'winnen' in zogeheten vergelijkende tests. Dit begint zelfs de Duitse lezer op te vallen.
Voor wat betreft TSI-gate hebben Autoweek, AutoBild (en trouwens ook Autovisie*) zich nu niet bepaald als snelle en doortastende journalisten ontpopt.
Advertentie-inkomsten blijken nogal belangrijk te zijn voor de journalisten...
(* Autovisie, was dat niet dat blad dat ooit prat ging op zijn onafhankelijkheid?)
Geplaatst: 24.10.2012 - 18:59
door BlackcurrantV70
Is een Skoda Yeti nu ook al een SUV ????
Geplaatst: 24.10.2012 - 19:16
door Mart van der Steeg
[quote="Maurice Pierik"]
Voor wat betreft TSI-gate hebben Autoweek, AutoBild (en trouwens ook Autovisie*) zich nu niet bepaald als snelle en doortastende journalisten ontpopt.
Advertentie-inkomsten blijken nogal belangrijk te zijn voor de journalisten...
Tja, bladen bestaan meestal bij de gratie van de adverteerders. De mate van afhankelijkheid? Ik weet het niet.
TSI: in ieder geval lijkt het er op dat de importeur wat traag reageert. Het vraagt toch tijd en zorgvuldigheid om onderbouwd een dergelijke actie te kunnen ondernemen.
Geplaatst: 24.10.2012 - 20:53
door Msuidgeest
AutoVisie is van Elzevier geweest (of hoe die partij ook mocht heten) en ik mocht altijd graag de artikelen van Ton of Nico tot mij nemen. Tot op een gegeven moment de TMG de eigenaar wordt en Ton Roks de mond gesnoerd en vervolgens is het afgelopen.
Ton is weg geperst, Nico is al heel lang dood, Jan-Willem "mag" al heel lang de artikeltjes schrijven in de Telegrof en verder is het helemaal niets meer.
In Nederland kunnen we geen autobladen en -programma's meer maken zonder de invloed van de een of andere sponsor.
Geplaatst: 25.10.2012 - 17:59
door Volvoman
Citroen C1 op 1!!!