Bak in noodloop

Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

Ik begrijp het bedrag van die € 400,00 ook al niet...
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Willem51
1st Gear member
Berichten: 28
Lid geworden op: 27.10.2010 - 12:17
Locatie: Oegstgeest

Bedankt,
ik zal het melden bij mijn garage (Garage Van der Kwaak, Rijnsburg)
MY18 new XC60 T5 Geartronic Momentum 40 dkm Denim Blue
MY05 XC70 2.5T Geartronic Momentum 278 dkm Barentsz Blue
1998 V70 2.5 Europa, 1993 855 2.5 GLE, 1985 Peugeot 505 GR Break, 1982 Peugeot 305 GL Break, 1979 Simca Horizon 1.5 GLS, 1977 Simca 1100 1.3 Special, 1972 Citroën 2CV4, 1966 VW Kever
Willem51
1st Gear member
Berichten: 28
Lid geworden op: 27.10.2010 - 12:17
Locatie: Oegstgeest

Ik heb met die ruil-lmm intussen ruim 1200 km gereden; in die tijd is de bak slechts twee keer in noodloop gegaan; beide keren was de loop na opnieuw starten weer normaal. Mijn idee: die vervangen lmm heeft inderdaad effect, de oorspronkelijk storing van 2009 is er nog maar de verslechtering van 2011 lijkt verholpen.
MY18 new XC60 T5 Geartronic Momentum 40 dkm Denim Blue
MY05 XC70 2.5T Geartronic Momentum 278 dkm Barentsz Blue
1998 V70 2.5 Europa, 1993 855 2.5 GLE, 1985 Peugeot 505 GR Break, 1982 Peugeot 305 GL Break, 1979 Simca Horizon 1.5 GLS, 1977 Simca 1100 1.3 Special, 1972 Citroën 2CV4, 1966 VW Kever
gerardgrobben
1st Gear member
Berichten: 32
Lid geworden op: 05.11.2010 - 14:17

Kortom : computerprobleem. Ergens zit iets wat niet helemaal lekker draait, en dat trekt de computer niet.
Het verhaal klinkt mij als een kabelboom die door een steenmarter bekeken is...
If it ain't Dutch, it ain't much
Willem51
1st Gear member
Berichten: 28
Lid geworden op: 27.10.2010 - 12:17
Locatie: Oegstgeest

Bedankt voor je reactie. Die steenmarter is een leuke maar in principe al onschadelijk gemaakt. Zal eerst het verhaal updaten: toen met die ruil-lmm toch weer noodloop optrad is die weer teruggeruild. Daarop is van links naar rechts in de auto een bypass over de kabelboom gemaakt waarbij de betreffende verbindingen dubbel zijn uitgevoerd. Op vakantie: heen 1000 km snelweg zonder storing en dan op terugweg ineens weer noodloop. Omstandigheden: kruissnelheid ca. 110-120 km/u en warmer weer. Later die week opnieuw enkele keren noodloop nadat de auto die dag al gereden had. Wat dan helpt is: stukje rijden; auto aan de kant; contactsleutel eruit, motorkap open (wat een hitte) en na 5 minuten opnieuw op weg gaat dan vaak zonder probleem. Ik zie een verband met temperatuur. Wat kun je nog doen? Ik durf met dat kreng niet meer op vakantie.
MY18 new XC60 T5 Geartronic Momentum 40 dkm Denim Blue
MY05 XC70 2.5T Geartronic Momentum 278 dkm Barentsz Blue
1998 V70 2.5 Europa, 1993 855 2.5 GLE, 1985 Peugeot 505 GR Break, 1982 Peugeot 305 GL Break, 1979 Simca Horizon 1.5 GLS, 1977 Simca 1100 1.3 Special, 1972 Citroën 2CV4, 1966 VW Kever
Willem51
1st Gear member
Berichten: 28
Lid geworden op: 27.10.2010 - 12:17
Locatie: Oegstgeest

Dag allemaal, auto is laatst een dag of wat bij de garage geweest; conclusie: computer van de versnellingsbak kapot (Gerardgrobben zei het al). Nu vervangen, uitgebreid getest en doet het sinds vrijdag 17 aug. steeds goed; ik ben wel heel benieuwd of het probleem nu is opgelost.
Ooit vroeg iemand naar de FOUTCODES die bij uitlezen naar voren komen (MarioC70?): TCM0023 toerentalsensor: signaal ontbreekt, TCM0089 toerentalsensor: signaal te laag, TCM0100 slechte schakeleigenschappen versn.bak, ECM5130 communicatie regeleenheid onjuist signaal (zoiets); en een enkele keer stond de luchtmassameter daar ook bij.
MY18 new XC60 T5 Geartronic Momentum 40 dkm Denim Blue
MY05 XC70 2.5T Geartronic Momentum 278 dkm Barentsz Blue
1998 V70 2.5 Europa, 1993 855 2.5 GLE, 1985 Peugeot 505 GR Break, 1982 Peugeot 305 GL Break, 1979 Simca Horizon 1.5 GLS, 1977 Simca 1100 1.3 Special, 1972 Citroën 2CV4, 1966 VW Kever
Willem51
1st Gear member
Berichten: 28
Lid geworden op: 27.10.2010 - 12:17
Locatie: Oegstgeest

Zes weken later, na een vakantie van ruim 2000 km, werkt de bak nog steeds perfect: korte of lange ritten, warm of koud, hard of zacht, het maakt de bak allemaal niet uit. Best kans dat dit mijn laatste bijdrage is aan deze thread. :D
Nogmaals allen bedankt voor het meedenken.
Willem
MY18 new XC60 T5 Geartronic Momentum 40 dkm Denim Blue
MY05 XC70 2.5T Geartronic Momentum 278 dkm Barentsz Blue
1998 V70 2.5 Europa, 1993 855 2.5 GLE, 1985 Peugeot 505 GR Break, 1982 Peugeot 305 GL Break, 1979 Simca Horizon 1.5 GLS, 1977 Simca 1100 1.3 Special, 1972 Citroën 2CV4, 1966 VW Kever
Gebruikersavatar
Summum
6th Gear member
Berichten: 4758
Lid geworden op: 04.05.2005 - 15:20
Locatie: Midden Nederland

Top! Fijn dat het euvel verholpen lijkt. De here reparatie zal nu voordeliger zijn uitgevallen dan met een revise hoop ik..
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leather soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, Diffuser silver, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum powershift, Caspian Blue, off black leather, driver support line, exterior styling pakket, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum geartronic, silver met., premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Edition aut, nautic blue pearl, 17" Tethys
Willem51
1st Gear member
Berichten: 28
Lid geworden op: 27.10.2010 - 12:17
Locatie: Oegstgeest

Ja, het hele verhaal heeft me nu ca. € 2000 gekost, w.v. € 1000 voor die nieuwe computer incl. software, inregelen enz. Stel je voor dat een complete revisie van de bak was uitgevoerd à 3000 à 3500 en het probleem was niet opgelost omdat de TCM de oorzaak is. Daar moet je niet aan denken.
Als ik nu in de auto stap word ik weer een beetje blij, na jaren van !@#$%^&*.
MY18 new XC60 T5 Geartronic Momentum 40 dkm Denim Blue
MY05 XC70 2.5T Geartronic Momentum 278 dkm Barentsz Blue
1998 V70 2.5 Europa, 1993 855 2.5 GLE, 1985 Peugeot 505 GR Break, 1982 Peugeot 305 GL Break, 1979 Simca Horizon 1.5 GLS, 1977 Simca 1100 1.3 Special, 1972 Citroën 2CV4, 1966 VW Kever
Plaats reactie

Terug naar “XC70 t/m MY2007”