Pagina 1 van 3

Volvo s40 D5 Bougie vervangen

Geplaatst: 26.10.2012 - 16:33
door Sehzade
Beste forumleden,

Ik wil graag mijn gloeibougies van mijn volvo s40 d5 uit 2008 vervangen.
Ik heb even onderzocht, maar kon niet precies vinden hoe ik ze eruit moet halen en waar ze zich bevinden. De bougies die er in de motor zitten hebben al de beste tijd gehad naar mijn geweten.

Mijn vraag is daarom weet er iemand hoe ik de gloeibougies eruit kan halen?

Geplaatst: 26.10.2012 - 19:50
door VolvoS60D5Black
Euhm waarom wil je ze vervangen?

Een D5 start nog prima bij een temperatuur van -15 graden met defecte bougies :D

Geplaatst: 26.10.2012 - 20:26
door FrankS60
Veel diesels rijden nog met de fabrieks gloeipluggen erin. Ik zou me er niet zo veel zorgen om maken tenzij je echt aanwijsbare problemen met die dingen hebt.

Geplaatst: 27.10.2012 - 00:17
door Sehzade
Dankjewel voor jullie reactie's.
Ik wil de gloeibougie's voor de winter voor zekerheid toch even checken of deze goed zijn. Deze volvo heeft nu 170.000km op de teller.

Misschien vergis ik me wel, beter vragen dan onnodig vervangen

Geplaatst: 27.10.2012 - 14:43
door MarioC70
Die kun je simpel testen zonder ze te demonteren.

Geplaatst: 27.10.2012 - 14:45
door Sehzade
En hoe dan?

Geplaatst: 27.10.2012 - 14:48
door MarioC70
met een proeflampje,stekkers van de gloeiers aftrekken,een kant van het lampje op de plus van de accu en de minkant van het lampje op de gloeier,brandt het proeflampje wel is hij heel,zo niet,dan is hij stuk.
Nu krijgen we de vraag,wat is een proeflampje denk ik. :)

Geplaatst: 27.10.2012 - 23:28
door fjrene
Een lampje om te proeven,lekker hoor.
Als je de juiste smaak hebt tenminste. :P :P :BIG: :BIG:

Geplaatst: 28.10.2012 - 02:34
door VolvoXC70
:-#

Geplaatst: 28.10.2012 - 10:21
door VolvoS60D5Black
En geen LED tester gebruiken (storing zoek fout nummer 1)

Lampje van proeflampje moet fel branden. Zwak branden lampje duid ook op storing

Beste is nog een weerstandsmeting

Weerstand moet zijn 1,1 Ohm per gloeistift

Geplaatst: 28.10.2012 - 14:30
door Sehzade
Dankjewel voor al jullie reactie. Het is gelukt de bougie's zijn nog heel!
Wat ik mij dan afvraag is waarom mijn d5 moeilijk op temperatuur komt. Na een rit van 20km is de auto nog niet warm en koelt heel snel af. Dit heb ik gehad met dit weer en ook wanneer het ietsje in de 20 was. Iemand een idee?

Geplaatst: 28.10.2012 - 16:07
door VolvoS60D5Black
Dit heeft niks met je gloeiers te maken hoor.

Waarschijnlijk is je thermostaat gewoon stuk.

Geplaatst: 28.10.2012 - 23:05
door Ramon&Ramon
VolvoS60D5Black schreef:En geen LED tester gebruiken (storing zoek fout nummer 1)

Lampje van proeflampje moet fel branden. Zwak branden lampje duid ook op storing

Beste is nog een weerstandsmeting

Weerstand moet zijn 1,1 Ohm per gloeistift

Bijdehand!!

Geplaatst: 29.10.2012 - 16:04
door Sehzade
Vandaag langs geweest bij de dealer.
Heb aangegeven dat de auto niet snel op temperatuur komt en dat ik me afvraag of het aan mijn thermostaat kon liggen. Volgens de monteur was dat niet het geval en ze konden het 1 2 3 niet vinden.
Hebben jullie nog een idee?

Geplaatst: 29.10.2012 - 16:21
door Dave07
die 20 km is dat snelweg?(welke snelheid)

Diesels worden altijd iets minder snel warm dan benzine auto's.

Geplaatst: 29.10.2012 - 16:29
door Fredhead
Dat wel, maar na 20 kilometer mag ook een diesel toch echt wel op temperatuur zijn.

Temperatuursensor van slag?

Geplaatst: 29.10.2012 - 16:55
door Sehzade
20 km is op een snelweg van +/- 80/100km

Geplaatst: 29.10.2012 - 19:56
door V50-Mart
mijn 1.6 diesel is al na een paar kilometer warm. 20km lijkt me wel wat veel...

Geplaatst: 30.10.2012 - 10:05
door Sehzade
İk Zit nog steeds met het probleem. İk wil dit probleem voor de winter verhelpen. İemand een idee ?

Geplaatst: 30.10.2012 - 16:27
door Fredhead
Zoals in een eerdere post, temperatuursensor oké?