Foto's Azie...

Hier post je over van alles wat je boeit en niets met auto's te maken heeft. Ook wel het OH topic genoemd.
Denk wel om de forum regels!
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24357
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

Een collega van een vriendin heeft gelukkig de ramp in Azie overleefd, helaas velen niet naar wat nu wel duidelijk is. Ik kreeg deze foto's door, die wilde ik jullie niet onthouden. Het zijn de nette, veel foto's waren heel schokkend. Deze vind ik persoonlijk wel heel erg mooi, vandaar dat ik ze plaats.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club lid/ex-V3C lid Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 Magic Blue/Sandstone + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Gebruikersavatar
Paul
Top Gear member
Berichten: 32863
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Ja, echt verschrikkelijk wat er gebeurd is, vriendinnetje van mijn vriendin heeft de ramp helaas niet overleefd. Zij zat daar met een ander vriendinnetje, sliepen toen het gebeurde. En ze ziet dat vriendinnetje zo uit haar ogen verdwijnen.
En dan achteraf ook om eng van te worden. Ze zaten in een hotel wat hoger lag, maar vonden het relaxter om dicht bij het strand te zitten. En daar zaten ze dus net 3 dagen...
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY23 XC40 Pure Electric Plus
Marinus
4th Gear member
Berichten: 892
Lid geworden op: 22.09.2004 - 21:36

Mijn eerste jeugdvriendinnetje......... we hadden geen contact meer, maar dat wil niet zeggen dat ik haar vergeten was.....

KLIK en HUIVERRR
Gebruikersavatar
BartT5R
2nd Gear member
Berichten: 198
Lid geworden op: 21.09.2004 - 08:48
Locatie: Essen/Belgie

Djeezes Marinus,
om te huilen.
Op het 850 forum is er ook nog steeds een lid die op die bewuste dag in Thailand zou moeten gezeten hebben en waar wij nadien niets meer van hebben gehoord.
Hopelijk logt die binnenkort toch nog in.
Marinus
4th Gear member
Berichten: 892
Lid geworden op: 22.09.2004 - 21:36

Ja, ik moet zeggen dat ondanks dat ik haar feitelijk helemaal uit het oog verloren was, dat ik er toch wel een klein beetje van slag van raak.

Helemaal toen ik de foto zag, die is dus geen steek veranderd in de afgelopen 10 a 12 jaar. Ken haar vanaf haar 15e.

Mijn verloofde zelf komt uit Indonesië, dus er zijn regelmatig mensen die er naar vragen of zij geen vrienden, kennissen of familie kwijt geraakt is, en dat is godzijdank niet het geval, maar gek genoeg ben juist ik degene die een belangrijk iemand uit mijn verleden welliswaar ben kwijt geraakt. Heel vreemd gevoel is dat.

Nog vreemder vond ik het dat juist zij op huwelijksreis naar Azië ging op het moment dat ik mij met mijn Aziatische vriendin ging verloven.

Op dit soort momenten vraag ik me altijd af, in hoeverre zaken toevallig zijn en dat soort ingewikkelde existentiële enge vragen komen dan in me op.
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24357
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

Verhalen van Paul en Marinus maken de boel alleen maar droeviger. Ik ken iemand die de dans net is ontsprongen, was net weer terug in Bangkok. Sterkte iig aan een ieder die een dierbare is verloren. En laten we idd hopen dan Bonkolok (ik weet niet exact waar de hoofdletters horen) snel van zich laat horen.
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club lid/ex-V3C lid Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 Magic Blue/Sandstone + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Gebruikersavatar
Christof
2nd Gear member
Berichten: 123
Lid geworden op: 18.09.2004 - 12:46
Locatie: kortijk Belgie

Deze onwaarschijnlijke foto zat onlangs in m'n mailbox!

Afbeelding
No risk, No fun
Gebruikersavatar
BartT5R
2nd Gear member
Berichten: 198
Lid geworden op: 21.09.2004 - 08:48
Locatie: Essen/Belgie

Christof schreef:Deze onwaarschijnlijke foto zat onlangs in m'n mailbox!

Afbeelding
Da's echt een heel wansmakelijke hoax. :cry:

En ook hier misschienmeteen melden dat b0nkolok veilig is.
Gebruikersavatar
Christof
2nd Gear member
Berichten: 123
Lid geworden op: 18.09.2004 - 12:46
Locatie: kortijk Belgie

Wat bedoel je met wansmakelijke hoax?
No risk, No fun
Gebruikersavatar
Battlecruiser
8th Gear member
Berichten: 17725
Lid geworden op: 06.12.2004 - 16:54
Locatie: Deventer

Omdat het een fake foto is?
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
Gebruikersavatar
Reitse
5th Gear member
Berichten: 1562
Lid geworden op: 12.09.2004 - 20:18
Locatie: Groningen
Contacteer:

De eerste golf (de witte) die kan nog wel echt zijn, maar die tweede is echt veel en veel te hoog. Ik heb iets gehoord over Monsterwaves die midden in de oceaan wel eens voorkomen en die kunnnen angstaanjagend hoog worden (30 meter ofzo) maar die halen het niet naar de kust. Tsunami's werden meen ik niet veel hoger dan 10 meter, het probleem met die krengen is de waterdruk die ze herbergen, de golf stopt bijna niet ....
If you are, then continue to be and don't even think of stopping (Stephen Fry)
Gebruikersavatar
BartT5R
2nd Gear member
Berichten: 198
Lid geworden op: 21.09.2004 - 08:48
Locatie: Essen/Belgie

Klopt Reitse,
dat heeft te maken met de lengte van de golf, normale golven, ook hele hoge hebben een beperkte lengte, maximum enkel tientallen meters, terwijl die tsunami's makkelijk meer dan honderd meter lengte hebben.
Dus dat bedoeld dat de druk en snelheid van die hoop water lang blijft doorgaan alhoewel het eerste deel al op het land is, daarom ging die ook op sommige plaatsen tot 6 km landinwaarts vooralleer de tegendruk (dus vanaf land) groter werd als de druk vanuit zee.

Zelfs gewone golven die veel hoger zijn als die tsunami komen niet verder als een paar tientallen meters op het droge.
Gebruikersavatar
CeeBee
5th Gear member
Berichten: 2248
Lid geworden op: 13.09.2004 - 07:49
Locatie: Westland

Die golven met Kerst, hadden snelheden tot 900km :shock: per uur, maar toen het ondieper werd langs de kust werd de snelheid omgezet in massa, en je hebt het resultaat gezien.......................
V40 T3 Polar+ R Design Geartronic 2019
Afbeelding
Gebruikersavatar
Battlecruiser
8th Gear member
Berichten: 17725
Lid geworden op: 06.12.2004 - 16:54
Locatie: Deventer

Zeker, maar die golven hadden niet de vorm van de gefakede golf op de foto. Een tsunami is veel lager, breder, en ook veel dieper (richting horizon bedoel ik)
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
Gebruikersavatar
Amieke850
4th Gear member
Berichten: 932
Lid geworden op: 21.09.2004 - 22:01
Locatie: Zoetermeer

HEFTIG: 'It's coming again, a new wave...'
http://www.archive.org/download/tsunami ... phuket.wmv
ANNEMIEKE'S
Afbeelding
850 GLE 2.5I
Gebruikersavatar
Christof
2nd Gear member
Berichten: 123
Lid geworden op: 18.09.2004 - 12:46
Locatie: kortijk Belgie

Ik was te goedgelovig , dacht dat het een echte foto was!
Sorry als ik iemand ermee op de tenen heb getrapt! :?
No risk, No fun
Gebruikersavatar
Amieke850
4th Gear member
Berichten: 932
Lid geworden op: 21.09.2004 - 22:01
Locatie: Zoetermeer

Christof schreef:Ik was te goedgelovig , dacht dat het een echte foto was!
Sorry als ik iemand ermee op de tenen heb getrapt! :?
Nou Christof, mij in elk geval niet hoor, ik dacht ook even: tjeussss #-o , wat een joekel... vind het trouwens een mooie foto, al dan niet gemanipuleerd...

Over timing qua toezending naar iemand mailbox: ik ken de context niet waarbinnen deze je is toegezonden... weet dus ook niet of dit een smakeloze actie was of niet...
ANNEMIEKE'S
Afbeelding
850 GLE 2.5I
Marinus
4th Gear member
Berichten: 892
Lid geworden op: 22.09.2004 - 21:36

Amieke850 schreef:Over timing qua toezending naar iemand mailbox: ik ken de context niet waarbinnen deze je is toegezonden... weet dus ook niet of dit een smakeloze actie was of niet...
Ach smakeloze en morbide humor is vaak ook een manier om met verdriet, ontzetting of maatschappelijke onrust om te gaan.

Ik stoor me er dus niet aan, alhoewel ik nog steeds met de vermissing van iemand in mijn maag zit. Ze is nog steeds vermist en ik kan me niet voorstellen dat ze nog in leven is, maar ik begin zelfs te twijvelen of ze nog ooit geidentificeerd zal worden.
Gebruikersavatar
Amieke850
4th Gear member
Berichten: 932
Lid geworden op: 21.09.2004 - 22:01
Locatie: Zoetermeer

Marinus, afschuwelijk.. het is gewoon niet te bevatten...
Ik meen me te herinneren dat een woordvoerder van het RIT (Netwerk o.i.d.) vertelde dat elk gevonden slachtoffer in principe geidentificeerd zal kunnen worden. Het kost alleen tijd. Maar goed, wat heb je aan deze info, ze is zoek en dat is meer dan verschrikkelijk.
ANNEMIEKE'S
Afbeelding
850 GLE 2.5I
Gast
2nd Gear member
Berichten: 226
Lid geworden op: 16.11.2004 - 22:37

Rot voor je Marinus. moet geen prettig gevoel zijn man.
En ook al was je relatie met haar destijds van korte of van lange duur,
het gevoel is gewoon wrang dat zo'n iemand uit je leven is verdwenen.

Wij Nederlanders kunnen het gewoon ook (nog steeds) niet bevatten wat zich daar heeft afgespeeld. (en nog afspeeld)
Die tsunami is, als je terug kijkt in de geschiedenis,
niet vreemd voor die bevolking. Indonesie had al ruim 100 jaar geleden ook al een tsunami te verwerken waarbij er zo'n kleine 40.000 overledenen te betreuren waren. Daarnaast heeft zich in de afgelopen eeuw opnieuw een paar keer zo'n ramp voltrokken.
En wat betreft die gemonteerde foto, die had ik ook al eerder gezien op het web, is een mega-tsunami waarbij het NIET ondenkbaar is dat een stad zoals Hiroshima (afbeelding) zo onder kan lopen. Golven kunnen meer dan 100 meter hoog worden. Ik moet er even niet aan denken als zoiets bij Zandvoort binnenkomt............. :cry: :cry:
For life with more contents
Plaats reactie

Terug naar “Off Topic Algemeen”