Pagina 1 van 2
stotteren de slechtste eigenschap van een s40 lpi
Geplaatst: 22.04.2006 - 02:19
door canvolvo
alles afgelezen maar nergens een duidelijk antwoord daarom komt hij terug lees ff mee aub
volvo s40 lpi ''97 305000 op de teller met het volgende probleem gestotter op gas
dinsdag naar het werk heen en terug 200 km op gas geen probleem woensdag idemdito geen probleem donderdag op gas stotteren rijd wel 120km p/u maar met gestotter vrijdag op gas rijd helemaal niet meer
zaterdag op gas geen probleem geen gestotter
op de forums worden zoveel oorzaken genoemd maar het bovengenoemde is toch niet normaal de ene keer perfect op gas 220 km geen probleem andere keer rijd wel maar stotterd weer andere keer rijd helemaal niet meer op gas ????????
bel natuurlijk een gasspecialist maak een afspraak vertel het verhaal krijg als antwoord hopen dat hij stotterd als we het nakijken rijd hij goed dan kunnen wij het ook niet achterhalen
wat gebeurd er nu als ik een afspraak maak rijd hij weer goed dus afspraak afbellen want geen problemen
afspraak afgebeld en hij stotterd weer haahhaah komisch of niet ?
HEEFT IEMAND AUB GOEDE TIPS ?????
ALVAST BEDANKT
Re: stotteren de slechtste eigenschap van een s40 lpi
Geplaatst: 22.04.2006 - 09:37
door Ludo
canvolvo schreef:volvo s40 lpi ''97
zit de LPi installatie er ook al van '97 in?.
is dan het filtertje al eens vernieuwd?.
zijn alle zekeringen oké?.
zie je lekkage rondom de injector op het inlaatspruitstuk? (is dan rond de injector zwart).
Geplaatst: 22.04.2006 - 09:55
door Ramon&Ramon
Bougiekabels?is het weersafhankelijk soms,nat of droog?
Geplaatst: 23.04.2006 - 20:47
door v40pokemon
of is dit bijna het einde van de pomp???
Geplaatst: 23.04.2006 - 21:08
door Ludo
nee denk het niet, meer omdat hij schrijft dat het probleem niet constant is.
als de pomp naar z'n eind gaat stottert de motor ook niet, hij mist dan vermogen.
voel je vooral met optrekken.
ps, heb jij het filtertje ondertussen al vervangen?.
Geplaatst: 23.04.2006 - 22:38
door canvolvo
welke filterje ??????
waar vind ik de inlaatspruitstuk ik zal hem dan nakijken ?
hij rijd inmiddels weer perfect op gas ik snap er echt helemaal niks meer van wat heeft deze auto toch ?
ik heb wel de olie/luchtfilter inc olie bougies recent vervangen dit heeft het probleem niet verholpen .
het is net of hij niet voldoende gas krijgt maar met lucht mischien de verdeling is niet goed volgens mij wat in de tank gaat ook steeds een verschillende hoeveelheid gas in ?
en gisteren tijdens het testen van gas naar benzine en andersom begon ook het lampje te branden dat er een computerfout is opgetreden
kan het mischien ook daarmee te maken hebben dat de computer niet voldoende gas aangeeft ofzoiets ???
nogmaals bedankt iedereen
Geplaatst: 24.04.2006 - 09:17
door Ludo
canvolvo schreef:welke filterje ??????
men beantwoord eerst vragen voordat men verdere vragen steld.
de vraag was dus : van welk jaar is de LPi installatie?.
dat er soms een andere hoeveelheid in de tank kan is normaal.
hoor je em soms borrelen als je tankt?.
Geplaatst: 24.04.2006 - 13:39
door canvolvo
mijn vorige bericht is niet doorgekomen zie ik nu vandaar
auto is van 97 het is een orginele volvo gasinstallatie dus die zal ook van 97 zijn denk ik als hij tussentijds niet vervangen is natuurlijk
en ik hoor geen borrelen als ik tank ?
wat is er aan de hand met deze car ?
maar welke filtertje bedoel je nou eigenlijk en de inlaatspruitstuk zijn dit er 4 stuks ?
Geplaatst: 24.04.2006 - 17:27
door Ramon&Ramon
Hier kom je op deze manier nooit uit denk ik!
Keer bij een Volvo kenner langs rijden is een betere optie!
Geplaatst: 24.04.2006 - 17:48
door Ludo
Ramon&Ramon schreef:Hier kom je op deze manier nooit uit denk ik!
tja, als ik het zo even lees heb je inderdaad gelijk.
inlaatspruitstuk 4 stuks... :shock: ??.
beter handen afhouden van lpg installaties zonder kennis!.
Ramon&Ramon schreef:Keer bij een Volvo kenner langs rijden is een betere optie!
tenzij je jezelf bedoeld

, lijkt het me niet echt de betere oplossing.
er zijn dan mischien wel veel Volvo kenners maar die zijn niet echt gespecialiseerd in Vialle LPi als je veel forums leest.
de betere oplossing is dan naar een Vialle specialist te gaan.
als de installatie van '97 is, is er volgens mij niks meer aan de hand als een vervuild filtertje want de symtomen die beschreven worden komen exact overeen daarmee.
dus canvolvo, neem even contact met Ramon&Ramon of rij naar een Vialle lpg specialist.
Geplaatst: 24.04.2006 - 17:52
door Ramon&Ramon
Ik heb er zelf wel een paar ingebouwd van die LPI Vialles.
Filtertje,maar als je al niet weet of snapt waar dat ding zit,houdt het op en vervangen zelf lijkt me dan niet echt slim,kan een rare klap geven hoor.

Geplaatst: 24.04.2006 - 21:05
door canvolvo
Hoi ludo
Kan je mij dan even aangeven waar deze filter zich bevind in de tank of bij de motor ergens ?
Geplaatst: 24.04.2006 - 21:55
door Ludo
even voor de duidelijkheid, ik neem aan dat je in je V70 een ringtank hebt.
daar zijn 3 types in, welke heb jij?.
met opbouw kastje:
met inbouw kastje:
type 3 is hetzelfde als de onderste afbeelding (inbouw) maar dan met vierkant deksel i.pv. rond.
Geplaatst: 25.04.2006 - 11:27
door canvolvo
het is geen ringtank een normale meest voorkomende tank van vialle met een kastje zoals op de bovenste foto
Geplaatst: 25.04.2006 - 12:20
door Ludo
aha, de beroemde ton achter de bank.
dan zit het in het kastje, onder de electronika.
als je er geen kennis mee hebt laat dat filtertje dan vervangen door de lpg specialist en ga er zeker niet zelf aan zitten prutsen!.
Geplaatst: 28.04.2006 - 08:39
door canvolvo
BEDANKT VOOR DE TIPS
wat ik nu nog heb meegemaakt is helemaal gek
tijdens het switchen van benzine naar gas brand het lichtje wat problemen met de motorelectronica aangeeft toevallig iemand hier bekend mee
deze melding krijg ik alleen als hij overschakelt van benzine naar gas ???
Geplaatst: 28.04.2006 - 12:01
door Ludo
het zou toch wel eens de pomp kunnen zijn, moeilijk te zeggen van op afstand.
wellicht is er niet voldoende druk opgebouwd op het moment dat er moet overgeschakeld worden.
rij naar een Vialle specialist en laat een diagnose stellen, dat kost de kop niet.
als je straks een nieuwe motor moet omdat alles verbrand is zul je minder blij zijn, blijf daar dus niet mee wachten!.
Geplaatst: 28.04.2006 - 14:06
door canvolvo
nee toch geen pomp he daar gaat onze vakantie geld dan
het kan de filter zijn het de spruitstuk zijn de pomp wat een shit zeg het nieuwe gassysteem
ik heb ook het oude gassysteem gehad nooit problemen maar ja
heb al een afspraak gemaakt alleen zijn die lui wel allemaal erg druk 18 mei pas een date
na ja het is niet anders
thanks voor de reacties everybody
Geplaatst: 28.04.2006 - 15:40
door Ludo
canvolvo schreef:heb al een afspraak gemaakt alleen zijn die lui wel allemaal erg druk 18 mei pas een date
dat is natuurlijk het nadeel als je een afspraak maakt.
met zo'n probleem moet je dat dus nooit doen.
gewoon ernaar toe rijden en je probleem uitleggen, er is vast altijd wel eentje die even tijd vrijmaakt om een diagnose te stellen.
een shit systeem is het niet hoor, alles heeft een oorzaak.

Geplaatst: 28.04.2006 - 16:33
door Nigel
Aangezien je ook computerstoringen hebt zou ik sowieso even een LPG specialist gaan raadplegen.. dit is niet handig om zelf proberen op te lossen. Er kan inderdaad veel mis zijn met deze vage omschrijvingen, dus de ervaringsdeskundigen alhier kunnen louter aandragen wat die opties zijn... jij zult het juiste moeten (laten) vinden...